Престижну національну відзнаку організує громадська спілка Освіторія, аби підкреслити важливість вчительської професії. Попри війну, премія відбудеться вже увосьме, адже, як звучить її гасло, «вчителі – важливі!»
Цьогоріч 1210 освітян подали свої заявки, а ще 2059 вчителів номінували українці – батьки, учні та колеги. З цього числа після незалежного оцінювання і обрали зіркову десятку фіналістів.
«Кожен з цих десяти педагогів доводить, що якісна освіта для наших дітей має продовжуватися попри все. Навіть коли на перешкоді стають нечувані виклики. Саме такі люди формують нову реальність для нашої країни, даючи дітям впевненість у завтрашньому дні та можливість мріяти про велике!» – говорить Зоя Литвин, очільниця Освіторії.
Ось їх імена:
Місто Лозова Харківської області, Комунальний заклад «Лозівський ліцей №1» Лозівської міської ради Харківської області
Предмет: історія та географія (5-9 класи)
На дверях його кабінету висить табличка «Дозволено бути собою»: для Владислава головне, аби учні були справжніми, вміли святкувати помилки та не боялись висловлювати свою думку. Ні на день не зупинивши освітній процес за кілька кілометрів кілометрів від лінії фронту з початком повномасштабного вторгнення, він працював з дітьми, які були повернені з примусової депортації в рф та став ініціатором Лозівської школи онлайн. Вірить у вивчення історії через реальний досвід, а тому в його методичному арсеналі — уроки на безлюдному острові, морський бій та квести.
Село Олексіївка Дніпропетровської області, Олексіївський ліцей Покровської сільської ради
Предмет: Українська мова та література (5-11 класи)
Мріє зруйнувати стереотипи про сільську школу і успішно це робить. Попри те, що школа знаходиться зовсім поруч із зоною активних бойових дій, її учні отримують якісну та сучасну освіту, використовують штучний інтелект та доповнену реальність, перемагають у найрізноманітніших конкурсах, адже за її словами, «діти з села варті найкращого». А ще Катерина переконана, що технології – не лише для фізиків та інформатиків: вчителька української мови теж знайде застосування STEM-лабораторії! Активно застосовує науковий підхід, міжпредметність та навчання через дію, а її методичні розробки відзначено численними відзнаками.
Місто Жмеринка Вінницької області, Комунальний заклад «Жмеринський ліцей №3»
Предмет: Фізична культура (початкові класи)
Олексій використовує технології едьютейменту та гейміфікації: сюжетно-рольові уроки, інтеграцію з іншими предметами, технології віртуальної реальності. На його уроках фізкультури можна побачити ігрові парашути, етнічні барабани, водяні пістолети та інший нестандартний інвентар. Адаптував програму до умов воєнного стану з національно-патріотичним компонентом, сприяє адаптації та соціалізації дітей ВПО, піклується про ментальне здоров'я учнів та активно ділиться досвідом із колегами.
Місто Кагарлик Київської області, Комунальний заклад Кагарлицької міської ради «Кагарлицький ліцей №3»
Предмет: Англійська мова.
Найбільший трудоголік в колективі, як кажуть про неї колги, агентка змін НУШ, учасниця численних професійних спільнот, ще під час пандемії Тетяна не лише швидко опанувала онлайн-навчання, а й вчила цьому колег. В роботі з учнями для неї головне, щоб діти навчались, граючись: рольові ігри та драматизація, мозковий штурм, рефлексія - неповний список улюблених методів. А ще разом з учнями вона виграла грант на створення власного освітнього простору!
Село Крушельниця Львівської області, Сколівський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів №2 імені Стефанії Вітрук Сколівської міської ради
Предмет: Хімія, Фізика, Біологія (7-11 класи)
Лариса починала свою кар'єру як інженер-хімік, але успішно перейшла в освіту, розробивши унікальний міждисциплінарний підхід до викладання. З початком повномасштабної війни Лариса долучилася до волонтерського проєкту «School to Go», який дає можливість українським дітям, розкиданих по всьому світу, навчатись за українською програмою та з українськими вчителями. В учнях виховує любо до природи та активно залучає їх до міжнародних ініціатив, таких як програма шкільних космічних експериментів SSEP, де вони досягли значних успіхів.
