26 жовтня о 23:00 на телеканалі 1+1 Україна стартує Аргумент кіно — оновлений проєкт, що прагне відкрити глядачам справжній національний кінематограф. Це не просто показ фільмів, а захоплива подорож українськими кінострічками з особистими роздумами та експертними аналізами відомих діячів культури та мистецтва.
Вестиме Аргумент кіно Єгор Гордєєв — незмінний ведучий Сніданку з 1+1. Він пропонує нам не тільки насолодитися кіно, а й зануритися в його культурний та історичний контекст завдяки унікальним бесідам з кінокритиками, режисерами, акторами й продюсерами, які допоможуть відкрити невідомі аспекти українських фільмів.
Серед них — шедеври, які вже стали частиною культурної спадщини України та нові кінострічки, що отримали міжнародне визнання. Від культового фільму «Тіні забутих предків» Сергія Параджанова до сучасних робіт таких, як «Памфір» та «20 днів в Маріуполі» — Аргумент кіно розкриває унікальність українського кінематографа для всіх, хто цінує мистецтво і його здатність відображати нашу історію.
Про важливість цієї місії, особливості оновленого формату і власне ставлення до українського кінематографа редакція сайту 1plus1 запитала у ведучого Аргумент кіно Єгора Гордєєва. Ведучий розповів, які фільми вплинули на нього особисто та як він готувався до проєкту.
— Аргумент кіно – культова програма, яку глядачі пам'ятають ще з 90-х років. У чому цінність її відродження сьогодні?
По-перше, ми зараз хочемо відчути ту атмосферу, яку ми відчували колись. Нам це потрібно, тому що ми дуже вразливі, хоча це, можливо, й другорядна історія. А первинна історія в тому, що Аргумент кіно — це страшенно важлива, інтимна та атмосферна розмова про спільний перегляд кіно.
«Це та магія телебачення про яку постійно говорять – магія спільного перегляду та обдумування»
Це те, за що, в принципі, ми любимо телебачення. Коли ми всі, умовно кажучи, по різних квартирах, у різних містах, але в один час можемо дивитися одне кіно. Це та магія телебачення, про яку постійно говорять – магія спільного перегляду та обдумування.
Аргумент кіно – це гарна можливість. Мені вже написали багато людей, які кажуть, що передивляться деякі фільми, але тепер вже з розмовою. Це буде, як така прелюдія, певна підготовка до перегляду. І це буде вже інше сприйняття кіно, часу, моменту. Тому Аргумент кіно – це про магію телебачення.
— Вас знають як ведучого Сніданку з 1+1, а Аргумент кіно — це новий для вас формат. Як готувалися до Аргументу кіно? Чи були сумніви, коли запропонували стати ведучим?
Це, звичайно, відповідально, коли тобі пропонують стати обличчям відомого бренду. І я дійсно Аргумент кіно дивився з дитинства, як і багато глядачів, які зараз будуть дивитися. Я пам'ятаю ще Імперію кіно з Макаровим, Аргумент кіно з Войтенком — це абсолютно культові, мистецькі програми, які інколи ти навіть, коли дивився дитиною, то не до кінця розумів, про що люди говорять, але ти йшов на ту атмосферу, енергію і тобі від цього було цікаво. Це вже ледь не генетична історія.
А тут у мене завдання буде, напевно, геть інше, бо я не є кінокритик. Я не є кінооглядачем. Я людина, яка дуже любить кіно та багато дивиться кіно і різного контенту, який з'являється. Мені цікаво спостерігати, чому таке кіно з'являється саме зараз, відшукувати якісь моменти, де ми знаходимо себе в цьому або не знаходимо, чому це зроблено саме так, а не інакше.
«Ми будемо говорити з різними людьми для того, щоб налаштуватися на кіно й отримати правильну атмосферу»
По суті, це певна лабораторія, у якій ми будемо говорити з різними людьми для того, щоб налаштуватися на кіно й отримати правильну атмосферу. І це для мене теж не про кіно, а про споглядання. Те, що я роблю в Сніданку, говорячи з людьми, дивлячись на історії, виїжджаючи у міста, стежачи за тим, що вони дивляться, люблять і чого бояться – це буде продовження просто у форматі кіно. Продовження тієї самої історії.
