ЗА ІНШОЮ ТЕОРІЄЮ, ПАВЛО ХАРИТОНЕНКО НАКАЗАВ ЗБУДУВАТИ «СПІВОЧІ ТЕРАСИ» ДЛЯ СВОЄЇ ДОНЬКИ НАТАЛІЇ, ЯКА ДУЖЕ ЛЮБИЛА СПІВАТИ. КАЖУТЬ, ЩО ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНКИ З ЛЮБЛЯЧИМ БАТЬКОМ, НАТАЛІЯ ТАК ГАРНО ЗАСПІВАЛА, ЩО ЦУКРОВИЙ МАГНАТ ВИРІШИВ ЗБУДУВАТИ ДЛЯ ДОНЬКИ СПРАВЖНІЙ АМФІТЕАТР ПІД ВІДКРИТИМ НЕБОМ, ДЕ Б ЇЇ ГОЛОС НАБУВАВ ОСОБЛИВОГО ЗАБАРВЛЕННЯ.
ІСНУЄ ЩЕ ОДНА ВЕРСІЯ ПОЯВИ «СПІВОЧИХ ТЕРАС». У 50-ТІ РОКИ ХІХ СТ. ГЛОБІВСЬКИЙ РАДГОСП ПРОВОДИВ РЕСТАВРАЦІЮ ТЕРАС.
ПІД ЦЕГЛОЮ ПАВЛА ХАРИТОНЕНКА ВИЯВИЛИ КЛАДКУ БУТОГО КАМЕНЮ НА РОЗЧИНІ З ЯЄЧНОГО БІЛКА. А ДЕРЕВ'ЯНА ВОДОПРОВІДНА СИСТЕМА, ЯКУ ЗАМІНИЛИ НА МЕТАЛЕВУ, СВІДЧИЛА ПРО ТЕ, ЩО ПОБУДОВАНІ «СПІВОЧІ ТЕРАСИ» БУЛИ ЗАДОВГО ДО ХАРИТОНЕНКА.
ПІД ЧАС РОЗКОПОК ЗНАЙШЛИ ПІДЗЕМНІ ГАЛЕРЕЇ ТА ВИННІ ЛЬОХИ, ОДНАК ВХОДИ ТУДИ ЗАМУРУВАЛИ. ЗА ФОРМОЮ АМФІТЕАТР НАГАДУЄ АРХІТЕКТУРНИЙ СТИЛЬ ТЮРКІВ. ЦЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ВІК БУДОВИ МОЖЕ СЯГАТИ ДО ТИСЯЧІ РОКІВ.
АРХІТЕКТУРНА ПАМ'ЯТКА «СПІВОЧІ ТЕРАСИ» – ЦЕ МІСЦЕ, ЯКЕ МАНИТЬ СВОЄЮ НЕРОЗГАДАНОЮ ІСТОРІЄЮ ТА МАГІЧНІСТЮ. ВЕЛИЧ МУЗИЧНОГО АМФІТЕАТРУ ЗМУШУЄ ЗАБУТИ МЕТУШНЮ ТА ШУМ ВЕЛИКОГО МІСТА. НАТОМІСТЬ ВІДКРИВАЄТЬСЯ ІНШИЙ СВІТ – СВІТ,
ДЕ НЕДОТОРКАНО ЗВУЧИТЬ ПРИРОДА.