У Мексиці на Дмитра Комарова чекала Ебола

У Мексиці на Дмитра Комарова чекала Ебола

Раз на рік вся Мексика радіє смерті, присвячуючи їй своє головне свято - День Мертвих.

Поділитися:

У новому випуску знімальна група "Світу навиворіт" вирушила в Оахаку, щоб взяти участь у моторошному карнавалі, головні атрибути якого – кров, черепи й скелети. Раз на рік вся Мексика радіє смерті, присвячуючи тій своє головне свято - День Мертвих.

Цього дня прийнято навіть одружуватися, бо весілля - це момент, коли вмирають наречений і наречена, а народжуються - чоловік і дружина. Базари Оахаки перетворюються на суцільні хлібні лавки. Хліб, як відомо, всьому голова. Але тільки в Мексиці раз на рік у нього з'являються ноги, руки та навіть золоті зуби. Традиційну для свята хлібину роблять у формі мерця.

Мексика сьогодні - це суміш двох культур: індіанської та іспанської. Поминальні дні європейської традиції змішалися з традиціями аборигенів. Стародавні індіанці шанували померлих ще кілька тисяч років тому. Вони вірили, що людина, вмираючи, віддає свою енергію навколишнього світу й завдяки цьому життя на землі не закінчується. Черепи для індіанців означають відродження, а смерть - це початок нового життя.

Сучасні мексиканці День мертвих просто обожнюють. З центральних вулиць міста карнавал переміщується на кладовище, де за надгробком, як за святковим столом, прийнято збиратися буквально всією сім'єю. Сторонні люди пригощають одне одного алкоголем, солодощами та фруктами. Серед традиційних костюмів Катріни - жінки-скелета - зустрічаються і "перевертні в погонах", і персонажі сучасних фільмів жахів, і навіть вірус Ебола, який пригостив Дмитра Комарова цукерками. Щоб стати учасником божевільного карнавалу, ведучому довелося змінитися до невпізнання.

Звичаї мексиканців можуть і до пірамід довести. Знімальна група підналася на таємничу Тоніну, де тисячу років тому жорстокі жерці влаштовували свої криваві жертвопринесення.

Але команда проекту теж змогла здивувати мексиканців. На закуску "Світ навиворіт" приготував для них експериментальну страву українсько-мексиканської кухні, яку не куштували ні живі, ні мертві.