Рекордний політ здійснила команда професійних пілотів разом з командою Світу навиворіт. За три дні екіпаж пролетів понад три тисячі кілометрів та відвідав 33 аеродроми України. Такого в Україні досі ніхто не робив.
Усе заради того, щоб довести, що мала авіація в Україні може існувати не лише для воєнних і спортивних цілей. Її можна використовувати як транспортне сполучення між містами України, для організації рятувальних операцій, та з метою відслідковування незаконної вирубки лісів. Це все цілком можливо реалізувати, адже в Україні є близько 750 малих аеродромів.
«Дуже важлива проблема – вирубка лісів.
Коли піднімаєшся над Карпатами, дивишся – жахіття що твориться з лісом.
Його вирубують просто безжально і вивозять. Для такого контролю і потрібна авіація загального призначення», – каже Дмитро Комаров.
фото: @komarovmir
Ідея поставити такий незвичний рекорд прийшла до пілота Ігоря Табанюка. Він і був керівником екіпажу. Льотчик сподівається, що в майбутньому мала авіація загального призначення зможе стати звичайним повітряним таксі, і в будь-який куточок нашої країни можна буде дістатися небом.
Літак здійснював 11-12 посадок щодня на сертифікованих аеродромах навіть в найменших містах, куди не завжди легко дістатися наземним шляхом. Дмитро Комаров розповів, що всюди на екіпаж чекав теплий прийом:
«Перше місто, яке фантастично зустріло, це була Славута. Ми не очікували, там було більше сотні людей. Неймовірна зустріч була в Кам'янець-Подільському. У Львові дуже теплий прийом був . У Скадовську люди навіть зробили надувні конструкції, які піднялися в небо: прапор України, рибу фугу. Скрізь дуже щедро пригощали. Зустрічали нас з оркестром і червоною доріжкою в Косино. В Коломиї мене навчили грати на трембіті, а по дорозі на одеський аеродром «Гідропорт» до нас приєдналася ціла колона літаків».
Але не все в рекордному польоті було за планом. За декілька кроків до кінцевої точки, перед Кам’нцем-Подільським, екіпажеві довелося понервувати – двигун літака дав збій. Рекордсмени кажуть, що це через неякісне пальне:
«Був момент, коли ми збиралися робити аварійну посадку. Тиск палива впав до нуля.
Я дав команду пристебнути ремені по чотирьох точках на випадок вимушеної посадки. Двигун вже «чхнув». Ми готувалися сідати». – розповідає Ігор Табанюк.
На чесному слові екіпаж таки дістався Кам’янця-Подільського. Поки Дмитро Комаров давав інтерв’ю та афтографи, пілоти ліквідовували неполадки.
Дмитро Комаров каже, що попри форс-мажори та нерви, цей рекорд був того вартий. Адже розкішні краєвиди України вперше відкрилися для нього зовсім з іншого ракурсу. Найбільше досвідченого мандрівника вразила Говерла з висоти пташиного польоту. Її Комаров опублікував у своєму Instagram.
З нагоди успішного завершення триденного маршруту, всім журналістам, які приїхали зустрічати команду на аеродром під Києвом, екіпаж подарував політ на літаку. Лише тоді стало зрозуміло, що справа тут не в рекорді, і не в досягненнях, справа у самому польоті.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дмитро Комаров розповів, заради чого ризикує життям на зйомках програми Світ навиворіт
Loading...