Новий навчальний рік вже на порозі! Батьки поспішають зібрати портфель, купити все необхідне, але часто забувають про найголовніше – психологічну підготовку дитини. Як саме допомогти дитині адаптуватися до школи після тривалого дистанційного навчання та канікул? Про те, як легко увійти в новий навчальний рік дітям та батькам, розповіла дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз у Сніданку з 1+1, що виходить у будні з 06:30 до 09:30 на телеканалі 1+1 Україна.
Варто пам'ятати, що адаптація до школи – це процес, який вимагає часу і зусиль, як від дитини, так і від батьків. Існує багато факторів, які можуть ускладнити цей процес. За словами психологині, наприкінці минулого року вони разом з ЮНІСЕФ проводили ігрове опитування серед дітей, у якому вони мали сказати, що їх підтримувало протягом адаптації після канікул та дистанційного навчання, а що було стресором. І, як виявилось найбільшим стресовим фактором під час навчання виявились саме оцінки.
«Уявіть, діти назвали оцінки на рівні вибухів і тривог. І якщо ми зможемо змінити своє особисте ставлення до оцінок, якщо школа зможе змінити ставлення до оцінок, щоб вони не були пов’язані з самооцінкою дитини – це найбільше, що ми можемо для них зробити. Школа – це величезний протяг періоду життя дитини і там їй має бути безпечно, щоб вона менше хвилювалася», – зазначає Світлана Ройз.
Психологиня Світлана Ройз вважає, що батьки можуть значно полегшити адаптацію дитини до школи, якщо будуть більше приділяти уваги деяким моментам та не забувати звертати увагу на них.
Втома — це нормальна реакція на адаптацію
Світлана Ройз розповідає, що у дітей завжди є тимчасовий період, коли успішність у них буде знижуватися після канікул чи під час стресових ситуацій. І це нормальний процес, тому батьки мають обов'язково про це казати своїм дітям, адже це перший фактор психологічної підготовки.
Дитяча передшкільна тривога
У дитини також може проявлятися передшкільна тривога і втома під час адаптації до школи. Це може бути роздратування, напади істерики, лінь чи апатія. І батьки повинні пам'ятати, що при таких станах потрібно навпаки підтримати дитину, а не критикувати її за таку поведінку.
Точний графік
Вже зараз діти мають прокидатися в такий самий час, як і до школи. Наявність певного графіка надалі допоможе уникнути великого стресу для дитячого організму.
Здоров'я понад усе
Психологиня також радить батькам, аби діти періодично здавали аналізи. Адже, якщо низький рівень вітаміну D чи гемоглобіну, то буде здаватися, що дитина лінується, а у неї просто немає сил та постійна втома. До того ж в школі на них чекає ще й імунне навантаження, тому що діти будуть постійно взаємодіяти одне з одним.
Вміння себе заспокоїти
У сучасних умовах життя, коли наше життя супроводжують постійні повітряні тривоги та звуки сирен, дитина має знати, як потрібно себе заспокоїти. Наприклад, що якщо хочеш заспокоїтися – зроби певні дихальні вправи. У таких ситуаціях також добре мати при собі речі, які допоможуть тримати себе в руках — улюблені іграшки чи браслети, що будуть відволікати від тривожного стану.
Психологиня в таких випадках радить розібратись в початковій причині, тобто з чим пов'язане це — «не хочу». Адже це стосується не тільки школи чи дитячого садочка, а має свою окрему проблему :
«Ми розбиваємо «не хочу до школи» на маленькі кроки, бо може я й хочу до школи, але я не хочу йти до конкретного вчителя чи мене ображають по дорозі або я хочу більше часу провести з тобою. І так ми зможемо знайти, що саме нам потрібно було б змінити. Ми повинні бути уважні до стану дитини, коли дитина каже, що не хоче, то найгірше, що ми можемо зробити – це сказати собі, що мене це не стосується. Навпаки ти маєш розібратися про що це — я не хочу».
Loading...
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Для здоров'я спини та задоволення при використанні: як правильно вибрати шкільний рюкзак