Місто Івано-Франківськ, Ліцей №7 Івано-Франківської міської ради
Предмет: Вчителька початкових класів
Леся була однією з перших вчителів у своїй школі, яка взялась працювати з інклюзивним класом ще до реформи НУШ. Активно займається розробкою нових методик і впроваджує їх у навчальний процес, про що свідчить чималенький список відзнак. Вміє знаходити індивідуальний підхід до кожного учня, що особливо важливо в умовах інклюзивного навчання, а її учні відчувають себе комфортно та вільно.
Місто Харків, Комунальний заклад Харківський ліцей №3 Харківської міської ради
Предмет: Інтегрований курс «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти» (6 клас), інтегрований курс «Історія: Україна і світ» (7 клас), Інтегрований курс «Харківщинознавство», Історія України, Всесвітня історія.
Його учні демонструють неймовірні результати інтелектуальних змагань, творчих робіт та конкурсу-захисту МАН. Владислав активно підтримує своїх учнів і поза класом, допомагаючи талановитим дітям знаходити гранти та можливості для розвитку. Орагнізатор численних проєктів, таких як «Тролейбусні історії» та підготовка до ЗНО, які охопили сотні учнів.
Місто Дніпро, Комунальний заклад освіти Навчально-виховне об’єднання №136 «класична гімназія ім. Кирила і Мефодія – початкова школа – дошкільний навчальний заклад – валеологічний центр» Дніпровської міської ради
Предмет: Фізика (7-11 класи)
Ярослав — вчитель фізики з унікальним досвідом, який почав кар'єру як інженер медичного обладнання. Це дозволяє йому інтегрувати наукові знання у викладання, роблячи уроки практичними та цікавими. Він використовує інноваційні методи, зокрема платформи для гейміфікації та набори для робототехніки, що підвищує залученість учнів. Ярослав мотивує їх до участі в олімпіадах і конкурсах, що забезпечує високі результати на національному й міжнародному рівнях.
Місто Тернопіль/Покровськ, Покровська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів №9 Донецької області
Предмет: Алгебра та початки математичного аналізу, Геометрія (10-11 класи)
Ольга допомагає учням досягати високих результатів на олімпіадах «Олімпус», «Олімпіс», «Кенгуру» та в конкурсах МАН, що зміцнює їхню мотивацію та впевненість. Використовує історії успіху відомих людей, щоб показати учням, що шлях до досягнень часто сповнений невдачами і викликами. Це допомагає учням зрозуміти, що помилки — це нормальна частина шляху до успіху.
Місто Київ, Ліцей міжнародних відносин №51
Предмет: Інформатика (5-11 класи).
Олександр активно використовує сучасні технології на своїх уроках, зокрема Minecraft Education, штучний інтелект, а також відео- та анімаційні проекти. Олександр не тільки навчає, а й постійно розробляє цифрові продукти та курси для вчителів, а також проводить тренінги з цифровізації, дбаючи про якість освіти в Україні та залученість педагогів до новітніх технологій.
Саме з числа цих фіналістів оберуть головного переможця і нагородять 5 жовтня у Міжнародний день учителя: він або вона отримає 1 мільйон гривень на здійснення власної освітньої мрії. Оберуть також найкращого педагога Дошкілля та переможців у інших номінаціях, як-от «Вибір серцем» від ведучої 1+1 Марафон, інтерв'юерки Наталії Мосейчук.
«Global Teacher Prize Ukraine вшановує педагогів, які працюють з майбутнім. За яке і борються наші Захисники та Захисниці! Мені приємно, що доля зводить мене з неймовірними освітянами. І щороку я зустрічаю непересічну історію, про яку варто дізнатися країні!» — підкреслює місію премії Наталія Мосейчук.
Премію для видатних учителів Global Teacher Prize Ukraine організує Освіторія за підтримки Міністерства освіти і науки України, Міністерства цифрової трансформації України, Дія.Освіта, KSE Foundation, Talents for Ukraine, Uklon та книгарні Сенс, а також ЮНІСЕФ Україна, який в межах премії підтримує спеціальну номінацію «Дошкілля». Група 1+1 media виступає генеральним медіапартнером, платформа кіно та телебачення Київстар ТБ і Громадське радіо забезпечують інформаційну підтримку премії Global Teacher Prize Ukraine.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Національна премія Global Teacher Prize Ukraine вдруге обере найталановитішого вихователя у спеціальній номінації Дошкілля