Тепер без паперових документів: як оформити електронну трудову книжку та що буде, якщо цього не зробити
В Україні триває масштабне оцифрування трудових книжок. Розповідаємо, до яких термінів треба встигнути це зробити та навіщо.
Держава поступово відмовляється від паперових документів і трудова книжка теж не виняток. До того ж, електронна версія — це зручний та безпечний аналог, який не можна загубити, забруднити чи випадково пошкодити.
Крім того, у ній буде зібрана вся інформація про ваш трудовий шлях, а доступ до даних можна отримати будь-коли онлайн.
Як оформити електронну трудову книжку та що натомість робити з паперовою — розповімо в цьому матеріалі.
Що таке електронна трудова книжка?
Це цифровий варіант звичайної трудової книжки. Він зберігається у реєстрах Пенсійного фонду і дає змогу:
- швидко перевіряти свій страховий стаж;
- бачити всі місця роботи в одному місці;
- у майбутньому оформити пенсію автоматично і без походів до ПФУ.
Хто має оцифрувати книжку?
Ви можете зробити це самостійно через портал електронних послуг Пенсійного фонду або попросити у свого роботодавця. Якщо ви працюєте офіційно, то в такому разі він зобов’язаний зробити оцифрування та повідомити вам про це.
Як оформити цифрову книжку самостійно?
- Потрібно зайти на портал електронних послуг ПФУ.
- Авторизуватися через КЕП або Дія.Підпис.
- Завантажити кольорові скан-копії всіх сторінок трудової книжки в хронологічному порядку.
- Додати документи, які підтверджують стаж, якщо таких записів у трудовій немає.
Після перевірки дані стануть доступними в електронній системі.
Чи зникне стаж, якщо не оцифрувати книжку?
Це головне питання, яке хвилює українців і тут все просто — стаж не зникне, навіть якщо немає цифрової копії. Усі дані про страховий стаж після 2004 року вже є в електронній системі. А, якщо якихось записів немає, ви можете подати паперові документи до найближчого відділення ПФУ або завантажити їх через особистий кабінет.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Додаткові щомісячні надбавки для пенсіонерів: кому нарахують виплати і які документи потрібні