Андрій Коваль став програмним директором 1+1 трохи більше трьох місяців тому. Переформатувати сітку у зв'язку із змінами у конкурентів і в глядацьких перевагах - таке завдання нового менеджера "плюсів". А ще - канал повинен резонувати з настроями в країні. Про це, а також про те, чи легко було зробити вибір на користь каналу, про нові проекти, аудиторії і терміни життя бренду ТВ-шоу, - він розповів в інтерв'ю "МедіаБізнесу". Без уваги не залишилися і теми панельного скандалу та "кривавих" новин.

- Друга половина 2012 для 1+1 пов'язана з досить серйозними кадровими перестановками. Чи стало для Вас несподіванкою запрошення на 1+1, Ви одразу погодилися? Які основні завдання ставилися перед Вами? Можете в двох словах охарактеризувати вашу головну "місію"?

- За 10 років роботи на телебаченні я працював тільки в двох організаціях. Тому рішення було для мене дуже складним. Мене все влаштовувало в продакшені і я не планував залишати своїх колег, з якими мені було максимально комфортно. Тому пропозиція була несподіваною.

Основна моя задача - переформатування сітки у зв'язку із змінами глядацьких переваг і з урахуванням змін, що відбулися у конкурентів. Головна місія - допомога у створенні каналу, який резонував би з настроєм в країні, був би максимально актуальним, здатним відображати і трохи формувати дух часу.

- Ваша попередня робота пов'язана з Sister's Production - чи стане більше продукції цього продакшена в ефірі 1+1?

- На мої суб'єктивні відчуття, Sister's Production не був обділений замовленнями до мого приходу на 1+1. Компанія реалізувала у 2012 році 2 сезони "Операція "Краса" (до речі, дуже складний у виробництві і відповідальний проект), 2 сезони української адаптації "Я люблю Україну", 4 епізоди масштабного прямоефірного шоу "Побий ведучого", 34 епізоди квіз-шоу "Просто ШОУ", а в кінці грудня закінчила зйомки складного міжнародного проекту "Великі перегони". Я вважаю, це хороший і гідний послужний список. Небагато продакшенів у світі здатні похвалитися подібним, тому нічого дивного немає в тому, що ця компанія ніколи не буде відчувати брак замовлень на виробництво ТV-шоу. Я з великою повагою ставлюся до всіх, з ким мені вдалося познайомитися ближче після приходу на 1+1, і щиро захоплений їх роботою. При розподілі замовлень на 2013 рік ми постаралися врахувати досвід кожного ТО, їх суб'єктивний інтерес у тому чи іншому форматі (вважаю, що це важливий чинник успішного шоу) і ресурси каналу.

- До речі, Ви прийшли на канал один - або з командою? Яких кадрових змін ми можемо очікувати найближчим часом - це буде посилення творчої частини, аналітичної?

- На канал я прийшов один. Щодо можливих кадрових перестановок, вам більш компетентно відповість HR департамент та генпродюсер каналу.

- Яка філософія телемовлення в новому сезоні? Яким чином 1+1 буде підвищувати свою частку показників? Що стане "локомотивом" - шоу, серіали, інші проекти?

- У 2013 році канал стане приділяти більше уваги серіальному продукту. На мою думку, серіали - основа будь-якого успішного каналу. Також нам здається, що на українському ТБ в якийсь момент абсолютно незаслужено залишилася осторонь публіцистика та документальні фільми. Ми б хотіли спробувати поекспериментувати також і в цьому напрямку. Звичайно, на каналі залишаться всі успішні шоу, що стали частиною сучасного бренду 1+1 - "Голос країни", "Пекельна кухня", "Міняю жінку", "4 весілля", "Світ навиворіт", "Світське життя". Вони будуть поєднуватися з новими шоу, - це будуть українські адаптації успішних великих світових форматів як, наприклад, Celebrity splash, Amazing race і The Taste.

- 1+1 виробляв раніше власні серіали. Як йдуть справи з цим напрямком? Чи планує 1+1 у найближчому сезоні знімати і показувати серіали виробництва студії "95 квартал", крім "Сватів-6"?

- На даний момент до показу готується серіал власного виробництва "Давай поцілуємось".

Поки про нові серіали виробництва "Студії Квартал 95" рано говорити. Зараз іде пошук цікавих історій.

