До Дня Незалежності України та презентації історичного фільму Україна.Повернення своєї історії телеканал 1+1 презентував першу в Україні виставку історичних фактів у інноваційному форматі. Вперше у серці столиці на Михайлівській площі була відкрита експозиція із інформаційних стендів, що містили історичні факти, які розвінчували розповсюджені міфи. Так, відвідувачі виставки змогли дізнатись, чому Петро І заборонив усі зображення гетьмана Іван Мазепа, та як він насправді виглядав, де похована дружина Ярослава Мудрого Інгігерда, та чому вона не може бути новгородською «святою Анною»,  як за допомогою історичних документів та літописів фальсифікувалась історія України, кому насправді належить постать доньки Ярослава Мудрого Анни Ярославни та багато іншого.

Розробкою дизайну інформаційних стендів займалась креативна веб-агенція з комплексним підходом Facility. Керуючий партнер компанії Євгеній Липовенко розповів, як виникла ідея та концепція дизайну:

Наша команда спеціалізується на веб-дизайні, розробці сайтів та комплексних IT рішеннях, тому розробка концепту дизайну історичної виставки стала цікавим і нестандартним завданням для компанії. Ми переглянули формати безлічі музеїв та експозицій у всьому світі, звертаючи увагу на подачу інформації та цікаві, нестандартні рішення. Надихнувшись світовими практиками, ми втілили власну креативну ідею. При цьому ми детально проаналізували досвід реальної взаємодії гостей виставки зі стендами.

- Чи довелося, зіткнувшись з історичною тематикою, вивчати додаткові джерела інформації?

Ми намагалися заглибитись в процес, вивчаючи історичні факти з різних джерел. Це дозволило нам більше заглибитися в суть виставки і подати матеріал зрозумілим всім відвідувачам способом.

Далі справа залишалася за цікавою візуальною подачею і креативної ідеєю. Ми обрали зиґзаґоподібну конструкцію, яка концептуально об'єднує, здавалося б, розрізнені історичні факти в єдину історію країни.

- Скільки фахівців працювало над проектом? Які нові методи використовували при розробці дизайну виставки?

Проект, в тій чи іншій мірі торкався всіх. А безпосередньо реалізацією візуальної частини займалися два дизайнера. Проектування ми почали, створивши фізичний макет в масштабі з паперу та картону. Потім дизайнери відобразили стенд в 3D, щоб врахувати особливості сприйняття інформації з людського зросту при такому масштабі конструкції. Головна фішка успішної реалізації полягає в глибині аналітики і умінні використовувати отримані дані для реалізації проекту. Цей принцип ми використовуємо у всіх наших проектах.

- Які зі світових трендів застосовуєте у своїй практиці?

При розробці дизайну ми, звичайно, враховуємо світові успішні кейси. Наприклад, надихнувшись кольором стін паризького музею д`Орсе, зупинилися на насиченому щільному синьому кольорі для стендів виставки, що поєднувався із небесно-блакитним кольором стін Михайлівського собору.

Думаю, детальніше буде цікаво подивитися у нас на сайті.

Але основна наша задача, як креативної веб-агенції, втілювати в Україні світові тренди в розробці програмних рішень і дизайну. Так, зараз команда Facility реалізує інноваційний проект у сфері медицини, рівних якому в Україні немає. Його успішна реалізація дасть можливість зберегти життя багатьом людям. Тому, рівень відповідальності і мотивації в команді зараз, безумовно, зашкалює.

На відкритті виставки відвідувачі змогли побачити унікальну експозицію цінних артефактів княжої доби, які були привезені до Києва з усіх куточків України. Зокрема, в експозиції були представлені княжі печатки X-XI століття із прижиттєвими зображеннями Ярослава Мудрого та його нащадків, жіночі прикраси часів Київської Русі та навіть череп нащадка Ярослава Мудрого князя дорогобузького Ізяслава Інгваревича, який спеціально вилучався із саркофага у заповіднику «Старий Луцьк». Окрім того, відвідувачі мали ексклюзивну можливість першими побачити зовнішність Ярослава Мудрого у форматі 3D відтворену на основі історико-мистецтвознавчої експертизи.

Про те, як створювалась зовнішність Ярослава Мудрого розповіла керівник відділу технічної підтримки та постпродакшн «1+1 Продакшн» Ольга Михальченко:

Класична схема процесу відтворення зовнішності історичної постаті складається з декількох етапів: проводиться томографія останків, за результатами якої будується комп'ютерна 3D модель черепа і далі відбувається реконструкція зовнішності особистості на основі цього макету. Саме так ми працювали в минулому році з черепом дружини Ярослава Мудрого Інгігерди. Цього разу наша задача ускладнилася, адже у нас не було останків і самого черепа князя. Тому експерти-криміналісти та команда проекту провели власне дослідження опису зовнішності Ярослава Мудрого в історичних джерелах та знайшли прижиттєві зображення його нащадків, що і послужило основою нашої моделі.

Для прикладу, криміналісти знайшли опис діда Ярослава Мудрого, князя Святослава Ігоровича. Грецький історик Лев Диякон у Х ст. так описав його зовнішність: «Він був помірного зросту, мав плаский ніс, очі блакитні, брови густі, мало волосся на бороді и довгі, волохаті вуса".

Нинішній портрет, тривимірна модель особи Ярослава Мудрого, значно відрізняється від того образу, який ми звикли бачити раніше. Ця робота зайняла три місяці копіткої праці і постійних спроб.

Нагадаємо, перша частина фільму «Україна. Повернення своєї історії», яка була презентована минулого року до 25-ї річниці Незалежності України, отримала премію «Телетріумф» у номінації «Документальний фільм/цикл».  Стрічка покликана розвінчати міфи та повернути українцям справжню історію. У другій частині проекту автори фільму розслідуватимуть таємницю зникнення останків представників князівської династії Рюриковичей із більшості їхніх поховань. Також однією з головних сюжетних ліній стрічки стане спроба відтворити справжнє обличчя великого київського князя Ярослава Мудрого. З цієї метою творці фільму намагатимуться розшукати та дослідити кістки Рюриковичей, які лишилися на території України. Зйомки фільму проходили у Львові, Луцьку, Чернівцях, Чернігові, Переяславі, Києві, Володимирі-Волинському, також  у Ватикані, Копенгагені та Москві.