Яблучний Спас 2025: сильні молитви на свято Преображення Господнього - про здоров'я, захист, щастя та духовну силу
Яблучний Спас, також відомий як Преображення Господнє або Другий Спас, посідає ключове місце в православному духовному календарі. За новим календарем він відзначається в середу, 6 серпня.
Відзначимо, раніше це свято припадало на 19 серпня, але перехід на новоюліанський календар змінив цю дату. Це свято тепер відзначають 6 серпня - саме цього дня, за Євангелієм, Ісус Христос преобразився перед трьома учнями Петром, Яковом та Іоанном на горі Фавор, явивши їм свою божественну природу.
У храмі цього дня освячують плоди - яблука, мед, колосся нового врожаю. Віряни несуть їх до церкви, молячись про душевне оновлення, здоров'я і захист. Також у цей день прийнято читати молитви.
У цьому матеріалі публікуємо п'ять молитов про здоров'я, захист, духовну силу і щастя, які прийнято читати в свято Преображення Господнього.
Молитви, які читають у свято Преображення Господнього
Молитва за здоров'я
Всемогутній Боже, Ти, що Преобразився перед апостолами на горі Тавор, дай мені дар здоров'я та сили. Проникни своєю благодаттю у кожну клітину мого тіла, зціли мої недуги та покажи Свою милість. Нехай Преображення Твоє буде для мене знаком духовного та фізичного відродження. Амінь.
Молитва за духовну благодать
Боже, Ти в славному преображенні Твого Єдинородного Сина підтвердив тайну віри свідченням Отців і чудесно явив славу, яка чекає Твоїх усиновлених дітей. Дозволь нам, слугам Твоїм, слухаючи голос Твого улюбленого Сина, стати Його співспадкоємцями. Котрий з Тобою живе і царює в єдності Святого Духа, Бог, на віки вічні. Амінь.
Молитва за успіх і щастя
Преобразився Ти на горі Тавор, Христе Боже, показавши ученикам Твоїм славу Твою, скільки їм можна було. Нехай засяє і нам, грішним, світло Твоє споконвічне. Молитвами Богородиці, Світлодавче, слава Тобі. Амінь.
Молитва за захист
Господи, ставлю перед Тобою всі свої страхи та турботи. В день Преображення Твого, огорни мене своєю захисною рукою. Віджени ворогів та небезпеки від мене і рідних моїх, наділи мене своєю силою та вірою, щоб я міг відчувати Твій покров навіть у найтемніших моментах. Амінь.
Молитва за зцілення
Господи, Ти Єдиний твориш чудеса. Прошу Тебе про зцілення від всіх моїх фізичних та душевних недугів. Нехай Преображення Твоє ознаменує новий початок у моєму здоров'ї і у здоров'ї рідних мені людей. Прослав Твою благодать через одужання [імена], щоб й інші могли побачити Твою силу. Амінь.
Про свято Преображення Господнього та його духовний сенс
Преображення Господнє - одне з головних двунадесятих свят, релігійний сенс якого відображено в Новому Завіті. Ісус Христос зійшов на гору Фавор разом з апостолами Петром, Яковом та Іоанном, і там перед їхніми очима преобразився: обличчя Його засяяло, а одяг став сліпуче білим, поруч з'явилися Мойсей та Ілія - символізуючи закон і пророків.
Сьогодні святкування супроводжується читанням тропаря, кондака та величання, освяченням перших плодів і молитвами за здоров'я, захист, благодать, удачу та духовну трансформацію вірян.
Як правильно молитися у свято: рекомендації
- Приходьте до храму 6 серпня: беріть участь у ранковій літургії, святіть плоди, запаліть свічки, прочитайте молитви перед іконами Преображення.
- Молитви читають після спільних служб, іноді включаючи в них тропар, кондак і величання свята.
- Моляться та звертаються з проханнями про здоров'я, захист, душевну благодать і успіх, найчастіше просячи про зцілення близьких або про духовну силу для себе і сім'ї.
