Продовжуючи відвідування сайту, ви погоджуєтесь на використання файлів cookie і Політикою конфіденційності

Наталія Мосейчук розповіла про особливості шкільного навчання в Нідерландах

Наталія Мосейчук, Право на освіту
«Право на освіту» розпочинає новий напрямок — освітні подорожі.

Команда соціального проекту «Право на освіту» разом із куратором та телеведучою Наталією Мосейчук, лідеркою проекту «Прошколу» Юлією Бровінською та українськими вчителями цього тижня побували в освітній подорожі у Нідерландах. Таким чином проект «Право на освіту» розпочав новий напрямок – навчання для вчителів.

Під час подорожі команда відвідала другу міжнародну конференцію у Роттердамі, яка проходила з 15 по 17 листопада.

На конференції тридцять міжнародних спікерів з різних країн розглядали освітні теми про інтелектуальні репетиторські системи, надання освітніх послуг дітям з особливими потребами в державних початкових школах Філіппін, навчання вчителів для посилення інклюзивної освіти тощо. Іноземні колеги вже планують створювати спільні проекти та співпрацювати з українськими вчителями, щоб допомогти провести пізнавальні уроки школярям.

Познайомившись з українськими освітянами, організатори заходу – компанія Acavent, яка проводить конференції по всьому світу, запросили наших педагогів стати спікерами на їхніх подіях наступного року.

Українська делегація відвідала нідерландську школу в місті Амстелвейні, українські школи «Веселка» та «Джерело» в Амстердамі.

Освітній процес в Нідерландах має такі особливості: діти починають ходити до школи з 4 років, у державних школах немає організованого харчування, немає шкільної форми та домашніх завдань, індивідуальний підхід до кожної дитини, в 12 років дитина здає екзамен та отримує рекомендацію від вчителя щодо подальшого начального закладу. Батьківські збори, до слова, залишились у минулому. Розмова тет-а-тет і конфіденційність – сучасні методи комунікації з батьками учня.

«Чотири дні четверо українських педагогів та команда проекту «Право на освіту» дізнавалися, як влаштоване навчання в одній із найстабільніших країн Європи – Нідерландах. Частину «науки» педагоги отримали, побувавши на конференції, частину розповіли місцеві вчителі та батьки. До 12 років діти все роблять у школі, після – спорт, мистецтво, дозвілля. Вчителі не розробляють урок і наповнення до нього, матеріалами забезпечує школа.

Нас цікавило ставлення до діток з особливими освітніми потребами. В Нідерландах вони вчаться у спеціалізованих школах. Толерантність – понад усе!

Вірю, що вчителі мають мандрувати та знаю, що вчителям важливо вчитися!» – розповіла Наталія Мосейчук.

Юлія Бровінська, директорка фонду Максима Степанова, лідерка проекту «ПроШколу» зазначила: «Вперше українська делегація брала участь в освітній конференції в Роттердамі і відвідала школи у містах Гаага та Амстердам. Міжнародні освітні конференції найкращий спосіб познайомитися з колегами з інших країн, обмінятися досвідом, звернути увагу на їхні успішні кейси. Зараз ми розуміємо, що вчителям необхідно розвиватися та використовувати інноваційні підходи у навчанні. Ми живемо у 21 столітті, в епоху штучного інтелекту, і на це варто звертати увагу. Міжнародний нетворкінг змінює наших учителів й покращує всю систему освіти в Україні. Тож наші діти починають отримувати знання, які відповідають вимогам сучасності. Добре, якщо це буде системно та масштабно. Я щаслива, що цінності проектів «Прошколу» та «Право на освіту» є подібними».

У першу подорож вирушили лідери премії Global Teacher Prize Ukraine, які роблять більше, ніж просто навчають дітей. Вони виховують цінності і допомагають тим учням, які перебувають в лікарнях та мають особливі освітні потреби – Ірина Тернова, Діна Тимошенко-Ушакова та Надія Весніна. Для Ірини Тернової ця подорож стала першою. Політ на літаку, участь у міжнародній конференції – усе було вперше. 

«Ця подорож стала для мене своєрідним інтегрованим уроком, в якому переплелися знання з психології, соціології, культурології, історії, економіки, фінансів, генетики. Я твердо переконана: якщо вчителі почуватимуться комфортно в сучасному світі вони зможуть виростити якісно нове покоління! У мене з’явилося натхнення, мрії, плани на майбутнє. Дуже хочу вчитися!»  поділилася Ірина Тернова, корекційний педагог із Житомира.

До освітнього десанту потрапив фіналіст «вчительського Оскару», вчитель інформатики та фізики – Сергій Петрович.

«Досвід професійного зростання просто необхідний в сучасному світі, адже тільки вчитель може виростити нове покоління! Перше, що впроваджу після освітньої подорожі – перебудую проведення батьківських зборів. Колеги з Нідерландів не порівнюють успіхи дитини перед усіма – вчитель говорить про успіхи дитини тільки батькам. Такі поїздки потрібні мінімум один раз на рік. Я відкрив для себе поклик вчити дітей у лікарнях і буду пропонувати уроки на регулярній основі з робототехніки» розповів Сергій Петрович, учитель технології та інформатики з Вінниці.

В Нідерландах вчителям виокремлюють особистий час для саморозвитку та для підвищення рівня знань, відправляють на навчання за кордон, зокрема до Англії. Українські вчителі також повинні мати змогу вчитися, як і європейські освітяни.

Ця подорож стала можливою завдяки підтримці Фонду Максима Степанова та БФ «Ти не один». Партнери проекту – Посольство України в Королівстві Нідерланди та Міністерство закордонних справ України.

Нагадаємо, у 2017 році ведуча Наталія Мосейчук, телеканал 1+1 та БО «Ти не один» розпочали соціальну місію «Право на освіту». Її мета – зробити так, щоб тема вчителів, освітніх реформ, вирішення проблем шкіл та захист прав освітян, учнів і їх батьків стала центральною в суспільстві і була пріоритетною. 

Дивись сюжет ТСН про освітню подорож:

ЧИТАЙ ТАКОЖ: 

2019-11-21
Новини
Новини