У зв’язку з повномасштабною війною, яку розв’язала рф проти України, докорінно змінився підхід до створення контенту та наповнення телеканалів. Інформаційне мовлення стало пріоритетом для практично всіх ЗМІ України, а Перемога - головною ціллю.
У перші години війни, 24 лютого вранці, команда 1+1 media розпочала власний інформаційний марафон, аби оперативно та безперебійно мовити про головне і бути на звʼязку з мільйонами глядачів. 26 лютого найбільші українські телеканали об’єдналися у загальнонаціональний телемарафон «Єдині новини», в межах якого продовжують цілодобово інформувати про найголовніші події в країні та перебіг війни.
Від 24 лютого і до сьогодні, 1+1 – флагманський телеканал медіагрупи 1+1 media, який є трендсеттером ринку і щороку реалізовує велику кількість найпопулярніших проєктів, – залучений до створення «Єдиних новин» і цілодобово мовить марафон задля інформаційної безпеки країни.
Проте за понад півроку війни потреба глядачів у альтернативному контенті суттєво зростає, про що свідчать дані теледивлення від BIG DATA UA та коментарі глядачів. Фактично з перших днів війни телеканали ТЕТ та ПЛЮСПЛЮС, а пізніше й 2+2, який у квітні вийшов з марафону, виконували підтримуючу функцію та надавали доступ до, першочергово, художнього контенту та програм, які допомагають справлятися з негативними емоціями та переживаннями.
1+1 та ТЕТ
З 25 лютого телеканал ТЕТ присвятив свій ефір дітям і дорослим, транслюючи сімейні фільми, мультики, серіали та програми, аби дати глядачам можливість відірватися від новин і зарядитися позитивом. Так, команда ТЕТ запустила власну програму «Добрий день, ми з України», дайджест «народної творчості» у воєнний час — позитивні новини від ТЕТ для підтримки бойового духу українців.
Також в ефірі були реалізовані спецпроєкти, до створення яких долучалися й зірки телеканалу та блогери: вони зверталися зі словами підтримки до українців та цитували класиків української літератури, аби морально підтримати глядачів та наповнити вірою.
Згідно показників BIG DATA UA, частка телеканалу зросла з 2,9% у березні до 4,7% у вересні.
У новому осінньому ТВ-сезоні телеканали 1+1 та ТЕТ обʼєднали програмні зусилля і підготували чималу кількість премʼєр. Про частину ТБ-новинок уже відомо, проте, як зазначають у медіагрупі, як тільки зʼявиться можливість і нагода - преміального контенту в ефірі зʼявиться ще більше.
Так, 23 вересня о 19:00 на телеекранах зʼявився гумористичний проєкт «Ліга Сміху» від Студії «Квартал 95». На глядачів очікує повернення зіркового сезону «Битви титанів», у якому зберуться найсильніші команди за всю історію проєкту: «Ветерани космічних військ», «30+», «Наш формат», «Тріо різні», «Вінницькі», «Відпочиваємо разом», «Горобчик», «Стадіон Діброва», «VIP Тернопіль» та «Веселі Бобри» (збірна команд «Загорецька Людмила Степанівна» та «Стоянівка»). Разом із ними створювати настрій українцям будуть тренери - Сергій Бабкін, Олеся Жураківська, Маша Єфросиніна, Гарік Корогодський, Володимир Дантес та Станіслав Боклан. Найкращі коміки відтепер в ефірі телеканалу ТЕТ. Після повномасштабного вторгнення гумористи різних сезонів «Ліги Сміху» активно проявляють себе на культурному, волонтерському та бойовому фронтах. Організовують благодійні збори, дають багато концертів для наших військових на передовій і вірять у непереможну Україну. Тому оновлене гасло сезону звучить так: «Сміємось – отже не здаємось». До слова, 9 вересня у повторі був показаний Благодійний “Вечірній квартал”, що пройшов з часткою 15,2% - це більше, ніж втричі більше середньої частки каналу за тиждень.
Зараз надважливо переживати позитивні емоції та підтримувати бойовий дух. Тому в ефір телеканалу ТЕТ повертаються улюблені серіали, які стануть найкращим способом підняти собі настрій: «Моя улюблена Страшко», завдяки якому глядачі проживуть складнощі та радощі разом з соромʼязливою Настею, яка своєю наполегливістю та вірою в себе прокладатиме шлях до омріяного життя; «100 тисяч хвилин разом» - історію про стосунки, емоції та вирішення будь-яких ситуацій; «Папік» - справжній хіт від Студії «Квартал 95», серіал про подарунки долі та її виклики, про справжню дружбу головних героїв; «Ромео і Джульєтта з Черкас» - історія про закохану молоду пару людей, перешкоди на їх шляху, примирання та нестримну силу кохання.
