Цифровий етикет: голосові повідомлення та крапка в кінці (коментує консультантка з етикету)

5 років — саме стільки часу у своєму житті кожна людина проводить в інтернеті. Сьогодні соціальні мережі та листування у месенжерах стало невіднятною частиною нашого життя. Як же правильно спілкуватися телефоном, щоб не образити людину?

Мобільний телефон з нами всюди: на ділових зустрічах, у транспорті і, навіть, вдома. У багатьох людей постає питання — як правильно спілкуватись у месенджерах та соціальних мережах. Про етикет спілкування телефоном у соцмережах та месенджерах та як не образити співрозмовника під час переписування — розказала консультантка з етикету Юлія Юдіна у програмі «Твій день».

Консультантка з етикету Юлія Юдіна прокоментувала, що під час ділової зустрічі або переговорів мобільні телефони та інші гаджети мають бути сховані. Виключення може бути для очікування дуже важливого дзвінка, але не більше одного за зустріч. Про це варто попередити співрозмовника! 

Короткі дзвінки варто приймати прямо за столом, а для тривалого спілкування варто відійти у сторону. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Навчання впродовж життя: що буває, коли людина припиняє вчитися? Як зробити процес навчання приємним (коментує експертка з нейроменеджменту)

Які існують часові обмеження для листування 

►У ділових відносинах до 9 ранку і після 18 вечора, у вихідні дні, в першу половину понеділка і в другу половину п'ятниці не заведено відправляти листи та не прийнято турбувати інших людей смс повідомленнями по роботі.

►В особистих стосунках не рекомендується турбувати людину до 10-00 ранку і після 20-00 вечора. Виключення — власні домовленості.

Чи можна використовувати голосові повідомлення при діловому спілкуванні

Консультант по етикету розповіла, що за нормами ділового спілкування використовувати голосові повідомлення заборонено. Цей привілей залишається для міжособистних повідомлень або при особистих домовленостях.

Чого слід уникати в листуванні

При спілкуванні з допомогою телефону не рекомендується:

  • відправляти невеликі фрази окремими повідомленнями — одна думка дорівнює одному повідомленню
  • в діловому листуванні не рекомендується зловживати смайликами й дужками

У діловому листуванні орієнтуйтеся на співрозмовника — якщо він задає певний тон і вам це теж підходить, то ви можете підтримувати цей тон.

Психологи не рекомендують ставити крапку в кінці речення, як у діловому, так і в міжособистному листуванні. Вони стверджують, що крапка підсвідомо є перешкодою для людини й не дозволяє вільно спілкуватися.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Людська пам’ять: її властивості, різниця між жіночою та чоловічою пам’яттю. Як навчитися запам’ятовувати більше? Коментує психотерапевт Олег Чабан

Дивіться відео сюжет про норми в діловому спілкуванні телефоном:

Loading...

Більше новин