13 грудня 2021 року міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко підписав Наказ МОЗ №270, яким рекомендується введення додаткової та бустерної дози вакцини проти COVID-19 для певних категорій осіб. Кому ж рекомендується 3-тя доза вакцини та в чому різниця між бустерною і додатковою вакцинацією?
У Наказі МОЗ №270 зазначено, що додаткова доза – це доза, яку вводять імунокомпрометованим пацієнтам з метою досягнення кращого захисту від інфекційної хвороби. Для цих пацієнтів ефективність вакцин нижча у порівнянні з ефективністю вакцини в загальній популяції, тому для вироблення у них стійкого імунітету треба ввести ще одну, додаткову дозу.
Що ж стосується ревакцинальної (бустерної) дози – то це доза, яка вводиться з метою посилення імунної відповіді, що згасає з плином часу.
Loading...
Отже, відтепер додатковою дозою рекомендується щеплювати імунокомпрометованих пацієнтів:
З повним переліком пацієнтів, яким рекомендується додаткова вакцинація від коронавірусу, можна ознайомитися за посиланням.
Міністр охорони здоров'я України Віктор Ляшко на офіційному сайті МОЗ наголошує:
«Додаткова доза – це передусім захист для осіб із тяжкими супутніми захворюваннями. Ми рекомендуємо вводити додаткову дозу тим, хто має медичні показання для неї у зв’язку з важкими захворюваннями, адже їхня імунна система могла не сформувати належний захист».
Додаткову дозу рекомендується вводити мінімум через 28 днів після другої дози вакцини. Найкраще зробити це в інтервалі до 3 місяців. Якщо це можливо, додаткову дозу слід вводити через 2 тижні після припинення прийому імуносупресивних препаратів.
У тому ж таки Наказі МОЗ №270 бустерну (ревакцинальну) дозу вакцини рекомендується отримати особам, які віднесені до групи ризику за професійною ознакою:
Бустерну дозу рекомендується отримати з інтервалом не менше 6-ти місяців після другої додзи. Також МОЗ рекомендує проводити бустерну вакцинацію вакцинами на платформі мРНК: Pfizer-BioNTech та Moderna. Дивіться, як про РНК-вакцини розповідає біологиня Дарка Озерна:
Loading...
Нагадуємо, окрім інформаційної кампанії, яка покликана стимулювати населення вакцинуватися, 1+1 media проводить велику кількість заходів з популяризації вакцинації проти COVID-19. Нещодавно стартувала власна соціальна кампанія «Вакцинуйся. Разом ми сильніші». Для працівників компанії та родичів колег було проведено дві хвилі вакцинації в офісі.