Наприкінці вересня на телеканалі ТЕТ відбулася премʼєра сатирично-патріотичної комедії «Бункер» виробництва Студії «Квартал 95», яка підтримуватиме бойовий настрій українців. Новий проєкт сформулює та покаже найщиріші думки кожного українця. «Бункер» заснований на реальних подіях, що відбуваються в найогиднішій країні земної кулі — на росії. Кожна серія розповідає про злочини фашистів сьогодення. Влада росії ставить амбітне завдання захопити Україну, хоча не може впоратися навіть із власною дурістю.
На телеканалі ТЕТ також відбудуться прем’єрні покази благодійних концертів «Вечірнього Кварталу», де виступатимуть актори «Вечірнього Кварталу» та акторки «Жіночого Кварталу» з театральними та музичними номерами на теми, близькі кожному українцю, а запрошені гості покажуть ексклюзивні музичні номери на сцені. На зйомки постійно запрошують військових, лікарів та переселенців, які через війну змушені були покинути свої рідні домівки.
А вже 2 жовтня, на численні прохання глядачів, у ефір повернулося улюблене та найпопулярніше вокальне шоу «Голос країни». Прем’єра нових епізодів 12 сезону буде супроводжуватися потужною благодійною складовою, аби підтримати українських захисників. «Голос країни» стане першим великим вокальним проєктом, який повернеться на екрани після початку війни. Слоган дванадцятого сезон трансформувався у потужний меседж «Так звучить найспівочіша нація світу». Наразі “Голос країни” продовжить музичну оборону, посилюючи українську ідентичність та даючи відсіч окупантам на культурному фронті. Крім цього, проєкт матиме і потужну благодійну складову. Так, “Голос країни” разом з Dobro.UA та Фондом компетентної допомоги армії «Повернись живим» оголошує благодійну ініціативу під назвою “Твій Голос на аерозасоби для розвідки”. Його метою стане збір 3 млн гривень на важливу закупку для цілої бригади на передову - квадрокоптера Matrice 300 RTK та 17 малогабаритних дронів DJI Mavic 3 Fly More Combo. Такі залізні пташки допоможуть нашим воїнам бути ще більш ефективними, влучно і вчасно відстежувати небезпеку і планувати дії для звільнення України. Кожен охочий може долучитись до благодійного збору, зробивши внесок на платформі онлайн за посиланням або відправивши SMS на благодійний номер 88007. Вартість однієї благодійної пожертви у вигляді SMS становить 10 гривень. Всі гроші підуть на аерозасоби. Тисячі SMS-голосів зможуть стати гучною народною підтримкою ЗСУ. Усі деталі за посиланням на онлайн-платформу Dobro.UA
Крім цього, команди 1+1 та ТЕТ повернули в ефір велику кількість проєктів-бестселерів “плюсів”:
Найпопулярніше ранкове шоу країни «Сніданок з 1+1», яке виходить у ефір по буднях з 07:00 до 10:00 та по вихідних з 08:00 до 10:00 та є точкою опори для мільйонів глядачів. Щодня до українців звертаються як уже легендарні “сніданківські” пари - Руслан Сенічкін та Людмила Барбір, Єгор Гордєєв і Неля Шовкопляс, Олександр Попов та Валентина Хамайко, так і ведучі улюблених плюсівських проєктів - Юрій Горбунов, Тімур Мірошниченко, Ігор Циганик та Костянтин Грубич. В межах “Сніданку” на глядачів чекають оперативні новини, поради від профільних фахівців щодо тих чи інших актуальних питань, включення зірок та українців, які роблять усе можливе задля Перемоги України. Включно по вересень в Digital та на ТБ вийшло більше 190 епізодів проєкту, що є справжнім рекордом в нинішніх умовах. Згідно даних BIG DATA UA, середня частка дивлення “Сніданку з 1+1” у вересні склала 7,4%. Долучитися до перегляду ранкового шоу можна щодня на телеканалі ТЕТ, на YouTube та на платформі онлайн-телебачення Київстар ТБ.
Проєкт “Знайти своїх”. Телеканал 1+1 та ведуча “Голосу країни” і “Світського життя” Катерина Осадча об’єднали зусилля для пошуку зниклих людей, з якими було втрачено зв’язок через вторгнення російських окупантів на територію України та створили соціальний проєкт «Знайти своїх». Катерина Осадча запустила телеграм-канал «Пошук зниклих», який нині масштабувався у соціальний проєкт під назвою “Знайти своїх”. Проєкт розвивається не тільки в онлайні, але і на ТБ: кожен день у «Сніданку з 1+1» глядачі можуть побачити історії зниклих людей, яких розшукують їхні сім’ї, та долучитись до народного пошуку. Також щопонеділка о 21:30 телепроєкт виходить у ефірі загальнонаціонального марафону «Єдині новини». Проєкт реалізовується за підтримки Національної поліції та Національного інформаційного бюро (Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України).
