Блокада кордонів: як живуть перевізники та чи скоро закінчиться? (Коментар економіста у "Сніданку з 1+1")
Як українські перевізники тижнями житимуть у фурах та коли закінчиться блокада кордонів?
Через блокаду кордонів, яку першою розпочала Польща 6 листопада, сотні українських перевізників змушені тижнями жити у своїх фурах. Уже 1 грудня до блокування українських вантажівок приєдналася Словаччина, а 2-го — Угорщина. Як українські далекобійники живуть у таких умовах і яку загрозу українській економіці несе блокада країн ЄС? Подробицями поділилися у "Сніданку з 1+1".
Коли закінчиться блокада кордонів
Економіст Сергій Фурса вважає, що блокада країнами-сусідами українських перевізників – це один з етапів нашої євроінтеграції. Про негативний вплив блокади на економіку держави поки говорити зарано, але чим довше триватиме блокада, тим більшими ставатимуть ризики. Втім, перемовини вже дали свої плоди, каже експерт, тож закінчення блокади — це лише питання часу.
"Багато груп в Європі будуть відстоювати свої власні економічні інтереси, на які власне впливає інтеграція України в Європейський союз. Тому це такі перші ластівки, і ми побачимо ще дуже багато серій цього серіалу, які нам будуть неприємні, але це просто робочі моменти".
Україна та Польща кілька разів сідали за стіл переговорів у листопаді. 1 грудня у Варшаві представники міністерств обох країн домовилися про перші кроки на зустріч. З 4 грудня на одному з пунктів пропуску запрацювала смуга для проїзду порожніх вантажівок, що зменшить навантаження на кордоні. В системі "Є-черга" також створять окремі пропуски для порожнього транспорту на двох пунктах – "Ягодин-Дорогуськ" та “Краківець-Корчова”. Крім того, запустять пілотний проєкт для реєстрації в "Є-черзі" безпосередньо перед перетином кордону. Скасування чи внесення змін до транспортного безвізу не обговорювали.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На дружину очільника ГУР Маріанну Буданову скоїли замах: розповідаємо все, що відомо
Блокада польсько-українського кордону: що відомо
Автомобільні перевізники вимагають негайного розірвання угоди між Україною та ЄС про перевезення вантажів автомобільним транспортом. За їхніми словами, це порушило торгівельні та транспортні відносини між Словаччиною та Україною на шкоду словацьким перевізникам. Слідом свої кордони 2 грудня заблокувала Угорщина. Якщо до блокади кордон в обидві сторони в день пересікали 1500 фур, то нині це число зменшилося до 150. Про це в ефірі національного телемарафону розповів представник ДПСУ Андрій Демченко.
Разом з тим протестувальники блокують і гуманітарні вантажі. До прикладу, нещодавно польські перевізники не пропустили через кордон американські патрульні катери, які призначені для українських військових, рятувальників та поліції. На думку мітингувальників, це дорогі яхти, які просто оформили як гуманітарку.
В коментарі журналістам "Сніданку з 1+1" далекобійник Андрій розповів, що вантажівки з пріоритетним вантажем, наприклад, з бензином, пропускають за 10 днів. Інші фури стоять по два і більше тижнів. Загалом прикордонники пропускають приблизно сім фур на дві години. Андрій також зауважив, що одна з найбільших проблем для перевізників – це те, що бензин, який потрібен для зігрівання салону, закінчується. Їжу, необхідні речі привозять волонтери.
Дивіться більше у сюжеті "Сніданку з 1+1", що виходить у будні з 06:30 до 09:30 на телеканалі "1+1 Україна" та на YouTube.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що буде з цінами на фрукти на Новий рік 2024 і до чого тут блокада кордонів (пояснили у "Сніданку з 1+1")