Куди зникло пальне в Україні та чи з'явиться воно найближчим часом, розбирались у «Сніданок з 1+1» та ТСН. Люди стоять у кілометрових чергах навіть на закриті АЗС у з надією, що вони запрацюють. Влада наполегливо рекомендує людям не виїжджати на приватному транспорті без нагальної потреби для того, щоб бензин залишився для волонтерів, для медиків, рятувальників та військових.
До 24 лютого 100% пального в Україну надходило трьома шляхами: росія, Білорусь та морськими шляхами. Спочатку країну рятував європейський експорт та Кременчуцький нафтопереробний завод, який після ракетних обстрілів днями припинив свою роботу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні впроваджено кримінальну відповідальність за нецільове використання гуманітарної допомоги: види покарання
Міністр економіки Юлія Свириденко спробувала прояснити ситуацію:
«Впродовж наступних 7-ми днів дефіцит буде ліквідовано. Оскільки оператори мають законтрактовані обсяги на території заходу Європи, ми вирішуємо, як завезти їх на територію України найшвидшим чином. Дана ситуація призведе до незначного подорожчання нафтопродуктів. Це пов’язано насамперед з більшою ціною логістики через складні маршрути та використання кількох видів транспорту».
Куди в Україні зникло пальне та чи з'явиться воно найближчим часом, дивіться сюжет «Сніданку з 1+1»:
Loading...
Паливні експерти ж зауважують, що дана проблема буде спостерігатись протягом усього травня. Це пов’язано із тим, що відбувається перебудова ринку і всі обсяги потрібно тягнути через західний кордон. Основна проблема – це відсутність у Європи транспортних потужностей, щоб оперативно привезти пальне. Українські компаній закупили величезний обсяг нафтопродуктів у квітні, але не можуть поки це все швидко доставити через брак вагоноцистерн, локомотивів та ін. Швидко такі проблеми не вирішуються.
Чи буде дефіцит пального і як швидко Україна подолає кризу, дивіться думку експерта Сергія Куюна спеціально для ТСН:
Loading...
Наразі більш ніж 20 нафтобаз в Україні зруйновані, однак питання зберігання палива навіть не стоїть. Це і заради безпеки, в тому числі. Усе завезене пальне одразу розосереджується на АЗС та використовується. Відновлювати ці нафтобази, поки триває війна, ніхто не буде.
Що стосується пального для військових, то кожна заправна станція має резерв для окремих категорій, включаючи муніципалітет, поліцію та ін, і коли залишок доходить до цього мінімуму, станція просто припиняє відпускати пальне.
Нині ціни на пальне мають державне регулювання, однак уряд вже розробляє та опублікує нові розрахункові ціни. Ціна зросле в середньому на 3 грн і досягне приблизно 40 грн за літр, дизельне пальне стане десь 43 грн за літр.