Заборона маршруток в Києві: у чому причина майбутніх нововведень та що буде з громадським транспортом

У Києві дедалі частіше порушується питання щодо скасування маршрутних таксі, які вже багато років є важливою, хоч і суперечливою частиною громадського транспорту.
Влада Києва розглядає можливість заміни маршрутних таксі й має на це ряд причин. По-перше, громадський транспорт столиці фактично працює лише у збиток, зокрема через те, що деякі водії маршруток їздять за тим самим рухом комунального транспорту та приїжджають на зупинку за кілька хвилин раніше, збільшуючи свій заробіток.
Крім того, люди у яких оформлена пільга на проїзд, чекають на безплатний для них тролейбус, автобус чи трамвай, у той час, як в маршрутних таксі такої опції немає. Як наслідок — місто втрачає кошти, адже саме з громадського комунального транспорту гроші за проїзд надходять до бюджету. Проте це лише кілька з причин.
Про те, що саме може змінитися та які перспективи чекають на киян далі — розповіли у Сніданку з 1+1.
Ще однією з головних причин заборони маршрутних таксі є їхня фінансова непрозорість. За словами експертів, приватні перевізники не звітують про реальний пасажиропотік, а це, своєю чергою, ускладнює контроль за податками. Окрім цього, безпека пасажирів залишається під питанням, адже більшість маршрутних таксі не проходять належного технічного обслуговування.
Максим Бахматов, експерт у сфері міського транспорту, зазначив, що ринок маршруток у столиці – це «мільярди тіньових гривень». За його словами, відмова від маршрутних таксі дозволить зробити громадський транспорт прозорішим, безпечнішим і більш комфортним.
Що буде замість маршруток
Замість маршруток у Києві планують розширювати мережу муніципального транспорту. Влада міста розглядає варіант збільшення кількості автобусів, тролейбусів та трамваїв. Важливим кроком також є впровадження електронної оплати проїзду, що дозволить нарешті відмовитися від готівкових розрахунків та покращити контроль над оплатою проїзду.
Крім того, досвід інших міст України доводить, що такий підхід є дієвим. Наприклад, у Львові вже понад рік діє система електронної оплати проїзду LeoCard, а в Луцьку — CityCard.
Ситуація з транспортом в Києві
За останні три роки кількість тролейбусів у столиці скоротилася з 400 до 250 одиниць. Багато маршрутів, якими раніше курсували муніципальні автобуси та тролейбуси, далі поступово замінюються приватними перевізниками.
Також на сайті КМДА неодноразово з’являлися петиції щодо скасування готівкових розрахунків у маршрутках. Хоча такі ініціативи набирали необхідну кількість голосів, міська влада досі не ухвалила відповідного рішення. Проте експерти наголошують: запровадження електронного квитка у всьому транспорті – лише питання часу. Наразі столична влада поки не називає конкретних дат щодо повного скасування маршруток.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дональд Трамп звинуватив українців у трьох роках війни та виступив із заявами, схожими на тези російської пропаганди – що відомо