Мільйони гривень за залізничні квитки за кордон: стало відомо про нові корупційні схеми в Укрзалізниці

ТСН
19:30
Щодня на YouTube
Корупційні схеми в Укрзалізниці: що відомо
Getty Images

Правоохоронці оголосили перші підозри у справах про корупцію найбільшому перевізнику країни.

Поділитися:

В Укрзалізниці розпочалися масштабні «чистки». Правоохоронці оголосили перші підозри у справах, пов’язаних із корупційними схемами, що діяли у компанії багато років. Викриття стосується злочинної системи заробітку на міжнародних залізничних маршрутах, через яку компанія зазнала значних збитків. Детальніше про це розповіли в сюжеті ТСН. 

Як працювала схема

За даними Нацполіції, злочинну схему організував очільник однієї з профспілок. Кожен керівник потягів міжнародного сполучення, таких як Київ–Варшава чи Київ–Кишинів, був зобов’язаний сплачувати до 5 000 євро керівництву вищої ланки. Ці кошти надходили від провідників, які, своєю чергою, платили за право працювати на популярних маршрутах.

Провідники перевозили пасажирів у службових купе та продавали квитки від 300 до 500 євро, хоча офіційна вартість проїзду складала близько 3 700 гривень. Лише за останні 6 місяців 2024 року Укрзалізниця недоотримала 73 мільйони гривень через цю схему.

Скандал Укрзалізниця
Національна поліція

Розслідування розпочалося з ініціативи самого керівництва Укрзалізниці. Адміністрація перевізника звернулася до Нацполіції, щоб викорінити корупційні схеми, які діяли ще з 90-х років.

Оперативники провели обшуки у помешканнях фігурантів справи та в офісах структурних підрозділів компанії. Вже оголошено щонайменше 10 підозр. У межах слідчих дій правоохоронці планують перевіряти потяги міжнародного сполучення якраз під час їхнього відправлення та прибуття.

У компанії запевняють, що боротьба з корупцією триватиме. Після понад 80 обшуків, правоохоронці вилучили грошей у національній та іноземній валюті на суму майже 5 млн грн, автомобілі, чорнові записи, документацію, телефони.

«Здирництву й усім проявам 90-х років на залізниці не місце. Деякі співробітники протягом багатьох років фактично обкладали даниною своїх колег. Це тільки початок очищення пасажирського господарства, але ми не зупинимося і продовжимо в інших напрямках роботи залізниці. На жаль, подібні схеми ще є у локомотивному господарстві та інших структурах», – зазначили у пресслужбі компанії.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від вбивці до зірки соцмереж: хто такий Луїджі Манджоне та чому він став народним героєм в США

Новини по темі