Катерина Кухар і Олександр Стоянов стали суддями міжнародного танцювального конкурсу
Українських зірок балету запросили до Берліна.
articleContentПрем'єри Національної опери України Катерина Кухар та Олександр Стоянов розповіли про свою поїздку до Берліна, де вони третій рік поспіль були в складі журі міжнародного конкурсу Tanzolymp.
Також українські зірки балету виступили на заключному World Gala з переможцями конкурста і зірками світового балету. А в перерві артисти встигли погуляти Берліном.
Олександр, Катерина, розкажіть про свою поїздку до Берліна, що собою представляє фестиваль Tanzolymp?
Олександр: Це один з найбільш престижних міжнародних фестивалів на сьогоднішній день в світі балету, свого роду, як Олімпійські ігри, де країни і артисти можуть заявити про себе.
Катерина: Це унікальний музей балетного мистецтва, в якому представники з усього світу демонструють свої здібності, розвиток, успіхи, тенденції! Графік у нас був насичений, емоції і враження переповнюють. Цього року на фестиваль приїхали з 40 країн 800 учасників.
Дуже рада, що молоді артисти з України продемонстрували свої можливості на гідному рівні і відвезли з собою на батьківщину, в Україну, 4 призових місця.
Олександр: Перебуваючи на гастролях у Франції, я звернув увагу на одного молодого артиста з кордебалету. Він візуально виділявся серед інших, а в перервах між роботою не сидів у гримерці, а залишався на сцені та пробував різні технічні елементи. Я зробив йому кілька корекцій, які він одразу виправив. Це дало мені зрозуміти, що артист розумний і з нього можна щось зліпити.
Через 3 тижні в Берліні мав відбутися вже Tanzolymp. Незважаючи на те, що я розумів, що часу катастрофічно мало, а робота має бути колосальна... я ризикнув. Дуже люблю ставити перед собою неможливі завдання. Мене і Владислава Бондаря не лякав ні важкий гастрольний графік, ні переїзди, ні створення репертуару з нуля... Було лише бажання, прагнення і віра в те, що ми йдемо в правильному напрямку. Всі разом зробили свою справу. Тепер в Україні на одного лауреата міжнародного конкурсу більше. І я дуже радий, що причетний до цього!
Чия школа Вас здивувала цього року?
Катерина: Як і кілька попередніх років поспіль, не перестають дивувати учасники Південної Кореї. Балет у цій країні розвивається небаченими темпами. Це й не дивно: їхня держава, розуміючи роль і важливість мистецтва, вкладає шалені кошти в розвиток культури.
Олександр: Ще буквально 2 роки тому ми літали до них в якості журі на міжнародний конкурс балету в Сеулі, і ось зараз, за 2 роки, видно виразно неймовірний стрибок.
articleContentЩо саме вас вразило в артистах балету з Кореї?
Олександр: На сьогоднішній день у корейців дуже високі вимоги до набору студентів для балетних училищ. Наприклад, вони зараз приймають в хореографічне училище тільки тоді, коли в пропорціях тіла, ноги переважають на 18 сантиметрів.
Катерина: І роблять вони це не на око. До недавнього часу їх різниця в пропорціях становила всього 8 сантиметрів. Ритм життя зростає, конкуренція збільшується, стандарти все більше ідеалізуються. Довгі рівні ноги, ідеальні спини, кращі педагоги з усього світу, грамотна робота ніг, бездоганна техніка, дорогі розкішні костюми.
Якщо так піде і далі, то в балетному світі в найближчому майбутньому в кількісному співвідношенні будуть переважати азіатські артисти.
Олександр: До речі, за відчуттям журі, з 100% учасників - лише 50% були європейці. Такого ще ніколи не було і з кожним роком кількість гідних і талановитих азіатів все зростає. Це справді тенденція в світі балету.
Які ще світові тенденції ви помітили на конкурсі?
Катерина: Одна з головних тенденцій сучасного балету - занадто явно стали розмиватися канони чоловічого і жіночого початку. Чоловічий танець стає більш жіночним, а жіночий - мужнім. Можливо, в суспільстві щось змінюється і це відбивається в мистецтві, а можливо самі хореографи пропонують це бачення.
Олександр: Інша тенденція - танці стають більш спортивними, в хореографії переважають гімнастичні та акробатичні рухи. Менше демонструється акторський талант.
Катерина: На мій погляд, танець - це не тільки трюкацтво. Якщо артист наділений негативною чарівністю, позбавлений правильних візуальних пропорцій, «брудно», немузикально танцює, його позбавлено душі, він абсолютно нецікавий, скільки б піруетів не скрутив би.
На мій погляд, танець — це не тільки трюкацтво.
Така неймовірна кількість учасників промайнула за ці дні перед очима. Скажіть, скільки вам потрібно часу, щоб оцінити конкурсанта, зрозуміти його здібності?
Катерина: Я себе спіймала на думці, що ставлю оцінку конкурсанту подумки в перші 10-30 секунд, коли його бачу. Мені цього достатньо, щоб зрозуміти, як і що буде далі.
У перервах між суддівством вам вдалося погуляти Берліном?
Олександр: Так, цього року в нас була така можливість. Особливо запам'ятався Пергамський музей - немов красива дорогоцінна скринька зі східних казок. Поціновувачів арабського мистецтва, впевнений, він не залишив би байдужим.