Батьківський комітет, перший різдвяний повний метр від 1+1 Production та інше: Тетяна Шуліка — про адаптацію до викликів української серіальної індустрії і пошук нових форматів

Тетяна Шуліка в інтерв'ю розповіла про сучасне українське кіно й серіали
Поділитися:

В інтервʼю Тетяна Шуліка, керівниця управління виробництва художніх проєктів 1+1 Production, розповіла про підсумки 2024 року, адаптацію до викликів української кіно- й серіальної індустрії, пошук нових форматів і прогнози на майбутнє.

— 2024 рік став для вашої команди роком викликів і нових можливостей. Якими проєктами ви найбільше пишаєтеся за його підсумками?

Ключовий виклик незмінний — повномасштабна війна, а разом з нею — зменшення бюджетів й одночасне підвищення попиту на локальний контент. До цього додався кадровий голод: не вистачає як фахівців з виробництва, так і акторів. Усі ці фактори значно вплинули на наші процеси. Ми були змушені зосередитись на оптимізації виробництва, впровадженні нових технологій і підходів. Також ми розширюємо можливості для наявних кадрів і продовжуємо розвиватися в цих складних умовах.

Але попри все у 2024 році ми, як продакшн-команда, значно наростили виробничі обсяги. У нас з’явилося кілька нових проєктів, які успішно показали себе в ефірі. Зокрема, це Учениця Мольфара, денний проєкт, який «зайшов» у своєму слоті й приніс високі показники. Разом із замовником — телеканалом 1+1 Україна — ми потрапили точно в запит аудиторії: якою має бути героїня та які історії їй цікаві.

Ми пишаємося тим, що створили цей проєкт у дуже стислі терміни — 40 епізодів разом зі сценаріями за менш ніж пів року! Це при тому, що робота відбувалася влітку, під час обстрілів і блекаутів, але ми все одно вийшли в ефір вчасно. Чесно кажучи, це було схоже на диво.

«Ми, як продакшн-команда, значно наростили виробничі обсяги»

Ще важливий проєкт, — це чотирисерійка Батьківський комітет, глибока й емоційна історія про українців, які протистоять примусовій депортації дітей з тимчасово окупованих територій до росії. Складно брати в ефір такі проєкти через емоційну напругу, але серіал викликав великий резонанс — цифри зросли з 1,5% до 4% частки (аудиторія 18-54, міста 50 тис.+), а глядачі й ринок відзначили його важливість.

Тематика про викрадення українських дітей росією стала не тільки інформаційним приводом, але й відгукнулася в тих, хто це пережив. Ми отримали багато відгуків, навіть від людей, які досі перебувають в окупації, про те, що їм важливо знати, що про них пам’ятають і що вони дуже чекають на звільнення. Ці проєкти стали для нас підтвердженням того, що команда здатна працювати в найскладніших умовах і досягати чудових результатів. 

«Ці проєкти стали для нас підтвердженням того, що команда здатна працювати в найскладніших умовах»

Тетяна Шуліка: інтерв'ю

— Як змінилися ваші стратегії в умовах змін на медіаринку? 

У відповідь на зміни на медіаринку ми, зважаючи на зростальний попит на локальний контент й обмежені бюджети, активно шукаємо нові шляхи для співпраці та фінансування. Хоча наші основні замовники — власні й партнерські телеканали 1+1 media, ми також відкриті до співпраці з іншими партнерами.

Ми активно пропонуємо не лише ідеї серіалів, а й можливості для співфінансування, допомагаючи мовникам знайти додаткові ресурси для виробництва. Крім того, зараз працюємо над запуском виробництва повнометражних фільмів, що, на наш погляд, має стати прибутковим напрямом, який допоможе розвитку нашого продакшн-бізнесу й підсилить ринок.

«Зараз працюємо над запуском виробництва повнометражних фільмів»

Наша команда завжди намагається дивитися ширше й шукати можливості поза межами звичного. Нашою метою є не залишатися на одному місці, а постійно розширювати горизонти й знаходити нові шляхи для розвитку бізнесу. Також ми прагнемо розвивати колаборації з іноземними партнерами, хоча розуміємо, що для цього нам потрібно пропонувати історії, які будуть цікаві міжнародним аудиторіям. Це повинні бути універсальні, космополітичні теми, які не пов'язані безпосередньо з війною.

— Ви згадали про повний метр — що це буде за проєкт і чому ви за нього взялися?

