Аналітика Київстар ТБ: як українці дивилися телебачення та які телеканали стали лідерами телеперегляду в березні 2023 року

Аналітика Київстар ТБ: як українці дивилися телебачення та які телеканали стали лідерами телеперегляду в березні 2023 року

Про трансформації у теледивленні та ключові проєкти, які здобули найбільшу увагу глядачів в Україні, розповідаємо в аналітиці від Київстар ТБ.

Поділитися:

У березні 2023 року на українському телебаченні відбулося кілька важливих ТВ-премʼєр, які дещо змінили позиції телеканалів у загальному рейтингу ТОП-20. Крім цього, на платформі кіно та телебачення Київстар ТБ і телеканалі ПЛЮСПЛЮС транслюється еклюзивна премʼєра важливого соціального проєкту — анімаційного серіалу «Вулиця Сезам», що допомагає дітям впоратися з труднощами та барʼєрами, викликаними тривалою кризою та життям в умовах великої війни.

Про трансформації у теледивленні та ключові проєкти, які здобули найбільшу увагу глядачів в Україні, розповідаємо в аналітиці від Київстар ТБ. 

Традиційно, поки тривають оновлення панелі Nielsen, яка до повномасштабної війни займалася телевимірюваннями, ринок продовжує орієнтуватися на дані переглядів від ОТТ-платформ. Своєю чергою, Київстар ТБ надає релевантну інформацію для формування ТВ-рейтингів незалежного агентства BIG DATA UA.

ТОП-20 телеканалів у березні 2023 року

Рейтинг

За результатами теледивлення в березні, першу сходинку ТОП-20 телеканалів продовжує обіймати Новий з часткою 9,9%, в основному телеканал транслює кінохіти та ентертейнмент-проєкти. Крім цього, в березні на Новому відбулася премʼєра розважального шоу «єПитання» з ведучою Лесею Нікітюк.

Зарелізивши одразу кілька премʼєр — реаліті «Супермама», кулінарний проєкт «Пекельні борошна з Євгеном Клопотенком», програму Позивний «Надія» та інші ТВ-продукти, друге місце в ТОП-20 посів телеканал СТБ з 8,1%, наростивши одразу 1,2 п.п. частки. 

2+2 продовжує замикати трійку лідерів за результатами березня з 7,3% частки, наростивши аудиторію в 0,3 п.п. частки. У березні на глядачів 2+2 чекало кілька премʼєр документальних проєктів: «Україна майбутнього. Переграти агресора», «Культурний код», а також в ефір повернулися трансляції футбольних матчів у межах чинного Чемпіонату України з футболу. 

Телеканал 1+1 Марафон, що спільно з іншими редакціями працює над розробкою «Єдиних новин», втратив за результатами березня 0,8 п.п. частки та закріпився на четвертій сходинці ТОПу з 8,1% частки. 

ТЕТ додав до минулого місяця 0,5 п.п. частки і впевнено тримається на 5-й сходинці з 6,1%. У березні на глядачів ТЕТ чекали гучні премʼєри проєктів «Я люблю Україну», «Він готує, вона керує», «Ближче до зірок», серіалу «Скажені сусіди» та інших ТВ-продуктів. До слова, премʼєрний випуск «Я люблю Україну» зібрав частку 9,7%, забезпечивши таким чином друге місце у слоті.

Продовжують нарощувати аудиторію телеканали, які зʼявилися на платформі в грудні минулого року — ICTV2 з 8 місця в березні перемістився на 6-ту сходинку ТОП-20 (5,6% частки), а 1+1 Україна опинився на 7-й позиції (5,2% частки). 

Крім цього, у рейтингу березня залишилися телеканали з групи Viasat, які, за рішенням Національної ради з питань телебачення та радіомовлення України, з 31 березня були вилучені з ефіру. Відповідно, очікуємо на зміни в ТОП-20 телеканалів місяця вже в квітні. 

