Червоний гід Мішлен – найвпливовіший та найбільш відомий ресторанний рейтинг сьогодення. Всі чули про зірки Мішлен і всі хочуть потрапити у мішленівські ресторани.
Та що означають ці зірки? Чому одні ресторани мають аж три зірки, а інші – не мають взагалі? І хто взагалі їх роздає?
У це складно повірити – та Червоний гід Мішлен заснував власник компанії з виготовлення автомобільних шин. Так, шини французького виробництва Мішлен справді мають до ресторанного рейтингу безпосереднє відношення!
Андре Мішлен вирішив розробити путівник для автомобілістів, в якому було б зазначено все необхідне для водія, що багато подорожує: готелі, кафе, автомобільні стоянки, станції техогляду тощо. Так у 1900 році з’явився Червоний гід – безкоштовний путівник для автотуристів. Тоді, на жаль, мало хто зрозумів цінність цього посібника і перший час він зовсім не користувався попитом.
Згодом гід декілька разів видозмінювався. Спочатку до дешевих кафе Андре додав дорогі ресторани. Найдорожчі з них отримали перші зірку Мішлен. Чи були смачними та якісними страви в цих ресторанах – невідомо.
Потім стало очевидно, що такий формат збірки точно не можна назвати об’єктивним. Тому у 1926 Андре повністю змінив принцип: зірка біля назви ресторану в путівнику почала означати смачну кухню, яка точно сподобається мандрівнику.
Трохи пізніше додалися ще дві зірки – і в такому вигляді гід Мішлен існує до наших днів.
Фото: pixabay.com
Одна зірка Мішлен свідчить про те, що ресторан варто відвідати, якщо він трапився на вашому шляху. Дві зірки Мішлен дають тим ресторанам, заради яких можна змінити запланований маршрут – щоб спробувати особливі страви ресторану.
Три зірки для закладу – це найпрестижніша нагорода і найвище визнання. Їх заслуговують ті заклади, заради яких варто вирушати в те чи інше місто. Тільки заради того, щоб скуштувати їх кухню, варто планувати подорож, уявляєте?
Зірку Мішлен можуть надати як ресторану, так і шеф-кухару особисто – якщо ресторанного критика вразила саме його авторська кухня. Цікаво, що при зміні свого робочого місця титулований шеф-кухар забирає свою зірку з собою. І весь світ знає цих видатних кухарів як «володарів зірки Мішлен».
Фото: freepik.com
Процедура оцінювання ресторанів дуже серйозна та анонімна. Критик виступає у ролі таємного покупця: він чи вона резервує столик під псевдонімом, приходить до ресторану анонімно у найпопулярніший час – в обід чи на вечерю.
Критерії оцінювання достеменно ніхто не знає – це комерційна таємниця. Точно можна сказати, що головний критерій – кухня. Склад меню, техніка приготування страв, якість інгредієнтів – це для критика пріоритет. Також експерти звертають увагу на обслуговування, музику та задоволеність інших клієнтів. Задоволеність клієнтів, до речі, оцінюють візуально – ніхто між столами не ходить і опитувань їм не влаштовує.
Після цього критик формує детальний звіт про ресторан, описуючи усі отримані враження. Лише потім приймається рішення, давати закладу зірку чи ні.
Ресторани для аналізу обираються також дуже ретельно. Звичайно, у першу чергу оцінюють популярні та відомі серед туристів місця. Та все ж під пильний погляд критиків можуть потрапити і маловідомі, і віддалені від людних місць заклади.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 10 продуктів, що підіймають настрій і заряджають енергією