Вже зовсім скоро початок нового навчального року, але більшість шкіл України ще досі не визначилися, в якому режимі у них буде проходити навчання. Про особливості освіти в Україні в умовах війни сьогодні поспілкувалися зі співзасновницею ГО "Смарт-освіта" Іванною Коберник.
Loading...
Пані Іванна наголосила що зараз, під час війни, немає єдино правильного і можливого рішення з приводу освіти дітей. І кожна родина вирішує це самостійно, виходячи зі своїх обставин та воєнної ситуації у їхньому регіоні. Вона акцентує увагу:
"Це рішення для воєнного часу, зараз немає дуже хороших рішень. Треба набратися терпіння, маючи декілька варіантів".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Wi-Fi в укриттях: в українських школах з 1 вересня обіцяють швидкісний інтернет у бомбосховищах (подробиці від Мінцифри)
Тож не можна сказати однозначно, що буде краще обрати зараз, онлайн чи офлайн освіту. Проте офлайн-освіта має такі переваги перш за все для учнів початкової школи, вважає експертка:
Також Іванна Коберник звернула увагу на пріоритети, які повинні бути у батьків, коли мова йде про навчання дітей в умовах війни: повинен забезпечуватися ланцюг "безпека-соціалізація-знання", і саме в такому порядку. Тобто головне зараз – організувати безпечне перебування дітей у школах, і якщо в них не буде обладнане укриття, школи відкриватися не будуть. Безумовно важливо зараз соціалізувати дітей, які перебувають в умовах постійного стресу через війну. І, звісно ж, важливо надати їм доступ до тих знань, якими вони мають володіти відповідно до віку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як буде організовано навчання в школах з вересня та що повинно бути зроблене для безпеки дітей (коментує освітній омбудсмен)
Іванна Коберник каже:
"В онлайн-навчанні падає якість освіти. Але безпека все одно має бути зараз в пріоритеті. З іншого боку, ми не можемо поставити наше життя на паузу і навіть в тих умовах, які у нас є, ми повинні давати дітям розвиватися і отримувати знання".
Тож одназначної відповіді на запитання, яка форма навчання зараз краще в Україні, офлайн чи онлайн, ніхто дати не може. Все залежить від безпекової ситуації в регіоні та готовності шкіл забезпечити безпечне перебування дітей в них.