Як повернути покупку до інтернет-магазину, якщо вона не влаштоває вас із певних причин? Відповідь на це питання читачам 1plus1.ua дав ведучий програми Життя без обману Олексій Душка. Так, відомий експерт розповів, на що потрібно звертати увагу під купівлі електроніки в мережі. А також пояснив, у яких випадках інтернет-магазин може відмовитися віддавати за товар гроші.

Як міряти речі, придбані онлайн?

Із одягом одна постійна проблема – не підходить розмір. Тож, міряючи покупку вдома, будьте дуже обережними. Не пошкодьте сукню, взуття чи навіть окуляри. Пильнуйте, щоб усі бірки лишилися на місці, не відривайте і  потім не пришивайте їх. Взуття міряйте, але не ходіть. А головне – ЗБЕРІГАЙТЕ ЧЕК і накладну з пошти. Наприклад, із сайтом Lamoda у мене  ніколи не було проблем  у поверненні товару, але час це забирає, бо повернення через Укрпошту (з усіма її приємностями).

Якщо беремо телефон або електроніку. Є секретні (сервісні) коди, як перевірити, чи працює апарат, так як треба. Наприклад, для деяких  смартфонів – ця комбінація *#*#0*#*#* протестує екран. Для кожної моделі можуть бути відмінності. Тому краще зробити шпаргалку з інтернету, і прийти підготовленим. Обов'язково перевірте не лише сервісні комбінації, а ще й камеру та фотоальбом. У мене двічі були випадки, коли я вибирав телефон із "сюрпризом". До прикладу, траплялися смартфони, де були фото милих британців, які випивали в барі.

ОБЕРЕЖНО. Дуже часто в інтернет-магазинах зустрічаються "сірі" моделі телефонів і телевізорів, планшетів і коп'ютерів, які завезли до країни нелегально. І скоріш за все, після ремонту там, тут їх продають, як нові.  Так само вам можуть продати відремонтовану в Україні техніку, але на ній має бути вказано, що вона ремонтована (виникли сумніви – попросіть інший товар).

Чому в магазині не хочуть міняти товар або повертати за нього гроші?

1. Ви не прочитали умови продажу – де було зазначено, що акційний товар не підлягає обміну.

2. Якщо ви кілька днів користувалися побутовою технікою і вона зламалася чи "заглючила", то вам запропонують звернутися до сервісного центру, щоб там перевірили її на наявність заводського браку. Або підтвердять  – що техніку зламали ви. На жаль, це норма. Товар, яким ви вже користувалися, просто так вам не обміняють – ні в магазині, ні в інтернет-магазині. Якщо техніка не зламана, не ушкоджена, є всі документи  і комплектуючі, навіть коробка (хоч і порвана), можете вимагати обміну.

Будьте пильними, щоб не стати жертвою обману

На жаль, уже тривалий час покупці  і в інтернеті, і в звичайних магазинах захищенні лише на папері. Органи контролю позбавлені права перевірки торгових мереж. Скарги від споживачів приймають тисячами, і ці папери просто лежать, чекають своєї черги. Тож краще прочитати умови покупки і добряче протестувати ваш товар, ніж стати в чергу захисту своїх прав і бути десь там аж 60-тисячним обманутим клієнтом.

Читайте також: Як обирати та замовляти товар у інтернет-магазині