Чи повинні сімейні лікарі приходити до маломобільних пацієнтів (відповідає заступниця міністра)

Сніданок з 1+1
06:30
Будні

Сімейні лікарі потерпають від навантаження, а пацієнти не отримують вчасної медичної допомоги. Чи мають право медики не їхати до маломобільних пацієнтів?

Поділитися:

Реформа первинної ланки медицини передбачає, що кожен пацієнт мав обрати собі сімейного лікаря, укласти з ним декларацію і далі вже саме цей лікар є тою людиною, до якої найперше іде людина. Зазичай, у пацієнтів є прямий зв'язок з лікарем (телефоном, месенджером а іншими каналами зв'язку). У нинішній ситуації у лікарів величезне навантаження. Лікарі не мають ходити до пацієнтів додому, окрім виключних ситуацій, коли людина маломобільна та не може самостійно звернутись по допомогу.

"Сніданок з 1+1" на прикладі конкретної ситуації розбирав, що робити, коли сімейний лікар не приходить до маломобільних пацієнтів. 

Глядачка розповіла історію, коли її мама з Миколаївщини не змогла отримати допомогу, оскільки сімейна лікарка неодноразово відмовлялася приїхати до пацієнтки. До пацієнтки 4 рази викликали швидку допомогу. Їй було важко пересуватись навіть по кімнаті - вона ходила на двох паличках. У пацієнтки була сильна задишка і у швидкій кожного разу казали, що їй потрібно до свого сімейного лікаря, отримати направлення на аналізи та до вузького спеціаліста.

Фізично пацієнтка не могла доїхати до лікарки, а лікар відповідала, що не ходить до хворих. Відмовляла лікар навіть поспілкуватись дистанційно чи дистанційно надати направлення. Врешті-решт пацієнтка потрапила до лікарні і не пробула там і двох діб. Лікарі кажуть, якщо б жінка раніше отримала допомогу, вона могла б вижити.

Що робити, коли сімейний лікар не приходить до маломобільного пацієнта

Схожі ситуації відбуваються не лише у селах і смт, але і у містах і навіть у Києві. Заступник міністра охорони здоров’я Ірина Микичак спеціально для "Сніданок з 1+1" пояснює, що робити у таких ситуаціях:

Якщо є ситуація, коли потрібно організовувати допомогу в домашніх умовах, сімейний лікар має спілкуватись з пацієнтом.  Тим більше, коли сім'я неодноразово зверталася, лікар мав прийти до них. У кожного медичного закладу є власник. Це як мінімум голова територіальної громади, а далі вже – район, місто, область. Є департамент охорони здоров’я в кожній області. До них легше і ближче потрапити і вони можуть в кожному конкретному випадку втрутитись.

Також, заступниця міністра радить звертатись до колцентру МОЗ: 0-800-60-20-19.

Чи безпечна вакцинація проти COVID-19 для вагітних, дивіться думку експерта ЮНІСЕФ:

Новини по темі