«Це не про знання, а про логіку, мислення і трохи про інтуїцію»: експерти, які готували запитання для проєкту Клуб 1%, розповіли, як саме розробляли їх та у чому була найбільша складність

Клуб 1%: експерти, які займалися розробкою запитань для проєкту, розкрили секрети їх створення та розповіли про найбільші виклики та складні вимоги

Учасники другого епізоду проєкту Клуб 1%  вже цієї неділі о 21:00 на телеканалі 1+1 Україна, змагатимуться за звання найрозумнішого та право відповісти на питання, на яке дав відповідь лише 1% опитаних українців. 

Нетривіальна гра Клуб 1%, де інтелект вимірюється не лише знаннями в певних галузях, а й розвитком когнітивних функцій, за невеликий час стала справжнім світовим феноменом. 1200 українців з різних куточків України та світу вже спробували свої сили та перевірили рівень кмітливості.

1+1 media

Але, як саме створювалися питання, які збивають з пантелику навіть, здається, найдосвідченіших інтелектуалів? Підготовка питань для проєкту Клуб 1% була надзвичайно відповідальним і креативним процесом. Адже над створенням інтерактивних та змістовних запитань працювали одночасно кілька експертних груп, у складі яких були Євген Пенцак та Олександр Андросов. 

Редакція сайту 1plus1 ексклюзивно поспілкувалася з експертами, які займалися розробкою питань для Клубу 1% та дізналася всі деталі креативного та водночас важкого процесу.  

Євген Пенцак, викладач Києво-Могилянської бізнес-школи, а також один з провідних розробників питань для Клубу 1% має значний досвід у створенні подібних завдань ще з 1997 року. Адже саме він очолював запуск конкурсу Кенгуру — наймасштабнішого інтелектуального змагання в Україні серед дітей та студентів.

«Нам дали познайомитися з тим, як це шоу проходить у світі. Я зібрав команду з найкращих людей, яких знав з аналітичним складом розуму, які регулярно грали в «Що? Де? Коли?» і займалися розробкою інтелектуальних ігор. Ми домовились, що кожен з нас розроблятиме по два-три завдання на тиждень, а потім обмінюватимемось, і я обиратиму найкращі з них», — розповідає Євген Пенцак.

Ключовим аспектом при створенні запитань було поєднання їх складності з гумором. Адже завдання мали бути водночас веселими та вимагати нестандартного мислення.

1+1 media

«Ці питання мали бути водночас веселими та складними. Деякі з них були з елементами гумору, але ми ретельно стежили за тим, щоб гумор не заважав серйозності завдань. Зрештою, ми розробили понад 200 завдань, з яких відібрали близько 120, а інші йшли від інших розробників», — зізнається Євген Пенцак.

«Питання мали бути водночас веселими та складними»

Олександр Андросов, ведучий програми «Що? Де? Коли?» був серед іншої експертної групи. Він натомість підкреслює, що питання Клубу 1% не базуються лише на знаннях. Адже основна їх мета — це стимулювання логічного мислення та інтуїції. Олександр поділився процесом розробки питань:

«Клуб 1% — це взагалі не про знання, а про логіку, жвавість мислення і трохи про інтуїцію»

1+1 media

«Кожне запитання починається з цікавого факту чи ідеї. Потім йому надається форма, яка дає змогу дійти до правильної відповіді, навіть не маючи якихось конкретних знань щодо тематики самого запитання. Клуб 1% — це взагалі не про знання, а про логіку, жвавість мислення і трохи про інтуїцію. Основними авторами нашої групи були відомі автори в середовищі інтелектуальних ігор», — розповідає Олександр Андросов.

Кожне запитання тестувалися на фокус-групах, що дозволяло визначити реальний рівень їх складності. Андросов відзначає, що часом навіть найдосвідченіші автори можуть недооцінити складність завдання:

«Як не дивно, навіть багаторічний досвід написання запитань не завжди дає змогу визначити, наскільки складним буде запитання для учасників. Дуже часто мені здається, що запитання просте, а на нього відповідають 10% гравців і навпаки». 

1+1 media

Як зізнається Євген Пенцак, розробка інтелектуальних завдань – це непростий процес, який вимагає креативності та постійної перевірки на відповідність задуму. Одним із найбільших викликів для команди було створення питань, на які можна відповісти за 30 секунд. Завдання мали бути достатньо складними, щоб викликати інтерес, але водночас досяжними для вирішення в обмежений час.

«Наші питання вимагали нестандартного підходу, головна вимога – не знати, а думати»

«Потрібно було подивитися на знання нестандартним поглядом. Наші питання вимагали нестандартного підходу, головна вимога – не знати, а думати. Наприклад, ви вже бачили питання у першому епізоді на 1%, його розробляли ми. Зазвичай завдання на 1%, вони найскладніші й нам треба було знайти щось нове чого не знайдеш в жодній літературі», – зазначає Євген Пенцак.

«Треба було знайти щось нове, чого не знайдеш в жодній літературі»

Він також підкреслює, що різноманітність у складі завдань мала дуже велике значення:

«Всі питання повинні були мати різний композиційний склад – з візуалізацією, логікою, розрахунками та тематично пов'язаними з відомими українцями. Також з варіантами вибору і без варіантів, де потрібно було відповідь сформувати одним словом. Це, якщо загально говорити про питання». 

1+1 Україна

Олександр Андросов також додає, що найважливіше при розробці питань для Клубу 1% — це нестандартне мислення:

«Щоб писати запитання, потрібно приблизно те ж саме, щоб і відповідати на запитання. Цікавитися тим, що відбувається навколо тебе, звертати увагу на якісь цікаві факти, шукати незвичайні збіги та порівняння. І намагатися мислити не шаблонно». 

«Щоб писати запитання, потрібно приблизно те ж саме, щоб і відповідати на запитання»

Євген Пенцак переконаний, що Клуб 1% є одним із найінтелектуальніших шоу на українському телебаченні, що ставить його на рівень з міжнародними проєктами та сприяє розвитку інтелектуальної культури в Україні:

«Головне, щоб кожна людина могла через такі конкурси краще самовиразитися і тренувати власний розум»

«Мені здається, така ігрова компонентна, вміння давати точні відповіді, коли всі гравці є в однакових умовах, вона дає можливість проявити людей з особливим інтелектом. Проєкт Клуб 1% мав би дати поштовх, щоб у всіх школах, університетах, корпораціях почали проходити ігри, як шоу-аналог Клубу 1%. Головне, щоб кожна людина могла через такі конкурси краще самовиразитися і тренувати власний розум». 

Нагадаємо, переглядаючи проєкт на MEGOGO, глядачі зможуть приєднатися до інтерактивної версії гри та перевірити свою кмітливість одночасно з учасниками студії, при цьому отримавши можливість виграти пізнавальні подарунки: підписку на MEGOGO або авторський курс від Медіашколи 1+1. Докладніше про те, як спробувати себе в ролі учасника проєкту Клуб 1% та взяти участь у розіграші подарунків від MEGOGO та 1+1 media читайте на сайті 1plus1.

А чи зможете ви відповісти на всі запитання Клубу 1% ? Дивіться перший випуск масштабного проєкту онлайн на 1plus1 та нові епізоди — щонеділі о 21:00 на телеканалі 1+1 Україна! Подивитись Клуб 1%  також можна на офіційному YouTube-каналі проєкту. Підписуйтесь на YouTube-канал Клуб 1%, щоб не пропустити нові випуски.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Можливість розкрити надможливості свого розуму: 7 найцікавіших запитань першого випуску проєкту Клуб 1%, які можуть вас заплутати

Більше новин