- Церква наголошує: молитися в свято Преображення Господнього можна не тільки в храмі, а й удома. Головне - робити це з відкритим серцем, у тиші та зі щирим наміром. Адже сила молитви не залежить від місця, а від глибини віри та довіри до Бога.
Чи може Спас бути «яблучним»?
Тим часом у Свято-Михайлівському Золотоверхому чоловічому монастирі повідомили, що можна подати онлайн-записки на свято Преображення Господнього та пояснили, чи може Спас бути «яблучним»:
Свято Преображення Господнього — одне з найбільш сакральних і світлих у літургійному році. У цей день ми згадуємо євангельську подію, коли Христос, узявши трьох учнів — Петра, Якова та Іоана, піднявся на гору Фавор і Преобразився перед ними. Його лице засяяло, як сонце, а одяг став білим, як світло. Це було одкровення, у якому апостоли побачили Божественну славу Христа.
Утім, у народній традиції це свято часто називають «яблучним Спасом». І хоча подібне найменування вкорінилося в культурі, варто серйозно замислитися: чи може Божественне Преображення звужуватися до яблук? Чи дозволено спрощувати велику тайну до звичаю освячення плодів?
Звичай приносити перші плоди до храму справді древній і шанований. Ще у Старому Завіті, як читаємо в Книзі Вихід, Господь заповідав Ізраїлю приносити «первістки плодів землі» (Вих. 23:19) як жертву подяки. І в цьому — істинний сенс освячення: не в тому, щоб плоди стали «святішими», а щоб серце людське стало вдячнішим.
Святий Іоан Золотоустий навчає: «Коли приносиш дар Богові, приносиш не Йому, як потребуючому, а собі, як потребуючому милості. Бо жертва — не в плоді, а в намірі» (Бесіда на Євангеліє від Матвія).
Із Візантії на Русі прийшла традиція благословення винограду саме на свято Преображення, адже цей плід встигав дозріти до серпня. Проте на Русі виноград був рідкістю, і його місце зайняли яблука — плід, найпоширеніший і найдоступніший. Але варто визнати, що така заміна була лише культурною адаптацією, а не догматичним чи літургічним визначенням. І саме тому освячення яблук — це добрий і благочестивий звичай, але не частина самої суті свята.
Святий Григорій Палама, пояснюючи суть Преображення, писав: «Господь показав не інше, ніж те, чим Він завжди був, але що було приховане. Преображення — це не зміна Бога, а зміна сприйняття апостолами» (Слово на Преображення).
Тож яке місце тут займають яблука? Ніяке — якщо ми говоримо про догматичну суть. А якщо про побожну практику — тоді це жест вдячності, не більше. Освячення плодів не має магічного змісту. Воно не «робить» яблуко святим. Воно є символом нашої подяки Богові за те, що ми живі, що земля родить, що життя триває.
Називаючи Преображення «яблучним Спасом», ми ризикуємо втратити саму висоту події. Бо де ще в Євангелії Христос так явно відкриває свою славу? І замість того, щоб з трепетом споглядати цю таємницю, людина думає про те, коли можна їсти яблука.
Свято Преображення — не день коли можна їсти фрукти, а день, коли ми, як і апостоли, можемо побачити сяйво Божества. Воно відкривається не через кошики з плодами, а через покаяння, через участь у Божественній Літургії, через Святу Євхаристію. Бо справжнє преображення — це не зміна кольору яблук, а зміна серця.
Тому, говорячи мовою Церкви, ми маємо відмовитися від традиційного найменування. Спас — це Христос, Спаситель, а не улюблений сорт фрукту. Спрощення назви — це спрощення віри. Сьогодні, коли кожен має доступ до Писання, до пояснень отців, до богослів’я — ми не маємо виправдання, аби залишатися на рівні «медового», «яблучного» чи «горіхового» Спаса. Ми покликані до преображення — не лише у час свята, а й в період всього життя.
Раніше ми також розповідали, що не можна робити на Яблучний Спас.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від ворогів видимих та невидимих: 3 найсильніші молитви, які захистять від чаклунства, порчі та злих сил
