Попит на електросамокати в Україні збільшився втричі. Таку статистику опублікував один з порталів для продажу електротранспорту. Пропорційно зростає і кількість пригод за участі електросамокатів: лише в одному з київських травмпунктів таких може бути до 20 на день. Чи дотримуються правил безпеки користувачі електросамокатів та велосипедисти? І як ділять тротуари з пішоходами, а проїжджу частину дороги з автомобілістами? Розбирались у "Сніданку з 1+1".
Loading...
Швидко, зручно, екологічно, але може бути небезпечно якщо не дотримуватися правил дорожнього руху які ще досі чітко не прописані в українському законодавстві. Тож водії в Україні самі вирішують, де їм їхати: по проїзній частині дороги, або по тротуару. Наприклад, велосипедистам заборонено їздити по тротуарах чи пішохідних доріжках, але дотримуються і цих правил не всі. Страждають і пішоходи.
Офіційної статистики постраждалих користувачів електросамокатів, велосипедистів чи пішоходів немає, але і міських травмпунктах у лікарів є своя, невтішна статистика. Один з лікарів травмпункту розповідає, що у нього за чергування було і по 19 чоловік за зміну, які травмувались на електросамокаті. На електросамоткатах часто можна побачити водія із пасажиром, що є порушення правил елементарної безпеки. Автомобілісти ж зізнаються, що побоюються таких сміливців, бо вони нехтують правилами, виїзжають прямо перед машинами.
Які травми найпоширеніші серед любителів самокатів та велосипедів? А головне, як їх уникнути. А якщо вже не вдалось, то як надати першу допомогу? Розповідає голова всеукраїнської спілки парамедиків Ярослав Вус у студії «Сніданку з 1+1».
«По факту, самокат ще гірший за мотоцикл, том що у мотоцикла хоч великі колеса і тебе хоча б чутно. Трамвайні рельси чи вибоїни на дорогах – колесо самоката встряє і людина перелітає через кермо. І це дуже небезпечно, особливо коли перед собою ставлять дітей маленьких», — розказує Ярослав Вус.
Найпоширеніші травми серед користувачів елетросамокатів – це травми обличчя та голови. Особливо враховуючи те, що переважна більшість катається без шоломів, а навіть ті, хто одягає, мають відкрите обличчя. Враховуючи те, що найчастіше падають вперед, якраз на обличчя, то і травм цих найбільше. Пошкоджуються зуби, ламається ніс і часті черепно-мозкові травми.
Дуже небезпечно їздити по двоє, по троє, але найгірший варіант – коли попереду дитина.
«Це смертельно. Особливо коли діти малі перед тобою. Ти кудись в’їжджаєш і ти своєю масою спресовуєш свою дитину в стовпчик чи в кермо самого самокату», — розказує Ярослав Вус.
Також небезпеку для дитини ставить саме кермо, оскільки воно знаходиться зазвичай на рівні голови дитини.
«На жаль. У моїй практиці зустрічались і смертельні випадки, особливо через їзду по двоє. Коли людина падає на людину, і отримує травми, несумісні із життям. Черепно-мозкові травми вважаються найстрашнішими. Недарма в європейських країнах дітей, які сідають на велосипеди вже у 2-3 роки, привчають вже одягати шоломи», — розказує Ярослав.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як відновитися після окупації: що їсти, які вітаміни вживати та які аналізи здати (пояснює медична експертка Дарка Озерна)
«У нас чомусь мозок запрограмовано, коли падаєш, виставляти руки й ноги, щоб вберегти свою голову від удару, а важливіше скластися в позу ембріона, закрити собі обличчя і падати на плечі. Так менші шанси щось пошкодити. Тому що коли ти виставляєш руку, ти або кисть поламаєш, або лопне ключиця через високе навантаження. А коли ти згрупувався в позу ембріона, ти падаєш калачиком».
Ну і звісно, дуже важливо одягати шолом:
«Коли я бачу людину на велосипеді, самокаті, ковзанах чи роликах в шоломі, то я розумію, що цій людині є, що берегти. А коли я бачу без шолому, як більшість українців, то я чітко розумію, що людині нема, що берегти ну і вона в принципі його не одягає. Це не соромно їздити в шоломі, наколінниках і т.д. Бо отримати травму в 20 і все життя з нею жити…»
Оскільки найчастіші травми: черепно-мозкова та травми голови, то треба чітко відрізняти, чи дійсно серйозна травма.
Симптоми черепно-мозкової травми
За наявності подібних симптомів потрібно обов’язково звернутись до нейрохірурга.
Дивіться поради, як обійтися без травм на електросамокаті
Loading...