Без світла та мобільного інтернету: чому відключення електроенергії призводять до проблем зі зв'язком і якої ситуації з електрикою варто очікувати далі

ТСН
19:30
Щодня на YouTube
Чому немає звязку, коли вимикають світло
Freepik

Проблеми зі зв'язком під час відключення світла: з чим це пов'язано

Поділитися:

Після останніх ворожих обстрілів по українській енергетиці ситуація зі світлом значно погіршилась. Укренерго продовжує вводити графіки відключення електроенергії, аби відновити потужності. Та з поверненням графіків в українців з'явилась нова проблема — разом зі вимкненням світла падає і швидкість Інтернету, а то й взагалі зникає мобільний зв'язок. Детальніше про це розповіли у сюжеті ТСН, який виходить о 19:30 на YouTube та в марафоні новин.

Укренерго по всій країні застосовує обмеження споживання електроенергії. Станом на зараз, у всіх регіонах, 28 серпня, діють дві черги вимкнень до кінця доби. Як йдеться у повідомленні Укренерго, 29 червня також будуть діяти стабілізаційні відключення електроенергії з 00:00 до 24:00. Можливі також екстрені відключення світла, але про них попередньо будуть повідомляти.

«Коли світло з’являється за графіком, споживайте, будь ласка, ощадливо. Не вмикайте кілька потужних електроприладів одночасно», – закликає Укренерго.

За словами експертів, в Україні таке жорстке обмеження електропостачання може тривати до вихідних, але після цього очікується, що ситуація з електроенергією покращиться.

Напередодні прем'єр-міністр Денис Шмигаль заявив, що Росія змінила тактику обстрілів енергетичних об'єктів України. Тобто, якщо раніше росіяни цілилися по трансформаторних підстанціях, то тепер вони вперше використали ракети, зокрема із касетними боєприпасами.

Чому з відключенням світла зникає мобільний зв'язок

З вимкненнями електроенергії українці зіштовхнулися з новою проблемою — разом зі світлом зникає мобільний зв'язок або падає швидкість мобільного Інтернету. Хоча в Укрспецзв'язку зобов’язали операторів стільникового зв’язку забезпечувати щонайменше 10 годин безперебійної якісної мережі, але втілювати це їм вдається лише частково. 

«Коли ви вмикаєте електрику, то це для нас такий самий форс-мажор, як і для інших споживачів електроструму. Щоб вийти з цієї ситуації, кожна базова станція має у своїй комплектації акумуляторні батареї, але вони мають певний запас цього заряду десь приблизно там на 4-6 годин роботи», — зазначає керівниця PR служби компанії Vodafone, Вікторія Рубан

Та навіть усіх додаткових комплектацій часом може не вистачати на 10 годин безперебійної роботи мобільного зв'язку, які вимагає Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України. Представниця мобільного оператора також додала, що мережу гальмують і самі користувачі, адже після вимкнення світла відразу фіксується підвищення навантаження на мережу у три-чотири рази, тому вона закликає при можливості у години відключень все ж не завантажувати великі файли. 

Водночас у Мінцифри обіцяють сприяти мобільним операторам, щоб держава та бізнес змогли спільно забезпечити належну роботу зв’язку та Інтернету, а отже, і будь-якого важливого сповіщення, зокрема і про повітряну тривогу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Графіки відключень світла: де шукати інформацію про свій населений пункт

Новини по темі