Як заспокоїти дитину під час воєнних дій

Як батькам допомогти дитині зменшити страх та тривогу.

Вже 9-тий день в Україні йде війна, яку розв'язала росія. Страх, тривога та нервове напруження — ці почуття особливо впливають на дитячу психіку. Як допомогти дітям бодай трохи заспокоїтись під час воєнних дій? 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖВАЖЛИВО. Обвал будинку: що робити, щоб вижити (поради МОЗ)

1. Публікуємо відео з простими вправами, які допоможуть дитині заспокоїтись. 

Loading...

2. Також додаємо поради-вправи авторитетного українського психолога Світлани Ройз

► Ідеї ​​для ігор, в які можна грати в укритті
Нам важливо пам'ятати – що аудіальний канал сприйняття під час гулу сирен у особливому навантаженні – потрібно його «зайняти». А  під час стресу гри дітей можуть стати "регресивними" – старші можуть знову грати в ігри малюків
1. Співати хором.
2. Кричати кричалки проти утипутину та російської армії.
3. Слухати в навушниках аудіоказки та музику.
4. Взяти із собою гітару, влаштувати для всіх концерт.

☀️ Тіло 
1. Пластилін (наразі ліпити може бути ефективніше, ніж малювати).
2. По можливості взяти із собою подушки, щоб зробити будиночок.
3. Нитки, щоб навколо себе "прокреслити" коло безпеки.
4. Орігамі.
5. Кінетичний пісок.
6. Робити мотанки з хусточок та роздавати дітям у притулок.
7. Вчитися жонглювати.
8. Чарівні дотики: уявити, що тіло – музичний інструмент. Кожна частина тіла видає свій звук. Торкатися долонькою, а дитина співає, мукає, кукарекає та інше.
9. Я – тварина. Показати жестом, позою, звуками – тварина. Другий партнер із гри відгадує. (Образ тварини завжди "про життєвість").
10. Видувати мильні бульбашки.
11. «Докричатись до Місяця»: уявити, що треба крикнути послання космонавтам чи інопланетянам. Можна кричати з різних кутів кімнати один одному, можна спрямовувати звук далеко-далеко.
12. "Вдихнути хмару": уявити, що вдихнули хмару і видихнути її зі звуком, можна з грозою і блискавкою (тупаючи ногами).
13. «Погода». Можна йти, можна стукати подушечками пальців (краще нігтями): спочатку сонечко і легкий вітер (йдемо-стукаємо повільно, м'яко і тихо), потім вітер міцніє, починається дощ (йдемо швидше і топаємо). Дощ посилюється – тупаємо сильніше, злива – стрибаємо, гроза – ураган – стрибаємо, дуємо і кричимо, вітер заспокоюється, дощ стихає – поступово йдемо тихіше і повільніше. Закінчуємо «хорошою погодою».
14. «Клац-клац» — клацати зубами, ніби від холоду, потім показувати зуби, як мавпочки, скалітися і гарчати, як тигри. Після цього перетворитися на людей.
15. «Лети!» – дмухати один на одного, як на перо. Дозволити собі поїхати на батька, щоб «здути» його з місця.
16. "Товкалки": "відштовхнути повітряною хвилею" батька (партнера з гри), зробивши жест руками. Батько "відлітає" від дитини.
17. "Подушковий бій".
18. «Борці сумо»: засунути подушку під футболку і штовхатися, подушка пом'якшуватиме удар.
19. Рвати папір, а потім зібрати з уривків колаж.
20. «Шкрябалки та дряпалки»: нігтями «прошкрябати» малюнок у тісті, у фользі, у крупі. У пакет, що закривається, залити фарбу, дитина подушечками пальців і нігтями подряпає візерунки.
21. Боулінг: збивати будь-які предмети (дозволити порушити порядок).
22. «Злий бобер»: придумати злу тварину і поводитися так, як, нам здається, може поводитися ця тварина. Потім перетворитися на добру тварину, потім на людину.
23. «Випустити пазурі»: показати, як тигреня шипить і показує пазурі, коли хоче захиститися. Потім перетворитися на людину.
24. "У ціль": зім'яти в руках папір і, як м'ячиком, потрапити в ціль.
25. Кричати в «мішок для крику» або в склянку.
26. «Бодалки так-ні»: бодитися руками чи головою, говорячи по черзі «так» чи «ні».

