Головна героїня Алія мешкала з чоловіком Бораном та їхнім сином у Канаді. Після трагічної загибелі чоловіка в автокатастрофі, вона привозить його тіло до рідного Мардіна, щоб поховати його за традиціями та вперше зустрітись із родиною покійного. Проте в домі Альбора вона швидко розуміє: ця сім’я небезпечна, а її намір повернутись додому разом із сином стикається з опором.
Брат Борана — Джихан, а також мати Садакат, заявляють, що син Борана залишиться в їхній родині — це справа честі та традицій. Алії ж радять повертатися самій. Проте вона не збирається здаватися. Її спроба втечі зазнає невдачі, а замість свободи — нові виклики та шокуючі одкровення з минулого.
Сюжет, здавалося б, не новий, однак подача надзвичайно якісна: без перебільшень, мелодраматизму чи штучності. Це той випадок, коли знайомі історії оживають по-новому. Ось найцікавіші факти про серіал
Після виходу першої серії серіалу у Туреччині здійнявся справжній резонанс. Один із депутатів, що представляє регіон Мардіна, виступив із різкою критикою серіалу. На його думку, мешканців міста показали у негативному світлі: мовляв, сюжет відтворює застарілі традиції, кримінальну складову та патріархальний устрій, що не відповідає сучасній реальності.
Проте реакція суспільства була несподіваною: на захист серіалу стали не лише шанувальники, а й самі мардінці, які побачили в проєкті не приниження, а глибоке художнє осмислення конфлікту традицій і сучасності. У підсумку, державна інстанція з питань цензури не знайшла підстав для обмеження показу, а навпаки — наголосила на художній вартості стрічки.
Коли проєкт тільки стартував, більшість критиків не вірили в його успіх. Очікування були низькими: мовляв, чергова адаптація, стандартний набір кліше, невідомі актори. Особливо скептично ставилися до того, що в перших серіях відсутні зірки першої величини. Прогнози коливалися в межах 3–4 пунктів рейтингу, а деякі навіть передбачали закриття після третьої серії.
Але все стало навпаки: вже до п’ятої серії серіал зібрав понад 10 пунктів у категорії Total, а аудиторія стрімко зростала з кожним тижнем. Відгуки стали переважно позитивними, а глядачі в соцмережах пишуть, що серіал став справжнім прихованим скарбом. Його вже називають одним із найнеочікуваніших проривів турецького телебачення 2024 і 2025 року.
Озан Акбаба, який зіграв Джихана Альбора — одного з найхаризматичніших і найнебезпечніших героїв серіалу — був першим актором, якого затвердили на роль. У одному з інтерв’ю він зізнався, що одразу відчув глибокий зв'язок із цим персонажем. На його думку, Джихан — це не просто бандит із принципами, а чоловік, який балансує між лояльністю до сім’ї та внутрішнім прагненням до змін.
Актор зазначив, що багато в чому розуміє свого героя: вони обидва мають складний характер, високі вимоги до себе, а також готовність захищати близьких будь-якою ціною. Завдяки такому емоційному зануренню гра Акбаби стала однією з найсильніших сторін серіалу — глядачі відзначають, що він носить роль як другу шкіру.
Окрім Озана Акбаби в серіалі зіграли ще такі актори, як:
Також у проєкті знялись:
Далеке місто є адаптацією ліванського серіалу Al Hayba, який свого часу здобув популярність у близькосхідному телепросторі. Проте турецька версія не лише локалізувала сюжет під культурні реалії Туреччини, а й суттєво поглибила характери, додала динаміки й візуальної виразності.
Постер серіалу, на якому зображені головні герої, знімали в саду справжнього мардінського маєтку — тобто не в студії, а в реальних історичних локаціях. Цікаво, що вже перші дві серії турецької адаптації отримали вищі рейтинги, ніж стартові епізоди ліванського оригіналу. І хоча структура історії зберігається, Далеке місто успішно переосмислює матеріал і пропонує глядачеві глибше, багатовимірне драматичне полотно, яке можна сміливо порівнювати з найкращими прикладами жанру.
Саундтрек De Mardin, що звучить у ключових сценах серіалу, додає глибини, відлунює біль героїв, підсилює драму та переносить глядача в атмосферу стародавнього Мардіна. Виконавиця композиції — Сезен Аксу, одна з найшанованіших постатей у турецькій музиці, яку недарма називають королевою попу та матір’ю турецької естради.
Цікаво, що права на використання пісні обійшлися продюсерам у майже 50 тисяч доларів. Інвестиція, як виявилося, була влучною: De Mardin стала вірусною на стрімінгових платформах і вже має десятки каверів та реміксів.
Інша цікава риса серіалу — глибокий підтекст у виборі імен головних героїв. Кожне ім’я має культурне коріння і символізує особистісні риси персонажа або його роль у сюжеті.
Серіал Далеке місто став одним із найдорожчих турецьких проєктів: бюджет одного епізоду складає близько півсотні тисяч доларів, а загальні витрати на сезон оцінюються в 2,5 мільйона доларів. Проте ці інвестиції вже окупилися — серіал був проданий для трансляції в 8 країнах. Крім того, зйомки серіалу позитивно вплинули на економіку Мардіна: щомісячний прибуток міста від туризму та зйомок оцінюється в 100 тисяч доларів, а кількість туристів зросла на 23%.
Для підкреслення статусу та характеру персонажів, усі аксесуари та прикраси в серіалі були виготовлені ручною працею місцевими майстрами. Наприклад, перстень Джихана Альбора, створений майстрами з Мідьята, коштує близько 4 тисяч доларів, а прикраси Алії, виготовлені майстрами з Мардіна, оцінюються в 1,5 тисячі доларів за комплект.
Автомобіль Джихана Альбора — Range Rover, був спеціально модифікований для зйомок серіалу, щоб відповідати динамічним сценам погонь та підкреслити статус персонажа. Вартість цього автомобіля становить близько 100 тисяч доларів.