«росія розуміє силу кінематографа», – докторка політичних наук, політична аналітикиня Лідія Смола

Плюсуй українську. Культура: інтерв’ю з докторкою політичних наук, політичною аналітикинею Лідією Смолою

Інтерв’ю з докторкою політичних наук, політичною аналітикинею Лідією Смолою

Поділитися:

Команда масштабної комунікаційної кампанії «Плюсуй українську» спільно з новинним сайтом Broadcast продовжує реалізацію спеціальної рубрики, що присвячена важливості розвитку українських креативних індустрій. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Новий правопис: як писати слова з "пів" (пояснює Олександр Авраменко)

Так, нещодавно в межах «Плюсуй українську. Культура» вийшло інтерв’ю з докторкою політичних наук, політичною аналітикинею Лідією Смолою, яка розповіла про кінематограф як ефективний інструмент впливу на людину, як росія готувала своє населення до війни в Україні через фільми та як цей контент впливав на українців. Крім того, Лідія поділилася тим, чому наші громадяни роками впускали ці маніпуляції у своє життя. Нижче наводимо кілька основних тез з її інтерв’ю. 

До слова, докторка політичних наук зазначає, що кіно має можливість «причарувати» глядача своїм сюжетом. Воно між рядками дозволяє «насаджувати» певні стереотипи, ідеї, поведінкові моделі. Глядач не противиться цьому. Зокрема, в 90-х був дуже популярний серіал «Бригада», який романтизував бандитське життя. У 2000 р. вийшов фільм «Брат 2», де герой фільму каже: «Ви мені, гади, ще за Севастополь відповісте!», а інший персонаж пророкує: «Скоро вашій Америці кирдик». І слова цього культового фільму неодноразово повторювала пізніше російська пропаганда. У фільмі «Ми з майбутнього», «Ми з майбутнього-2» українців показано зрадниками, які розстрілюють мирних людей. Війни ще не було, але демонізація українців відбувалася. «Кримський міст» також ідеалізував анексію півострова. 

Також Лідія Смола підкреслює, що росія продовжує виділяти значні суми коштів з державного бюджету на виробництво подібних пропагандистських стрічок: 

«росія розуміє силу кінематографа. Влада рф постійно виділяє бюджетні кошти. 17 серпня вийшов фільм про Бучу – «Свідок», де вони дали свою інтерпретацію страшних подій на Київщині. Після початку повномасштабного вторгнення росіяни випустили мультфільм про Івана та Миколу, через який вони пояснювали початок великої війни в Україні».

Зокрема, аналітикиня назвала причини, чому українці роками споживали російський пропагандистський контент. 

«По-перше, недолуга державна інформаційна політика. Якщо говорити, що б я радила кінематографістам, то сказала б створювати фільми, які вчитимуть українців формувати причинно-наслідкові зв’язки. Також необхідно заповнювати інформаційний простір, який раніше займав російський контент: історичний, літературний чи розважальний. По-друге, близькість мов і нав’язування того, що все російське краще за українське. Тільки зараз українці починають себе пізнавати. 32 роки ми були країною замріяних янголів, які не усвідомлювали своєї цінності», – зауважила Лідія. 

Прочитати повну версію матеріалу, а також детальніше ознайомитися з коментарями Лідії Смоли можна на сайті Broadcast за цим посиланням

Нагадаємо, що основні майданчики проєкту «Плюсуй українську» – Facebook та Instagram 1+1 media, 1+1, WAW та МКІП, YouTube 1+1, сторінка проєкту в TikTok, сайти ТСН.ua, УНІАН, Главред та 1+1, телеканали 1+1 Марафон, 1+1 Україна, ТЕТ та ПЛЮСПЛЮС. А також тематична Telegram-спільнота групи 1+1 media, де можна дізнаватися більше про якісний український контент, а також поліпшувати мову. Канал «Плюсуй українську» доступний за цим посиланням: https://t.me/ideaspeople.

Новини по темі