«Життя відомих людей». 8 серпня в ефірі телеканалу ТЕТ відбулася премʼєра нового сезону інфотеймент-шоу про відомих особистостей країни “Життя відомих людей”. Ведучим проєкту став Нікіта Добринін, а гості ЖВЛ - як українські знаменитості, так і народні герої, адже війна відкрила нові обличчя завдяки самовідданості та патріотизму українців. Проєкт щодня по буднях о 10:00 розповідає про реалії життя та творчість в умовах війни, про те, як повномасштабне вторгнення змінило зірок та їхніх близьких. Частка премʼєрних епізодів у вересні склала 7,1%
«Світ навиворіт». З 15 серпня в ефірі телеканалу ТЕТ стартувало найпопулярніше тревел-шоу країни - “Світ навиворіт” з Дмитром Комаровим. У будні о 17:00 глядачі разом з ведучим можуть відвідувати найрізноманітніші куточки земної кулі та відчувати тамтешню культуру, звичаї і надихатися неймовірними краєвидами захоплюючих місць планети. Нагадуємо, що понад 12 років мандрівник відкриває українцям секрети різноманітних держав: вивчає їхню культуру, професії, ризикуючи власним життям, відкриє цікаві місця, невідомі навіть запеклим любителям туризму. Безстрашність українця не має меж – знімальна група не один раз у рамках експедицій навідувалась до первісних племен та вивчала їхні традиції. За 13 сезонів шоу «Світу навиворіт» Дмитро Комаров об’їздив 17 країн світу. І у кожній країні мандрівник залишав згадку про Україну. Від дарував вишиванки, українські ляльки та солодощі, підіймав найбільший прапор України у Еквадорі та вчив індонезійських папуасів готувати борщ.
Також на ТЕТ щодня відбуваються справжні кіноподії, канал пропонує до перегляду найкращі фільми та цілі франшизи від найвідоміших студій-виробників: Disney, Fox, Paramount, NBC, Sony.
2+2
Телеканал 2+2 теж вніс зміни у свій контент, а також став амбасадором спортивних подій на українському телебаченні.
Найгучнішим спортивним поєдинком останніх місяців став бій українського боксера Олександра Усика проти Ентоні Джошуа у серпні цього року. Так, згідно показників BIG DATA UA, частка перегляду події склала 57,6%, а охоплення - 20,1%. Загалом частка телеканалу 2+2 в цей день склала 21,7%, що майже в чотири рази вище, ніж у попередні чотири суботи. Крім цього, 2+2 став лідером дня серед усіх телеканалів.
Також 2+2 та УНІАН отримали ексклюзивні права на трансляції матчів за участі 5-ти топових українських футбольних клубів: «Динамо» Київ, «Дніпро-1», «Металіст», «Зоря» та «Рух». З найбільшою цікавістю вболівальники спостерігали за грою «Динамо» Київ – «Зоря», адже за результатами теледивлення, канал 2+2 зайняв перше місце у слоті 13:00-15:00 з часткою 16,3%, випередивши найближчого конкурента майже вдвічі.
Крім трансляції спортивних матчів групового турніру, телеканал 2+2 транслював серію благодійних зустрічей київського «Динамо» Match for peace - #StopWarInUkraine на підтримку України у 10 європейських країнах, під час яких було зібрано понад 35 000 000 грн.
Загальнонаціональний телеканал 2+2 крім спорту пропонує показ кращих зарубіжних фільмів від найвідоміших виробників Disney, Fox, Paramount, NBC, MGM, а також бібліотечних серіалів власного виробництва та інфотейменту.
Починаючи з 10 жовтня, глядачі каналу 2+2 побачать прем'єрні випуски епізодів на воєнну тематику в межах проекту “Загублений світ”, а також показ окремих документальних програм.
Крім того, планується прем'єрний показ фільму “Вузький міст” - патріотичної драми про кохання, зраду і трагічну долю двох колишніх закоханих, які знаходяться по різні сторони лінії розмежування на Сході України. Фільм знятий за підтримки Українського культурного фонду.
Загалом, частка каналу 2+2 зросла з 1,7% у березні до 5,0% у вересні.
ПЛЮСПЛЮС
Місію бути справжньою опорою для найменших українців з початку війни взяв на себе телеканал ПЛЮСПЛЮС. З перших днів вторгнення телеканал не припиняв транслювати для малечі улюблені мультсеріали власного виробництва та справжні хіти від міжнародних студій. Разом з партнерами команда каналу створила анімаційний серіал «Добро завжди перемагає», який став відповіддю на маніпулятивну дезінформацію, яку рф розповсюджує та насаджує найменшим. Він зрозумілий маленьким глядачам від 3 років і допомогає батькам знайти слова, щоб пояснити дітям те, що відбувається сьогодні в Україні. Загалом серіал складається з чотирьох епізодів.