- 1+1 отримав премії "Телетріумфу" в номінаціях, пов'язаних з інформаційною журналістикою. Як канал буде розвивати цей успіх у новому сезоні? Чи з'являться нові проекти?

- В кінці року ми зайшли з двома новими проектами в зазначеному жанрі - "Українські сенсації" і "Табу". Плануємо їх розвивати в 2013 році.

- На 1+1 зараз немає політичного ток-шоу. Чи може з'явитися подібні проект в новому сезоні або ви принципово не звертаєтеся до цього жанру?

- Якщо маються на увазі політичні ток-шоу за прикладом "Свободи слова", то можу відповісти, що в сітці 2013 такого роду продукт не запланований.

- Як Ви ставитеся до того, що "плюсівські" новини часто звинувачують в надлишку "крові". Ви самі дивитесь ТСН? Чи залишиться у плюсівських новин цей "жорсткий характер"?

- Після того, як почав працювати на 1+1, став дивитися цей канал. Я вважаю, що виробник телеконтенту, котрий не споживає свою продукцію, - подібний до драгдилера. Це дисциплінує і зміцнює почуття відповідальності. В першу чергу, хочу відзначити, що ТСН - одна з небагатьох телевізійних програм, що допомагає людям вирішити дуже приземлені, конкретні, але від цього не менш складні і життєво важливі проблеми. Часто йдеться про долі людей, проблеми яких багато моралізаторів нашої країни воліють не помічати.

Як глядач можу сказати, що, звичайно, ТСН відрізняється від тих новин, які йдуть на "Євроньюс", але вони дуже схожі на ті, які я мав можливість дивитися на каналах "Скай" в Італії та Британії. Припускаю, що така інтерпретація картини дня може багатьох змушувати перемикати канал. Що до переформатування програми розмови поки не ведуться.

- Крім прем'єр, у сітці нового сезону - продовження старих шоу. Кулінарні шоу або програми про відносини чоловіків і жінок отримують своїх "двоюрідних" тематичних "братів і сестер". Коли, на Ваш погляд, відбудеться пересичення, і що може прийти на зміну? Які жанри шоу вже відійшли, популярність яких можна прогнозувати?

- Складне питання, оскільки напевно знати неможливо, а вгадувати завжди небезпечно. Досвід інших ринків показує, що, при правильному підході, великий телевізійний бренд може жити більше 10 сезонів. З початку року я змінив свою оцінку тенденціям і зараз вважаю, що на нашому ТБ не вистачає художнього переосмислення дійсності. При досить високому рівні реалізації реаліті, ми досі жорстко залежні від російського серіального продукту. Упевнений, що правильно вибудувана історія, серіал, спеціально зроблений для цієї країни, стане подією і зробить революцію на нашому ТБ.

- Аудиторія каналу 1+1: які зміни відбуваються, на кого в першу чергу будуть розраховані нові проекти, яким категоріям глядачів будете приділяти особливу увагу?

- Ми розуміємо, що жінки 30-55 - "священний грааль" українського рекламіста, вони, безумовно, в пріоритеті. Очікуємо, що аудиторія каналу стане трохи трохи "молодше". Також припускаю, що гумористичні програми збільшать на каналі частку чоловічої аудиторії.

- Панельний скандал і його вплив на ринок: ця тема в прямому сенсі "тліє" - то затухаючи, то знову спалахуючи. Чи перенесеться вона на 2013 рік? Вона впливає на канал, на оцінку результатів проектів?

- Після подій, що відбулися, недовіра до піплметрії в українського телевізійника залишиться на рівні підкірки на десятиліття, тому продовження існуючого скандалу і поява нових не виключені. Було б безглуздо заперечувати, що ситуація не пройшла безслідно, але в даний момент на каналі ми всі оцінюємо свою роботу, виходячи з тих даних, які отримуємо зранку. Фактично, мова йде про критерії роботи тисяч людей. Галузь не може функціонувати без якихось орієнтирів. Думаю, що у багатьох оцінка результатів стала більш "об'ємною", додався вимір власного смаку, а також набір певних показників в Інтернеті.

- У Вас, як у глядача, є програма-фаворит - на 1+1? На ТБ в цілому?

- У порядку рівня інтересу з актуальної сітки - "Світське життя", "Світ навиворіт", "4 весілля", "Голос. Діти ". До того як прийшов на 1+1, був лояльним глядачем журналу Euromaxx на каналі DW.