Щоб допомогти знайти себе і своє місце у відбудові України: Фундація Катерини Осадчої займеться профорієнтацією українських підлітків

В Україні розвиватимуть напрямок профорієнтації підлітків з вразливих категорій населення під назвою Платформа майбутньої професії.

Повномасштабна війна запустила в Україні повномасштабну кризу кадрів. Відтік людей з країни, залученість у захисті держави та змінені потреби ринку в професіях впливають не тільки на сьогодення, а й на прогнози майбутнього. Водночас молодь не розуміє, які професії будуть популярними через 2-3-5 років і чи зможуть вони забезпечити собі майбутнє. Щоб допомогти підліткам знайти себе і своє місце у відбудові України, Фундація Катерини Осадчої розпочала роботу над напрямком профорієнтації молоді, з фокусом на дітей з вразливих категорій населення.

Майже чверть підлітків під час війни найбільше хвилює навчання. Невизначеність, страх за майбутнє та неможливість планувати — одні з ключових переживань підлітків у цій сфері, кажуть дослідження.

«Для дітей, які зростають без підтримки родини або через війну переїхали в нове середовище, все ще складніше. Світ поза їхньою бульбашкою здається нестабільним і складним, а знайти своє місце в ньому — ще важче. Більшість підлітків, які зараз мають вступати до навчальних закладів, половину шкільного навчання провели онлайн через пандемію, а потім і війну. Як у цьому світі зрозуміти свою професію і своє покликання — абсолютно незрозуміло. Ми хочемо вийти з онлайну та перейти в офлайн, щоб показати їм, що світ сповнений можливостей, що є безліч цікавих професій, які можна спробувати на практиці й буквально відчути руками», — коментує Катерина Осадча, засновниця Фундації.

Пілотний проєкт програми профорієнтації Платформа майбутньої професії запустили на базі Київської області у співпраці з Київським обласним центром соціальних служб. До нього долучились 35 підлітків віком 13–18 років, які залишилися без батьківської опіки, перебувають у дитячих будинках сімейного типу, прийомних родинах або є внутрішньо переміщеними особами. У перспективі проєкт планують розширити на всі регіони України.

Головна мета — надихнути дітей на розвиток у різних напрямках, сприяти їхньому свідомому вибору майбутньої професії та допомогти вступити до навчальних закладів за обраною спеціальністю. 

Серед учасників був Антон, 14-річний хлопець із Авдіївки, який вже три роки живе у прийомній родині разом із трьома іншими дітьми у Київській області. Антон навчається онлайн у спеціалізованій Авдіївській школі та має дві інвалідності. Прийомна мама розповідає, що він був першим хлопцем у їхній родині й на початку сильно хвилювався. Але після того, як у родині з’явилися ще троє дітей, йому стало легше й веселіше.

На івенті Антон спершу був трохи сором’язливим, але після знайомства та роботи в командах він швидко адаптувався. Перед початком івенту, він розповідав, що хотів бути пожежником, але після події і розповіді про ресторанний бізнес він був вражений і сказав, що, розглядає для себе професію кухаря. 

Для того, аби підлітки могли визначитись з майбутньою карʼєрою та можливостями, з ними будуть працювати ментори, відомі українські професіонали, а результатом буде індивідуальна дорожня карта професій для кожного.

До проєкту, долучились ресторанний холдинг SEREDA, відома українська дизайнерка Анна Октябрь, український бренд жіночого одягу JUL, а також Кирило Невдоха, голова Національного офісу дітей та молоді ДІйМО при Міністерстві соціальної політики.

«Коли я зіткнувся з вибором професії, я спочатку хотів стати вихователем, бо для нас, дітей з інтернатної системи, вихователі — це і тато, і мама, і головна людина в житті. Потім я хотів бути артистом, але зрештою зрозумів, що мій досвід може бути корисним для соціальної сфери, бо я, власне, є її вихідцем», — розповідає Кирило Невдоха.

«Щоб хоч щось розуміти про професії, я ходив на багато днів відкритих дверей, ставив дуже багато запитань, бо я не хотів обмежуватись маляром чи будівельником. Не можна сказати, що я не боявся майбутнього, я боявся, але робив і пробував. Єдине про що шкодую, що вчасно не вивчив англійську мову, бо зараз це мене трохи уповільнює в зростанні. Тож, не бійтесь ставити питання, будьте допитливими та вчіть англійську! Це допоможе вам знайти себе!» – розповів на виступі Кирило.

Перші підлітки вже на початку 2025 року відправляться в ательє та залаштунки ресторанів, щоб на власному досвіді відчути різні професії.

Катерина Осадча додає, що запит на такий напрям виник від дітей. Працюючи з вразливими категоріями дітей, Фундація масово чула, що вони не мають розуміння не тільки яку професію обирати, а і як підходити до її вибору.

«Часто ми чули: а що, якщо я навчуся в тій чи іншій професії, чи буде в мене робота після випуску? Ми знайомимо дітей із реальними професіоналами та майбутніми роботодавцями. Ми прагнемо масштабувати цей напрямок і залучати якомога більше бізнесів, адже нам разом потрібно відбудовувати країну й розуміти, що майбутнє створюватимуть саме ці діти», — додає Катерина Осадча.

Loading...

Більше новин