"Наша позиція — знімати серіали про реальних людей з реальними проблемами", — програмна директорка телеканалу ТЕТ Леся Лакуста

Програмна директорка телеканалу ТЕТ Леся Лакуста розповіла про особливості роботи в умовах війни.

Яким ви пам’ятаєте ранок 24-го лютого та перші дні війни?

"Ранок 24-го лютого — це про страх та розпач".

До останнього не вірила в повномасштабне вторгнення. Оскільки я відповідаю за ефір, то ми з командою одразу почали списуватися у внутрішній групі, а вже через кілька годин було прийнято рішення вийти в марафон всім телеканалам, зокрема й ТЕТ.  В п’ятницю, 25-го лютого, виїхала на захід України разом із сім’єю та дітьми, а через місяць повернулася в Київ.

"Ми збирали сітку телеканалу з сьогодні на завтра, коли в стандартному режимі складали її за тиждень".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Відчуваю жагу до українізації та розбираюсь в культурному різномаїтті нашої країни", — Роман Лукін, креативний продюсер телеканалу ТЕТ

Розкажіть,  з чого складалася ефірна сітка телеканалу після виходу з марафону? Та яким був перший період роботи в умовах війни?

Телеканал ТЕТ знаходився у марафоні трохи більше ніж добу. Ретельно підібравши кожну художню стрічку, транслювали сімейні фільми, повнометражні мультфільми, фільмовані казки, тобто легке кіно. Проєктували все на себе, або свою сім’ю.

Оскільки неможливо було довгостроково щось планувати, в нас у прямому сенсі розпочався власний марафон. Ми збирали сітку телеканалу з сьогодні на завтра, коли в стандартному режимі плануємо її за тиждень. Формували її з фільмопоказу, адже не було ні реклами, ні анонсування. Зараз повернулись до довгострокового планування — плануємо серіали, фільмопоказ та програми. Вже знаємо, що саме буде в ефірі в 2024 році, якщо нашим планам ніщо не завадить..

"Працювати 24/7 для ефірної служби — це нормально, тому всі зуміли вчасно взяти себе в руки".

Чи змінилася ваша команда з початком повномасштабного вторгнення? 

Працювати 24/7 для ефірної служби — це нормально, тому всі зуміли вчасно взяти себе в руки, були на зв’язку як всередині відділу, так і з каналом. На фоні стресу все відбувалося дуже динамічно, але ми залишалися організованими людьми.

Дуже вдячна своїй команді, ефірній службі! Адже попри те, що один із режисерів ефіру одразу пішов служити в лави ЗСУ, команда діяла дуже оперативно.

Зрозуміло, що виробництво нових проєктів поставили на паузу. Проте розкажіть детальніше про прем’єри, що зʼявилися за цей час власного виробництва в етері? Які зміни можна було простежити із початком повномасштабного вторгнення в мовленні каналу, зокрема в програмі й трансляціях?

На початку березня 2022 року на телеканалі ТЕТ вийшов «Сніданок з 1+1». А потім, восени 2022 року, «Голос країни» та «Ліга сміху. Волонтерський десант». Це був абсолютно новий для нас досвід. Комедійний проєкт досі транслюється в нас, тож 3 листопада пропоную об’єднуватися та підтримати себе жартами, переглядаючи новий сезон «Ліги сміху».

Сьогодні в ефірі вже другий сезон реаліті «Моя суперродина» та серіалу «Ромео і Джульєтта з Черкас». Нещодавно, 23 жовтня, відбулася прем’єра серіалу «Встигнути до 30». Сподіваюся, що всі наші серіали продовжаться на кілька сезонів, адже вони добрі, сімейні та такі, що надихають. Також незабаром прем’єра серіалу «Волонтери», розроблений у співпраці з «Драйв Продакшн». Наш основний посил — не відсторонюватися від сьогодення, а показувати те, як люди проживають життя в нових реаліях разом з особистими проблемами, як допомагають іншим людям, нашим військовим. Це безперервне колесо, в якому всі ми знаходимось. Тож не пропустіть — на ТЕТ завжди є щось для підняття настрою!

