У віці 39 років пішов з життя відомий український художник і військовослужбовець Давид Чичкан
На Запорізькому напрямку загинув український художник Давид Чичкан. 8 серпня під час відбиття штурму російської піхоти він отримав тяжке поранення, несумісне з життям.
Наступного ранку, 9 серпня, його серце зупинилося. Про загибель митця повідомили його побратими та об’єднання Комітет Спротиву.
Вони згадують Чичкана як людину принципів та завжди вірну власним переконанням.
«Давид створював навколо себе унікальну атмосферу та швидко вмів знаходити підхід до людей будь-яких поглядів та систем моралі, залишаючись вірним власним переконанням. Вважав, що справжні анархісти мають ділити найважчі труднощі, що переживає їхній народ. Його загибель — величезна втрата для нас», — йдеться у повідомленні.
Митець і активіст
Давид Чичкан народився у 1986 році в родині відомих художників Іллі Чичкана та Тетяни Ілляхової. Не маючи академічної мистецької освіти, він з початку 2000-х розвивав власний стиль, розглядаючи мистецтво як інструмент суспільних змін та підтримки робітничих верств.
Працював у різних жанрах — від графіки, живопису і стріт-арту до перформансів і політичного плаката. Провів понад десять персональних виставок в Україні та за кордоном, зокрема у Польщі, Угорщині та Австрії. Сам себе митець називав «рисувальником».
Напади на виставки
Роботи Чичкана неодноразово ставали об’єктами цензури та атак.
- У 2017 році виставку Втрачена можливість, присвячену війні та подіям після Євромайдану, розгромили невідомі у масках.
- У 2022-му у Львові було пошкоджено експозицію Стрічки та трикутники.
- У 2024 році Одеський національний художній музей скасував відкриття виставки Зі стрічками і прапорами після тиску опонентів.
Чичкан дотримувався анархо-синдикалістських поглядів, виступав за децентралізацію та принципи солідарності. Він вважав, що митець не має стояти осторонь під час важких для країни часів.
Побратими зазначають, що він до кінця залишався чесним, відкритим і готовим розділити всі труднощі разом з тими, хто боронить Україну.