☀️ Настольні ігри
1. Шахи – шашки (причому, шашки – збивати щелбанами (нам потрібні «агресивні дії»)).
2. Будь-які настілки
3. Карти
4. Чим простіше гра, тим краще
5. Розставляти доміношки та влаштовувати "ланцюгову реакцію".

☀️ Малювання
1. Мандали, будиночки, веселки
2. Мрію
3. Найбезпечніше, захищене місце
4. Те, що хочеться робити, одразу після війни
5. Розмальовки
6. Ангели.

☀️ Ігри зі словами
Мене діти в притулку навчили грі – «питання»: один гравець ставить запитання – другий повинен відповісти на нього питанням, гра йде доти, поки хтось скаже пропозицію без питання. (Наприклад: – ти їв сьогодні? – а чому ти цікавишся? Хіба це секретне питання? І т.д.)

1. Чотири слова (дітям від 8 років можна запропонувати і 5-6 слів)
Вибираємо 4 абсолютно не пов'язані між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по черзі невелику розповідь.
2. «Багато слів»
Вибираємо велике слово. З його букв кожен на своєму листі складаємо та записуємо багато маленьких. Діти можуть спочатку бути в команді з дорослими, а потім вони швидко стають самостійними гравцями.
3. «Малювання словом». Вибираємо «складне» для дитини слово, яке складно писати чи вимовляти. Вигадуємо, що саме малюватимемо. Наприклад, намалювати фігурку кота, використовуючи лише загадане слово (пишемо його багато разів у різних площинах).
4. «Навпаки»: говорити слова навпаки, не записуючи їх. (наприклад, чайник – кіньч, стіна – анетс ...).
6. Написати врозсипну на аркуші літери, з'єднувати літери лініями в слова.
7. «Покажи слово»: один гравець загадує слово і показує його пантоміму.
8. «Я загадав»: розповісти про загадане слово, не називаючи його (наприклад. «Я загадав: білий, холодний, скрипить під ногами, тане...)
9. У моєму дитинстві ця гра називалася «індукція – дедукція». Гравець загадує предмет. Інші повинні його вгадати, ставлячи питання, на які він може відповісти тільки Так або Ні (з дитиною ми починали із загадування тварин та частин тіла).
10. Остання літера: кожен гравець каже слово, яке починається на останню літеру попереднього слова.
11. Рифма. Називаємо 4 (або два) випадкові слова, на які шукаємо риму або з якими вигадуємо чотиривірші.
12. «Литера»: називаємо слова тільки на задану літеру. (Варіант для дорослих: слова – предмети на загадану літеру, які можна покласти у трилітрову банку).
13. Шукаємо подібне. Називаємо два випадкові слова – чим вони можуть бути об'єднані?
14. Чарівна мова. Для дітей, які навчаються розбивати слова на склади. Розмовляємо, перед кожним складом додаючи додатковий склад (жи, ма, хрю....).
15. «Нісенітниця». Говоримо початок пропозиції, до якої потрібно вигадати абсолютно «чепухове», нереальне продовження.
16. «Казка»: творимо казку — кожен говорить на пропозицію.
17. Асоціації: один гравець називає слово, наступний — свою асоціаційну це слово (дітям можемо пояснити: перше, що спадає на думку, коли чуєш це слово).
18. «Це слово вміє...»: описуємо слово його «уміннями».
19. "Картина": називаємо слово. По черзі розповідаємо, яку «об'ємну» картину ми бачимо, коли вимовляємо це слово (наприклад, для одного гравця слово «чай» означає: сім'я сидить за столом і розмовляє, для іншого – Чайна плантація та збирачі чаю, для третього – стіл накритий скатертиною, грає Музика, для четвертого – Чайна церемонія, для п'ятого – людина сама стоїть біля вікна, насолоджуючись самотністю та чаєм.
20. Антоніми: називаємо слова та шукаємо до них антоніми.
21. Неіснуюче слово: придумуємо неіснуючі слова, і що б вони могли означати мовою інопланетян.
22. Тарабарська мова: говоримо один з одним «тарабарською мовою», намагаючись по інтонації вгадати – про що кожен говорить.

☀️ Ну і мультики та ігри в телефоні, де задіяне просторове сприйняття – типу тетрісу.

Більше новин