І ще одна величезна гордість нашої команди — шоу неділі «Я люблю Україну». Уявляю, як вся родина може щонеділі, о 19:00 провести свій вечір разом з ТЕТ. Це як вітаміни або підзарядка для наших глядачів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Наша робота важлива, як ніколи раніше", – старша випускова редакторка УНІАН Марина Григоренко

З якими викликами довелося зіштовхнутися за цей період? Як вдалося контролювати технічне покриття каналу з урахуванням всіх перешкод: блекаути, обстріли тощо?

Важко було спрогнозувати всі моменти, але ми мали певний план дій. Пам’ятаю, якось світла не було майже три доби, ми з командою домовилися, що за необхідності одразу будемо їхати в офіс, в якому були генератори. Напередодні також підготували резервну сітку, яку, на щастя, не використали. Відверто кажучи, на цю осінь теж розробили план дій. Треба бути готовим до будь-чого.

Як ви адаптовуєте програмну сітку під ситуативні події, що відбуваються в країні? Наприклад, вранці сталась трагічна подія, а на вечір на телеканалі запланований показ комедії, в такому випадку ви змінюєте програму чи все ж таки транслюєте те, що запланували заздалегідь? 

На жаль, подібні ситуації відбуваються нерідко. Ми завжди реагуємо на трагедії, тому змінюємо програмування і, звісно, повідомляємо глядача про це. На зміну сітки технічно витрачається не менше 2-х годин, аби підібрати та завантажити контент. В соціальних мережах також комунікуємо. Ми робимо все, що можемо вдіяти оперативно. 

"Наша позиція — знімати серіали про реальних людей з реальними проблемами".

Розкажіть про прайм-тайм телеканалу ТЕТ. Яка програма наразі є найбільш популярною серед аудиторії? Який продукт має стати брендотворчим для ТЕТу, на вашу думку?

Ми не так давно провели дослідження серед глядачів та оновили концепцію телеканалу, тому хочемо, щоб всі продукти стали брендотворчими. 

Прайм на телеканалі починається трохи раніше, о 17:00 з сімейного шоу «Моя суперродина». Так, залишаємо нотку веселощів для глядачів вже тут. Далі — лінійка наших життєвих та сімейних серіалів, бо наша позиція — знімати серіали про реальних людей з реальними проблемами. З 20 години вечора в нас кінопоказ, який дуже подобається глядачу.

На рахунок брендотворчого продукту, то, думаю, — це вже є шоу «Я люблю Україну». Здається, ми так влучно й вчасно його зробили, що навіть в період міжсезоння глядачі з задоволенням його дивляться. В найближчі тижні зробимо сітку з фільмами під Halloween, тож це має також підняти настрій нашим глядачам.

Поділіться думками, наскільки змінився телевізійний ринок з точки зору планування ефіру та програмних тенденцій? Що тепер варто враховувати при формуванні програми мовлення каналу?

Ринок реклами та телевізійний дуже змінилися. Особисто я ще не готова переглянути на ТЕТ, наприклад, фільми про війну. Здається, що й сам глядач не очікує цього побачити саме у нас. 

Під час створення нових програм зараз існує тонка межа між «реготанням незрозуміло над чим» та «усмішкою над чимось зрозумілим, теплим та рідним», яку потрібно витримувати. Мені здається, що після Перемоги доведеться також дотримуватися цієї грані. 

Що вас особисто мотивує та надихає рухатися далі? 

В першу чергу моя родина та, звичайно ж, моя команда. Мотивують показники, що зростають та керівництво, яке вірить в мої ідеї. В нас в команді справді чудова атмосфера. Дякую всім колегам за таку самовіддачу та незгасаюче натхнення!

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Індустрія має почати створювати якісний український контент про нашу історію, героїв, міста, аби витіснити російський", — Сергій Карпенко, креативний продюсер 2+2

Про що ви мрієте після Перемоги?

Мрію, щоб Перемога була якнайскоріше. Але розумію, що тільки завдяки нашим Силам безпеки та оборони ми можемо зараз робити свою роботу. Величезна подяка всім нашим захисникам і захисницям!

Найперше, що я зробила б після Перемоги, напевно, зібрала б свою родину у подорож. Неважливо куди. Головне — гарний настрій та розуміння того, що вдома тихо та спокійно. 

Якщо це буде завтра — буду найщасливіша людина у світі.

Більше новин