Представництво Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні у співпраці з рекламною агенцією AdPro започаткувало інформаційну кампанію з психосоціальної допомоги дітям, які пережили стресову ситуацію.

Кампанію "Слова допомагають" вже підтримали ведучі телеканалу "1+1" Марічка Падалко, Руслан Сенічкін, Анатолій Анатоліч, Людмила Барбір та Марина Леончук, запропонувавши добрі слова підтримки з історій свого дитинства.

Цей проект допоможе всім небайдужим дорослим отримати фахові поради, як поводити себе з дітьми, що зіткнулися зі стресовою ситуацією або пережили травматичну подію. Адже за дослідженням ЮНІСЕФ, що було проведене у січні-лютому 2015 року серед постраждалих дітей внаслідок конфлікту на Сході, 37% таких дітей мають стресові реакції, наприклад, нав'язливі спогади, а 18% побоюються, що не зможуть впоратися зі своїм станом самостійно.

Спеціалісти-психологи відзначають, що діти, які пережили травматичні події, мають значні проблеми в спілкуванні. Накладаючись на інші реакції, це може стати причиною серйозних психосоціальних проблем.

Джованна Барберіс, Голова Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні:

"Дитяча психіка —дуже вразлива, і дитина не завжди може самостійно пережити те, що іноді не під силу зрозуміти дорослому. Нетипова поведінка дитини (наприклад, агресія, жорстокість, безсоння) може бути нормальною реакцією на ненормальну ситуацію. У кампанії "Слова допомагають" ми пояснюємо дорослим, як поводити себе у таких випадках, та ділимося інформацією, як можна допомогти дитині".  

У рамках кампанії ЮНІСЕФ разом з AdPro створили спеціальний інформаційний ресурс. Сайт - це корисний і цікавий посібник для батьків, вчителів та всіх, хто спілкується з дітьми. Портал, окрім іншої практичної інформації, містить поради психолога про те, як вчасно розпізнати стрес у дитини та що з цим робити. 

 

Оксана Залесська, експертка ЮНІСЕФ, кандидат психологічних наук, перший президент Професійної асоціації дитячих аналітичних психологів:

"Відома дитяча психоаналітик, одна з авторок Конвенції Прав Дитини, Француаза Дольто писала:"Багато говорять про дитину, але не говорять з нею". Розмови та вербалізація почуттів — найкраща профілактика стресу. Якщо дитина або її близькі переживають складну ситуацію, важливо не лише обговорювати її, а й проговорювати свої почуття. Це допоможе полегшити страждання і знайти сили для виходу з кризи. Слово відкриває новий досвід, дозволяє краще зрозуміти, що відбувається, знімає тривогу, а також повертає дітям впевненість у собі й дорослих".

До кампанії "Слова допомагають" може долучитися кожен: залишити на сайті свої теплі повідомлення та побажання дітям, які постраждали від кризи. Зібрані на початку акції добрі слова будуть "трансформовані" у повітря, яке заповнить тисячі маленьких кульок під час святкування Дня захисту дітей 1 червня 2015 року в Святогорську — місті, де живуть багато дітей-переселенців. Що більше теплих слів, то більше кульок малі зможуть відпустити в небо разом зі своїми страхами.

Володимир Кобець, креативний директор AdPro:

"В AdPro завжди приділяли увагу соціальним ініціативам. Тож, окрім бажання змінювати світ, ми маємо досвід у реалізації благодійних проектів. Та коли з'явилася ідея зробити справді велику і дуже корисну кампанію, ми зрозуміли, що без допомоги такого друга, як ЮНІСЕФ, не впораємося. А ідея, власне, проста: замінити добром негатив у житті дітей. Адже якщо одні дорослі виявилися "поганими", потрібно якомога швидше показати, що є "хороші". Для цього було створено спеціальний сайт. Кожен його відвідувач може долучитися до ініціативи та залишити своє повідомлення з добрими словами. Всі послання ми конвертуємо  в певний об'єм "доброго" повітря, яким наповнимо повітряні кульки та подаруємо їх дітям. Це той випадок, коли внесок кожного має значення, адже ці діти — наше майбутнє".

До ініціативи долучився найбільший авторитетний ресурс для жінок  tochka.net.