— Як відомо, у проєкті глядачі побачать не тільки класичні, але й сучасні українські фільми. Як, на вашу думку, змінився український кінематограф за роки повномасштабної війни?
Я думаю, що про зміни українського кінематографа під час повномасштабної війни ще говорити зарано, тому що кіно – це не миттєвий процес, а тривала історія. Виробництво однієї стрічки – це вже, як мінімум рік, якщо ми не говоримо про серіали. Тому робити якісь висновки зарано.
«Кіно – це не миттєвий процес, а тривала історія»
Але те, що кіно стало точно менш претензійним і більш документальним, навіть, якщо це художнє кіно – однозначно. Просто хочеться, щоб цей процес продовжувався і заглиблювався, але, звичайно, це залежить не лише від кінотворців.
— Які ваші улюблені фільми з української класики або сучасного кінематографа, які ви б хотіли особливо виділити для глядачів? Що можете порекомендувати до перегляду, як маст-хев для кожного українця?
Ми в цьому сезоні Аргумент кіно будемо представляти два фільми Сергія Параджанова у рік його відзначення – «Тіні забутих предків» і «Колір граната». Я от, що перед одним фільмом, що перед іншим, постійно, як мантру, кажу одну річ – ми всі знаємо, що це шедеври, але мало хто з нас дивився і розуміє, чому це шедеври.
«Ми всі знаємо, що це шедеври, але мало хто з нас дивився і розуміє, чому це шедеври»
І от я хочу, щоб ми в Аргумент кіно спробували це дійсно зрозуміти простою людською мовою, де ти не боїшся питати, чому це так. А ти дійсно хочеш розібратися в цьому, тому що – це дійсно складні, але сучасні історії, які зрозумілі. І я дійсно рекомендую їх подивитися спокійно, неквапливо, не поспішаючи нікуди, тому що – це кіно, яке вимагає часу, сил та думок.
— Чи можете назвати себе кіноманом? На яких фільмах ви виросли? На вашу думку, чи є щось, що вплинуло на ваші кінематографічні вподобання?
Називати себе кіноманом чи ні – це така дуже умовна історія. Так само, як умовно кажучи, назвати себе спортивною людиною і так далі. Просто, порівнюючи з людиною чи людьми, для яких кіно є професією, то зрозуміло, що я не кіноман.
Пам'ятаю, як колись я страшенно пірнув у нову хвилю французького кіно – Годар, Трюффо і так далі. Це якраз для мене був інший світ і я, не бувши частиною тієї французької культури розумів прекрасно, що це був величезний злам кінематографа. Мені взагалі подобаються такі зламні історії, але у мене насправді дуже багато прогалин у масовому кіно, яке йшло з величезними касами у кінотеатрах.
Інколи навіть зі своїми однолітками ми говоримо про якусь історію: «А пам'ятаєш, як там було у Термінаторі?». А я розумію, що я Термінатора не дивився. Я розумію загалом, про що це, але у мене втрачається якийсь момент. От у мене дійсно багато прогалин у такому масовому кіно.
Мені не цікаво витрачати час часто на це. По суті, масово відомі фільми – це про не пізнання, а отримання задоволення та проведення часу. Мені цікаво дивитися дослідницькі фільми, експериментальні або ті, які щось змінюють. Інколи я дивлюсь масові фільми, які стають дійсно культовими, як от «Матриця», наприклад.
Аргумент кіно не буде такою закритою мистецькою зоною, де всі будуть говорити, що вони все передивилися і все знають та передбачають у кіно. Ми натомість, якщо у нас з'явиться питання, то ми хочемо в цьому розібратися та отримати від кіно максимальне задоволення й користь.
— У першому випуску Аргумент кіно, ви розпочинаєте з культової стрічки Сергія Параджанова «Тіні забутих предків». Опишіть цей фільм трьома словами.
Це краса, глибина і вибух.
Нагадаємо, що перший випуск оновленого Аргумент кіно на 1+1 Україна вийде 26 жовтня о 23:00. Він буде присвячений культовій стрічці «Тіні забутих предків» режисера Сергія Параджанова. Гостем студії стане відомий кінокритик та режисер Андрій Алферов.
Не пропустіть прем’єру оновленого проєкту та вирушайте у подорож українським кінематографом разом з Аргумент кіно!