Ці іграшки продають за десятки тисяч доларів, на них полюють голлівудські зірки, а фанати навіть влаштовують справжні баталії за рідкісні фігурки. Так, йдеться про лабубу — найтрендовішу іграшку 2025 року.
Ця іграшка виглядає, як маленький пухнастий монстр з круглими очима, дивними вушками та яскравими кольорами. Фігурка своїм виглядом нагадує поєднання казкового чудовиська та кролика. І саме своїм унікальним виглядом приваблює людей. Це не просто іграшка для дітей, а окремий персонаж, який перетворився на глобальний тренд і вже викликав шалене споживче божевілля.
Її вартість на деяких аукціонах вже сягає 150 000 доларів, а фанати по всьому світу ладні чекати тижнями, витрачати статки лише, щоб дістати бажаний екземпляр.
Лабубу — це колекційна іграшка, яку виробляє китайська компанія Popmart. На перший погляд, у ній немає нічого особливого, але все змінила саме стратегія продажу. Іграшки продаються у так званих «сліпих коробках»: ти не знаєш, яку саме фігурку отримаєш, доки не розпакуєш її. Такий підхід викликає справжній азарт, схожий на гру у лотерею. І чим рідкісніша модель — тим дорожча вона на вторинному ринку.
Видання CNN підрахувало, щоб отримати одну ексклюзивну фігурку, фанату доводиться витратити в середньому до 2 тисяч доларів. І при цьому він збирає десятки звичайних моделей.
Цей ефект «таємниці в коробці» — геніальний маркетинговий хід, що тримає в емоційному полоні тисячі людей у всьому світі, а ще створює ілюзію спільності. Бо той, хто купує лабубу, автоматично стає частиною глобального ком'юніті й ділиться своєю знахідкою у соцмережах.
Популярності іграшки неабияк сприяли соцмережі. У TikTok — мільйони переглядів відео з розпакуванням, на YouTube — блоги, де користувачі хваляться рідкісними знахідками, а в Instagram — фото з лабубу від Девіда Бекхема, Ріанни, Дуа Ліпи та інших зірок.
У світі навіть з’явилися спеціальні фан-групи, де обговорюють моделі, ведуть торги, обмінюються, знімають розпакування та навіть створюють фан-історії для улюблених лабубу.
Попит настільки шалений, що акції Popmart зросли на 170% з початку року, а на eBay вже понад 19 000 оголошень з іграшками, причому іноді за цінами, що втричі перевищують офіційну вартість. І попри те, що через мито ціна в США вища в кілька разів, американці масово скупляють іграшки — іноді не стільки заради іграшки, скільки заради статусу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Для тих, хто готовий зазирнути глибше в себе: психологічний тест по картинці, який несподівано точно покаже ваш емоційний стан