Медіагрупи та дивлення

Рейтинг

Традиційно, більшість телеканалів, які потрапили у рейтинг березня 2023 року, входять до складу групи 1+1 media — 2+2, 1+1 Марафон, ТЕТ, 1+1 Україна, ПЛЮСПЛЮС, Бігуді, KVARTAL TV та Comedy Central. Від StarLightMedia у ТОП-20 — телеканали Новий, СТБ, ICTV, ICTV2, а від Inter Media Group — лише НТН. 

Таким чином, лідером у рейтингу медіагруп залишається група 1+1 media, яка у березні сумарно зібрала 32,6% частки. StarLightMedia опинилася на 2-й сходинці з 29,2%, а Inter Media Group завершила місяць на третій позиції зі сталою часткою 2,4%.

Дивлення телемарафону «Єдині новини»

У березні сумарна частка основних телеканалів, які транслюють марафон «Єдині новини», на платформі Київстар ТБ склала 12,2%. Традиційно, найпопулярнішим за переглядом телеканалом, що транслює проєкт, є 1+1 Марафон з відривом від ICTV в 2,4 п.п. частки. До слова, перегляд телемарафону традиційно зростає під час важких подій та масованих ракетних обстрілів, коли українці потребують верифікованої та оперативної інформації. Так, наприклад, було 9 березня (частка перегляду склала 15.7%), коли рф завдала чергових ракетних ударів по всій території України.

Найпопулярніші проєкти на Київстар ТБ у березні

Що стосується найпопулярніших проєктів серед унікальних абонентів, що переглядали контент на платформі Київстар ТБ, то абсолютне лідерство за кількістю тайтлів — у телеканалів групи 1+1 media. Так, перше місце з величезним відривом від конкурентів посів серіал «Скажені сусіди», що транслюється на ТЕТ. Також від 1+1 media  в рейтингу ТОП-20 продуктів — воєнна драма «Я — Надія» від 2+2, що посіла 4 сходинку, тревел-шоу «Світ навиворіт», серіал «Колишня», документальний проєкт «Рік», шоу «Він готує, вона керує», «Я люблю Україну», «Побачення без фільтрів» на ТЕТ, «Говорить вся країна» на 1+1 Україна, серіали «Найкращий» тиждень мого життя» та «Невірний».

Від StarLightMedia до ТОП-20 найпопулярніших проєктів увійшли серіали «Будиночок на щастя», «Дільничий з ДВРЗ», «Молода», «Спіймати Кайдаша», «Доброволець», «Дівчата». 

Також варто відзначити високе дивлення проєкту «Вулиця Сезам», що екслюзивно транслюється на ПЛЮСПЛЮС та безкоштовно доступний до перегляду на Київстар ТБ. За результатами показу перших серій проєкту за два тижні з 27 березня, анімаційний серіал є найпопулярнішим за кількістю унікальних глядачів серед інших мультсеріалів на платформі.

Загалом Київстар ТБ є лідером щодо наявності контенту, виробленого в Україні, — бібліотека платформи кіно та телебачення нараховує понад 1000 тайтлів якісного українського продукту. 

До слова, вже з 12 квітня на користувачів платформи чекатиме унікальна премʼєра — довгоочікуване продовження культової стрічки «Аватар: Шлях води». 

Джерело даних: Київстар ТБ

Про телевимірювання від Київстар ТБ

Дані Київстар ТБ відображають зацікавленість аудиторії тим чи іншим контентом і формуються на основі перегляду тих чи інших телеканалів усіма абонентами платформи, тобто є репрезентативними для всієї платформи. Такі дані валідні та надійні за визначенням, оскільки охоплюють усіх без виключення абонентів ОТТ-платформи, а не їх невелику частину.

Звісно, телевізійна панель повинна відображати дані телеперегляду всього населення з різними типами прийому, не лише IPTV/ОТТ, проте нині і до повноцінного відновлення телевізійної панелі це неможливо. До того ж, згідно з результатами установчого дослідження, проведеного у вересні 2022 року, покриття IPTV/ОТТ становить 25,9% домогосподарств (міста з населенням 50+ тис. мешканців). Відповідно, послугами цього типу прийому користується платоспроможне населення, що регулярно сплачує за ТВ-послуги.

Новини по темі