Уряд України призупинив державне регулювання цін на пальне. Із чим це пов'язано та коли нарешті чекати на зниження вартості бензину, розбирались у ТСН та "Сніданку з 1+1". У Мінекономіки обіцяли, що проблема із дефіцитом пального вирішиться за сім днів. Минуло понад двох тижнів, а черги на заправках не зникли, а подекуди навіть збільшились. Що відбувається і що буде далі?
Уряд вирішив призупинити державне регулювання цін на бензин, про це повідомила міністр економіки Юлія Свириденко. За її словами, у такому випадку уряд оцінює, що ціни на дизель не будуть вищі за 58 гривень за літр, а ціни на бензин — за 52 гривні за літр. Що цікаво, у Мінекономіки наголошують, що попри те, що держрегулювння на ціни знято, все одно контролюватимуть тих, хто зловживатиме цнаами на бензин і каратимуть.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дефіцит пального в Україні: як швидко Україна подолає кризу
Експерт Сергій Куюн у "Сніданку з 1+1" розповів, що Україні поки не вистачає потужностей:
"Не вситачає локомотивів, щоб транспортувати паливо з Європи, немає кординації між залізницямми країн ЄС. Це все гальмує постачання. У той же час ми бачимо, що попит в Україні зростає, повертається багато людей і просто не встигаємо завозити стільки, скільки вимагає ринок".
Напередодні прем'єр міністр Денис Шмигаль розповів, що є домовленості з ЄС про спеціальні коридори, якими завозитимуть паливо до України, однак експерт Сергій Куюн уточнює, що це стосуєтьсся лише бензовозів, а ними одними економіку України і ринок "не нагодуєш", це не ефективний спосіб.
Зараз експерти прогнозують, що проблеми з пальним збережуться до кінця травня.
Loading...
Володимир Омельченко, директор енергетичних програм центру Разумкова спеціально для ТСН розповів, що значить зупинення державного регулювання цін на бензин, із чим це пов'язано та коли, врешті, чекати на зниження вартості пального:
"Це означає тільки одне: що уряд по суті відмовився від того підходу, який був раніше і ставка на жорстке адміністративне регулювання цінами провалилася. Уряд наважився піти на цінову дерегуляцію, хоча з іншого боку уряд намагається рекомендувати граничні ціни, і буде слідкувати, щоб ці ціни не перевищували 52 і 58 грн за літр відповдно бензину та дизпалива. Ці цифри на 10 грн більше, ніж були до цього".
Володимир Омельченко вважає, що ця рекомендована ціна у 52-58 грн завищена, оскільки ми не можемо орієнтуватись на європейські ціни, бо в Україні скасовано акциз на пальне, а він складає в ціні податків 50% і вище. У Європі він присутній, тому ціни з європейськими не можна порівнювати. Експерт вважає, що ціна на сьогодні має лишатись не більше 45 грн за літр бензину, враховуючи відсутність акцизу та податку на додану вартість, який становить 7% замість 20%.
"Сподіватися, що дуже швидко ситуація повернеться до довоєнної неможливо, тому ситуація на ринку буде лишатися складною до закінчення війни. У нас розбомблені нафтобази і завод, дуже складна логістика з європейських країн. Уряд може полегшити ситуацію, якщо покращить державне регулювання. Дерегуляція була правильним кроком. Ситуація може покращитись до початку червня. Може виникнути підвищення цін. Дуже багато залежить від того, чи зможе уряд регулювати ринок. Стабілізації такої, як була до війни, очікувати важко. ", — зазначив Володимир Омельченко.
Уряд вирішив призупинити державне регулювання цін на паливо, що це означає:
Loading...