Згідно з каталогом IT Рейтингу, у 2025 році в Україні працюють 1989 веб-студій. Серед них є початківці, що лише виходять на ринок. Але є й справжні інноватори. Це Brainlab, Wezom та Brander. Одними з перших в країні вони почали застосовувати в сучасні технології AI, NLP, machine learning для інтернет-магазинів.
ШІ змінює e-commerce у декількох аспектах. Для розробників це — більша продуктивність. AI-помічники пишуть код. Вони також складають кейси тестування, одну з найбільш витратних за часом завдань. Вони допомагають оцінити ефективність сайту (до речі, краще ніж на око).
З іншого боку, ШІ якісно змінює типовий функціонал інтернет-магазину й загалом бізнес-процеси в електронній комерції. Про що мова:
Якісно впроваджувати ШІ в e-commerce можуть команди, які вже мають великий досвід розробки інтернет магазину під ключ, розуміють специфіку ніш і знають, як спрямувати ШІ у правильне русло.
Розробка сайтів від Brainlab — це завжди про вирішення завдань бізнесу. Команда цінує партнерський тип стосунків, коли вона не просто відпрацьовує технічні завдання, а використовує свою експертизу, щоб запропонувати клієнту найкраще. У часи повномасштабного вторгнення Brainlab веб студія не лише зберегла команду, а й розпочала нові проєкти й вийшла на закордонні ринки, де відома як Ellicode.
Що варто знати про студію:
Brainlab веб студія вже створює додатки для e-commerce із застосуванням ШІ:
Brander позиціонує себе як агенцію digital-рішень для бізнесу, яка вірить у кожен проєкт і доводить все до ідеалу. Займається розробкою сайтів, мобільних додатків, створенням стартапів, digital-маркетингом, дизайном і ШІ-розробкою.
Що варто знати про компанію:
IT-рішення для B2B, B2C і D2C — те, що пропонує Wezom. У їхніх роботах помітна цифрова майстерність і новаторське мислення. Wezom розробляє e-commerce, мобільні додатки, сайти, сервіси й системи. Працює з програмним забезпеченням і впроваджує ШІ.
Що варто знати про команду:
Щороку інвестиції в ШІ збільшуються, а розробники випускають нові, все більш «розумні» алгоритми. За прогнозами, до 2033 року ринок штучного інтелекту досягне 4,8 трильйона доларів. В Україні зараз інтернет магазин з AI вже мають АЛЛО, Comfy, Vodafone, Антошка, DniproM, Фокстрот. У 2026 році проникнення ШІ в український e-commerce також буде збільшуватись. І тим бізнесам, що залишать свої сайти та бізнес-процеси без оновлень, буде все складніше конкурувати з інноваторами.
«AI - це водночас партнер і виклик. Він пришвидшує роботу, але не замінює людську експертизу. Наше завдання як розробників — навчити бізнес отримувати максимум із цього інструменту» - каже Анна Корж, CEO & co-founder Brainlab.