Як реагувати на грубу поведінку в громадських місцях (коментує психотерапевт)

Сніданок з 1+1
06:30
Будні
Чи варто реагувати на неетичну поведінку другої людини
Pixabay/Andrea Piacquadio

На одну і ту саму ситуацію можна реагувати по-різному. Можна накричати на людину, що поводить себе неетично, а можна вирішити конфлікт з посмішкою. Як це зробити — читайте поради психотерапевта.

Поділитися:

Робити чи не робити зауваження на неприйнятну поведінку людини у громадських місцях? Якщо робити, то як краще звернутися до винуватця? На ці питання відповів психотерапевт Олег Чабан в програмі «Сніданок з 1+1».  

Коли виникає конфліктна ситуація у громадському місці, ви бачите непристойну поведінку другої людини або чиїсь дії вам заважають та доставляють дискомфорт — психотерапевт Олег Чабан радить не змовчувати, а робити зауваження. Але робити це треба делікатно, без образ та агресії. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Жити яскравим життям: психологічні техніки для тих, хто боїться щось пропустити і бути гіршим за інших

Як робити зауваження на неетичну поведінку 

З точки зору психології, першою реакцією на некультурну поведінку є агресія та провокування конфлікту. Але так не обов'язково робити.

Можна зробити зауваження почавши з посмішки, з компліменту. Результат від такої дії буде значно ефективніший, чим від агресії, бо коли на людину нападають — автоматично виникає реакція захисту та з'являється, так звана, залізо-бетонна стіна. І чим більше на неї напирати, тим сильніше буде розпалюватись конфлікт. 

Як вийти переможцем із конфлікту

Підійдіть до людини, що нарушає ваш спокій з посмішкою та розпочніть розмову доброзичливо, але якщо це не можливо (людина знаходиться у стані алкогольного сп'яніння, демонструє психологічну неврівноваженість) не робіть нічого. В цьому випадку краще промовчати та звернутися до правоохоронців. 

Що таке психологічне айкідо

Психологічне айкідо — ефективний спосіб реагування на нападки та образи, що полягає в погодженні з доводами опонента. Це, так звана, психологічна амортизація. 

Сперечатися з дурнем небезпечно: можна швидко ізслизнути  на його рівень, а там він легко переможе завдяки своєму досвіду в дурості

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ: Що таке «синдром рятівника»: чому деякі люди нав'язливо намагаються допомогти і роздають свої поради (коментує психолог)

У процесі спілкування багато шаблонів конфліктної поведінки діють автоматично, без включення мислення. Насамперед, слід придушити їх, а потім уважно слухати партнера і погоджуватися. Визначте напрямок комунікації співрозмовника та підлаштовуйтесь під його повідомлення, порадив психотерапевт Олег Чабан. 

Дивіться відео-сюжет з порадами психолога в тому, як реагувати на конфлікт:

Новини по темі