Ми вже рік активно працюємо над повним метром — це буде прекрасна різдвяна історія-казка під робочою назвою Найщиріше бажання Віри, ідея якої виникла у 2023 році, коли ми вперше зустрічали Різдво саме 25 грудня. Тоді українські родини стикнулися з певним хаосом у святкових традиціях і чарівниках.

Кожен будував якусь свою систему: кому писати традиційні листи? Від кого й в яку дату чекати дива? Наш фільм дослідить корінні традиції українців, допоможе розібратися в ситуації й сформувати нові сучасні родинні звичаї святкування зимових свят. 

Тетяна Шуліка: інтерв'ю

Торік ми виграли сценарний грант від Netflix з цією ідеєю й уже працюємо над фінальними драфтами сценарію. Відкрили в цьому проєкті для себе величезний всесвіт, бачимо в ньому перспективу й плануємо вже наприкінці 2025 року подарувати українцям таку необхідну зимову казку.

«Ми виграли сценарний грант від Netflix з цією ідеєю й уже працюємо над фінальними драфтами сценарію»

Спершу з ідеєю фільму ми прийшли до наших партнерів з FILM.UA Group, проте в результаті не досягли домовленостей. Тому створюємо проєкт самостійно в партнерстві з командою Андрія Ногіна, CEO United Content Hub.

— Ви повністю зосереджені над кінотеатральною премʼєрою, чи готуєте й інші проєкти, які побачать світ у 2025 році?

Наразі ми вже знаходимося на етапі розробки декількох цікавих проєктів на 2025 рік. Зокрема, серед них буде новий сезон серіалу Учениця Мольфара. Крім того, ми вже у процесі написання сценарію для нового процедуралу. Це хороша легка, але захоплива історія, на яку ми робимо ставки, і сподіваємося, що вона сподобається нашій аудиторії. 

Також у нас є експериментальний спецпроєкт на 8 серій для одного з партнерських телеканалів 1+1 media. Цей проєкт незвичний для замовника, оскільки по жанру він більш нахабний, але ми з нетерпінням чекаємо, щоб його реалізувати. Також маємо в роботі пару актуальних і емоційних 4-серійних історій.

— Який контент має попит в української аудиторії? Що змінилося?

Основна тенденція, яку передбачали ще з початку повномасштабного вторгнення — люди хочуть споживати позитивний контент, що дарує гарний настрій і заспокоює. Телебачення й серіали сприймаються як спосіб відпочинку, щоб розвантажити мозок, навіть якщо це драма, історичний фільм або трилер. Ми повинні пропонувати людям такий контент, який дозволяє їм переключитися.

«Люди хочуть споживати позитивний контент, що дарує гарний настрій і заспокоює»

Тетяна Шуліка

Також зріс інтерес до українських історій. Зокрема, знаходять свого глядача документальні фільми про події початку війни. Наразі попит з'явився на байопіки про видатних українських особистостей і ми активно працюємо над такими ідеями. Історичне кіно складне по бюджету, але, якщо знайти грантову підтримку чи приватних інвесторів, цей напрям можливий. Запит на такі проєкти в аудиторії є, питання лише в наявності фінансування.

«Знаходять свого глядача документальні фільми про події початку війни»

Ще одна зміна — зменшення попиту на мелодрами. Їх практично перестали знімати, оскільки більше немає інтересу. Натомість 60% замовлень складають процедурали. Їх легко дивитися з будь-якого місця.

— Що для команди стало відкриттям і що — викликом у 2024 році? 

Відкриттям стало, наприклад, застосування ШІ й те, як швидко він увійшов у нашу роботу. Зараз ми часто доручаємо йому деякі види робіт, радимося з ним. Коли ми не можемо знайти рішення й заходимо у глухий кут, інколи ставимо запитання чату GPT, і він нам підказує. І, до речі, часом це дійсно допомагає. Але не можу сказати, що колись штучний інтелект замінить сценаристів, перекладачів чи інших фахівців. Ні, на щастя, це не так, але як підмога — він працює.

«Відкриттям стало, наприклад, застосування ШІ й те, як швидко він увійшов у нашу роботу»

Викликом для мене щодня є те, що ми живемо в дуже нестабільний час. Кожен день ти приходиш на роботу і робиш ревізію — що залишилося від учорашніх планів. Але, попри невизначеність, наша команда продовжує віддано працювати й створювати продукти, які принесуть користь та розвагу глядачу й залишать свій відбиток у нашій культурі. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Новий детектив з Хижняк у головній ролі та медична драма від творців Доктора Хауса: 3 серіали, які варто подивитися навесні 2025 на 1+1 Україна

Новини по темі
Всі новини