«Це не фільм про ефекти»: режисер Джеймс Кемерон — про свій біль, війну і родину в новому фільмі Аватар: Вогонь і Попіл

Нова частина саги Аватар: Вогонь і Попіл — не просто продовжує історію Пандори, а занурює глядача у значно глибший емоційний вимір.

За словами режисера Джеймса Кемерона, саме внутрішні наслідки подій попереднього фільму стали ключовою точкою відліку для цієї історії.

«Цей фільм точно пропонує щось свіже й нове. Але несподіваним він є насамперед тим, що дуже чесно й автентично говорить про емоційні наслідки того, що сталося у Шляху води», — зазначає Кемерон.

У центрі частини Вогонь і Попіл — родина Саллі, яка змушена жити у реальності війни, втрат і постійної загрози. Режисер наголошує, що цього разу історія зосереджена не лише на масштабному конфлікті, а й на тому, як війна змінює дітей і батьків.

Кадр з фільму

«Це фільм про сім’ю, яка намагається осмислити, що означає бути у війні. Про дітей у війні. Про батьків, які мають навчитися відпускати своїх дітей і довіряти їм, сподіваючись, що вони ухвалять правильні рішення. Це надзвичайно важлива тема для цього фільму», — говорить Кемерон.

Для Джейка Саллі цей шлях ускладнюється особистою трагедією — втратою сина. Саме це, за словами режисера, змінює його як батька.
Окреме місце у фільмі займає акторська гра — той елемент, який Кемерон називає серцем усієї франшизи.

«Актори приносять у фільм серце, душу, тривогу, біль, радість — усе те, що ми, як глядачі, хочемо відчути, перебуваючи в залі. Ми хочемо пройти цю подорож разом із цими персонажами», — каже режисер.

Кадр з фільму

Зйомки Шляху води та Вогню і Попелу розпочалися ще у вересні 2017 року й тривали 18 місяців. Обидва фільми переважно знімалися у Новій Зеландії, а до виробництва було залучено понад 1500 членів знімальної групи. Попри такий масштаб, Кемерон наполягає: процес створення фільму залишається живим і непередбачуваним.

«Творчий шлях будь-якої стрічки полягає в тому, що сам фільм підказує, чим він має бути. Це не щось спущене згори. Він починає жити власним життям. Художники, актори, люди, які створюють істот, — усі вони додають щось у цей великий творчий котел. А моя робота — провести це крізь монтаж до фінального результату», — пояснює режисер.

Попри масштабні цифрові технології, Кемерон принципово наголошує, що Аватар — це передусім фільм про живі, справжні видовища.

Кадр з фільма

«Перформанси мають бути автентичними — у цьому і є сила цих фільмів. Ми знаємо, що ці персонажі неможливі: у людей немає таких вух, таких очей, таких хвостів. Але ми їм віримо. І нас захоплює саме те, що вони здаються реальними як люди», — каже він.

Він також спростовує уявлення про те, що фільми франшизи створюються «комп’ютерами»:

«Фільми Аватар не створюють комп’ютери. Їх створює неймовірно талановита команда людей і передусім наші актори, які фізично виконують кожну сцену».

За його словами, він працював з акторським складом над Шляхом води та Вогнем і Попелом майже півтора року.

«Кожен вираз обличчя, кожен рух, кожен емоційний акцент — це реальні перформанси. А вже після цього наші художники роблять усе можливе, щоб оживити цих персонажів і весь світ навколо них», — підсумовує Кемерон. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Випуск, який так і не вдалось зняти: Дмитро Комаров ексклюзивно розповів, як зірвалася історична зйомка Світу навиворіт про Пабло Ескобара
 

Останні новини