Також телеканал ПЛЮСПЛЮС долучився до загальнонаціональної кампанії “Навчання без меж” і транслював уроки для школярів, коли змоги відвідувати школу не було.
Для своїх глядачів телеканал ПЛЮСПЛЮС повернув в ефір найкращі світові мультфільми для усієї родини, які можна переглянути щовихідних. Серед яких великі історії світу анімації: «Коко», «Вперед і вгору», «Шрек назавжди», «Волл-і», «Принцеса та жаба», «Дивопарк», «Їжак Сонік», «Секрети Робінсонів» та інші.
Частка дивлення телеканалу зросла з 1,0% у березні до 1,6% у вересні.
УНІАН
Загальнонаціональний телеканал УНІАН, що входить до складу 1+1 media, у серпні став ексклюзивним транслятором Чемпіонату світу з волейболу 2022 серед чоловіків. З відповідною пропозицією до 1+1 media звернулася польська телевізійна група Polsat, що володіє правами на трансляцію. Такі права передані медіахолдингу на безоплатній основі. Так, УНІАН транслював ігри збірної України зі збірною Сербії, Тунісу, Пуерто-Рико, Нідерландів та Словенії.
Згідно з даними BIG DATA UA, частка телеканалу УНІАН під час матчу України - Пуерто-Рико, що пройшов 31 серпня, досягла 1,4%, що практично втричі перевищує показники телеканалу за день.
Частка перегляду матчу збірних України та Нідерландів з волейболу, що пройшов 5 вересня, склала 1,3%, що в 2,7 разів вище за добову частку телеканалу.
Частка перегляду 1/4 фіналу Чемпіонату світу з волейболу Україна – Словенія за 7 вересня згідно з даними BIG DATA UA склала 2,4%, що в шість разів вище добової частки каналу.
БІГУДІ
Телеканал Бігуді, що входить до складу 1+1 media й орієнтований на жіночу аудиторію, з початку повномасштабного вторгнення запустив ефірну промо кампанію – «Бережи себе», щоб підтримати українських жінок. Завдяки каналу українки мають змогу проживати разом з героями серіалів справжній вир емоцій: історії неймовірного кохання, почуття відданості та мудрість героїв. Захоплюючі історії переносять глядачок у світ почуттів та любові.
Наповнення каналу складається з українських серіалів – «Тільки кохання», індійських – «Я кажу так», та турецьких – «Жінка», а також програм власного виробництва 1+1 media, таких як «Сімейні мелодрами».
У вересні частка дивлення телеканалу склала 1,7%.
Paramount Comedy
Телеканал Paramount Comedy вийшов з телемарафону “Єдині новини” та відновив своє звичне мовлення у перший день літа, щоб українці могли дивитися улюблені серіали, які заряджають позитивом. З відновленням трансляції Paramount Comedy відразу пропонував переглянути
прем’єрні сезони найкращих комедійних серіалів у всьому світі та Україні. Влітку відбулася абсолютна прем’єра на українському телебаченні — телесеріал “У кращому місці”— улюбленець глядачів та зірка на Netflix. У червні вийшов прем'єрний 4 сезон серіалу “Супермаркет”, що також увійшов до ТОП Netflix. Наприкінці місяця Paramount Comedy показав прем'єру 15 сезону “У Філадельфії завжди сонячно”. Серіал у всьому світі дивляться на платформі Disney +.
У липні на глядачів чекали відразу два прем’єрні сезони серіалу “Мамця” від знаменитого сценариста й продюсера ситкомів Чака Лоррі. А в серпні та вересні Paramount Comedy показав відразу два прем’єрні сезони ситкому “Юний Шелдон”, також від Чака Лоррі. Окрім того, у сітці РС глядачів радують справжні серіальні легенди — “Друзі” та “Теорія Великого Вибуху”, щовихідних на каналі транслюють марафони серій ситкомів: “Буває й гірше”, “Останній справжній чоловік”, “Ґолдберги”, “Друзі, “Теорія Великого Вибуху” тощо. А по вихідних телеканал транслює кінохіти від студій Paramount, Sony, Disney, NBC Universal.
У вересні частка дивлення телеканалу склала 1,2%.
Контент з 1+1, 2+2, ТЕТ, ПЛЮСПЛЮС та інших телеканалів групи 1+1 media доступний на платформі онлайн-телебачення Київстар ТБ, що є партнерським проєктом компанії Київстар та 1+1 media.
*Дані теледивлення BIG DATA UA. Дані до 18 вересня.