Комунікації для звільнених і прифронтових громад: як медіа сприяють взаєморозумінню і стійкості під час війни

Як медіа сприяють взаєморозумінню і стійкості під час війни

Поліжанрова кампанія “Мости солідарності та відновлення: звільнені та прифронтові міста” показує сталу залученість аудиторії протягом 6 місяців, поєднуючи ресурси онлайн медіа, радіо, зовнішньої реклами і телебачення.

Поделиться:

З початку повномасштабної війни понад 4 мільйони українців опинилися в окупації (Лібанова для ДТ, 2023). Через пропаганду росії (яка велася роками) та травматичний досвід війни, є певне розшаровування суспільства, а саме, 10% українців демонструють ксенофобне ставлення до таких саме українців, які в свій час опинились в окупації, але близько половини, 44% опитаних, готові допустити цих людей у своє оточення (березень 2023, КМІС). Водночас мешканці звільнених міст і сіл потребують підтримки та інформації, куди звертатися для фіксування злочинів, відновлення пошкодженого майна, отримання психологічної допомоги і правдивих новин про події в Україні, як вберегтися у безпосередній близькості до бойових дій або безпечно евакуюватися.

З огляду на це, з травня 2023 року неприбуткова організація Smart Angel розпочала медійну кампанію разом із Центром стратегічної комунікації та інформаційної безпеки, Міністерством інформаційної політики та культури України, 1+1 media, Starlight Media, і Mega Alliance за фінансової підтримки урядів Канади, Фінляндії, Швеції, Швейцарії, Великобританії та США через програму “Партнерство за сильну Україну".

Кампанія має подвійну ціль: передусім – надання рекомендацій уряду та профільних організацій мешканцям звільнених, прифронтових і тимчасово окупованих громад про поведінку у випадку надзвичайних ситуацій, в зоні бойових дій та про можливості раннього відновлення після окупації. Крім того, вона спрямована на підтримання почуття солідарності серед українців та кращого розуміння тих, хто постраждав від війни та окупації.

“Цей проект є важливим, оскільки виконує одне з головних завдань – повернення звільнених та утримання прифронтових територій в інформаційній орбіті України. Таким чином він руйнує плани країни-агресора, яка прагне відірвати українців від Української держави", – наголошує Ігор Соловей, керівник Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки.

Так, в рамках кампанії пропонуються матеріали з актуальних для українців питань: ментальне здоров’я, мінна безпека, поради постраждалим від воєнних злочинів і торгівлі людьми, стійкість до дезінформації, фізична та інформаційна безпека в умовах війни, а також актуальні поради для підлітків віком від 10 до 18 років.

Ось декілька прикладів комунікаційних матеріалів:

Довідково-роз`яснювальні анімації від Starlight Media та 1+1 media для українців, які залишаються у прифронтових областях, зокрема для дітей і підлітків: *

Для дітей. Покроківка від Фросі, як діяти в надзвичайних ситуаціях.

Для підлітків. Дієві поради, як боротися зі страхом і панікою під час війни.

Мінна небезпека. Що робити, щоб зберегти своє життя.

Глядачі в Україні та за кордоном висловлюють вдячність за надані в рамках кампанії практичні рекомендації та вважають їх актуальними. Більшість таких матеріалів підготовлено на основі ресурсу Dovidka.info Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки.

Джерело: відеоексплейнер про компенсацію за знищене майно, вироблено ICTV.

Матеріали редакції УНІАН та Факти ICTV про те, як відновити порушені права та полегшити соціальну інтеграцію:

Покрокова інструкція, як отримати допомогу від держави після деокупації.

Докази "для Гааги". Про важливість свідчень щодо воєнних злочинів.

Інформаційний голод. Як розпізнати російську брехню.

Найбільший відгук серед аудиторій знаходять особисті історії вцілілих з перших вуст - українці висловлюють слова підтримки, співчуття, та віру у стійкість співгромадян і країни:

Джерело: Історія Людмили Старкової, яка закопала прапор України під час окупації Херсона, і після звільнення віднайшла його знову (вироблено 1+1 media).

Українці та українки, які пройшли окупацію і віднайшли сили жити далі, а також ті, хто чинив ненасильницький спротив, діляться особистими історіями у інтерв'ю телеканалам 1+1 Україна, СТБ, Новий канал, ICTV2:

Кам'янка, Харківська область. Історія вчительки Тетяни Гончарової.

Село Веселе біля Каховської ГЕС. Історія українок — вимушених переселенців.

“Українці дивовижні. Медики, надзвичайники та електрики, які роблять свою роботу попри обстріли. Жінки, які втратили дім або рідних і розпочинають життя з чистого аркуша у новому місті, виховуючи дітей або опановуючи нову професію. Власники магазину, які рятують сусідів від затоплення, залишивши при цьому власне майно без уваги… Завдяки особистим інтервʼю у національних медіа ми чуємо їхні історії. Це допомагає нам краще зрозуміти один одного, попри різність досвідів під час війни, а згодом — сприятиме довірі і згуртованості у суспільстві”, – переконана Тетяна Семілетко, менеджерка кампанії у Smart Angel.

Загалом, за 6 місяців медійної кампанії було створено 49 відеоматеріалів, 14 радіороликів, 8 публікацій та вдалося досягти таких проміжних підсумків:

охопити 11,4 млн глядачів телеканалів (дані Starlight Media та 1+1 Mediа),

охопити 8,5 млн користувачів онлайн-каналів і соцмереж (Facebook, Instagram, YouTube, Telegram, TikTok, веб-портали),

зібрати понад 120 тисяч реакцій аудиторії під матеріалами (вподобання, поширення, коментарі та збережені пости).

Проєкт триватиме до грудня 2023 року. Планується висвітлення гуманітарних викликів, які доводиться долати українцям в окупації, потреб мешканців деокупованих територій та варіантів їх вирішення. Правозахисники і посадовці розкажуть, яку допомогу можуть отримати потерпілі від воєнних злочинів та як притягнути винних осіб до відповідальності, на які компенсації та допомогу можна розраховувати.

Новости по теме