"Підпільна імперія": в ефірі знову зустрінуться Тарантіно і його муза

"Підпільна імперія": в ефірі знову зустрінуться Тарантіно і його муза

Сьогодні у "Підпільній імперії" — найуспішніший та найвідоміший зразок американського незалежного кіно.

Поділитися:

Сьогодні, 26 грудня, у "Підпільній імперії" — найуспішніший та найвідоміший зразок американського незалежного кіно. Цього року культова стрічка Квентіна Тарантіно "Кримінальне чтиво" відзначила двадцятиріччя.

Нині майже ніщо не вказує на рік створення фільму — 1994-й. Світ, де існують герої Тарантіно, підкреслено позбавлений будь-яких прикмет, за якими можна визначити час. Завдяки режисерові Red Apple стала найвідомішою несправжньою торговельною маркою цигарок, а вигадана мережа фастфуду Big Kahuna Burger перемандрувала до "Кримінального чтива" й наступних його фільмів зі "Скажених псів".

Тарантіно — не просто кіноман. Від французьких критиків він дістав титул стихійного "сінефага" — "пожирача фільмів". Професійний режисер-відеоман, що протягом кількох років роботи у відеотеці поєднував любов до гонконзького кунг-фу із захопленням французькою "новою хвилею". У "Кримінальному чтиві" склався його фірмовий стиль, ознаками якого є показ сцен не в хронологічному порядку, поділ фільму на "розділи", суто "тарантинівські" діалоги про високе під час мордобою, посилання на поп-культуру та запозичення зі старих, часто маловідомих і другосортних фільмів, які взагалі мало хто бачив. 

Коли герой Брюса Вілліса обирає зброю для помсти (бейсбольну битку, бензопилку, самурайський меч), зала регоче, адже за кожним видом зброї — своя жанрова традиція. Бейсбольна битка — традиційна зброя гангстерів. Бензопилка побутує в дешевих фільмах жахів, населених зомбі та провінційними маніяками. Вілліс не просто обирає зброю, він обирає самоідентифікацію. Глядачі можуть навіть не сумніватися, що за кожним сюжетним поворотом на них чекає кліше, але майже неможливо здогадатися, яке саме.

"Минуло двадцять років із того часу, як картина отримала в Каннах свою Золоту пальмову гілку. Майже минула мода на Тарантіно та Гая Річі, якого тривалий час вважали його послідовником, — розповідає ведучий "Підпільної імперії" Андрій Алферов, що відвідав цьогоріч спеціальний показ до двадцатиріччя фільму на Каннському кінофестивалі. — Остаточно минула мода на постмодернізм, яскравим представником якого Тарантіно був у 90-ті, але щойно на екрані з'являються титри "Pulp Fiction", одразу всередині у всіх, навіть найдосвідченіших глядачів, щось перевертається".

Разом із глядачами "1+1" фільм передивлятиметься головний редактор журналу "Новое Время" Віталій Сич. Ім'я цього журналу теж можна вважати зразком постмодернізму: між 1912 та 1917 роками виходила газета під такою назвою. Про фільми та цитати, що сформували свідомість Віталія, він розповість опівночі, одразу після "Світського життя" з Катериною Осадчою.

ДОВІДКА

"Кримінальне чтиво" — культовий фільм режисера Квентіна Тарантіно. У головних ролях: Джон Траволта, Ума Турман, Семюел Л. Джексон та Брюс Вілліс. Фільм отримав "Золоту пальмову гілку" та "Оскар" за найкращий сценарій.

Текст: Дарія Меланьїна