Головні болі чи головний біль: як навчитися уникати найпоширеніших лексичних помилок у рекламі

Сніданок з 1+1
06:30
Будні
Головні болі чи головний біль: пояснює Олександр Авраменко
Freepik

У студії Сніданку з 1+1 мовознавець Олександр Авраменко в рубриці Вчимо українську пояснив типові лексичні помилки, які часто можна побачити в рекламі.

Поділитися:

Реклама — це те, що ми бачимо щодня і буквально скрізь. Але чи помічали ви, наскільки коректно інколи там звучить українська мова? У цьому матеріалі ми хочемо на практичному досвіді продемонструвати це і вам.

Олександр Авраменко навів приклад речення, яке помітив в одній з реклам про головний біль. Звучить воно так — головні болі у області скронь. Мовознавець навіть запропонував відгадати, яку кількість помилок допустили в цьому, здається, такому маленькому реченні. 

Українська мова
Скриншот/Сніданок з 1+1

І відповідь здивує вас не менше, адже тут аж 4 помилки. Мовознавець пояснив кожну з них детальніше. 

Від іменників з абстрактним значенням множину зазвичай не утворюють. 

Не можна сказати п'ять болей чи сім болей. Правильний варіант лише в однині — головний біль (не головні болі).

Не забуваємо правила милозвучності — між голосними літерами варто вживати приголосну (в).

Не У області, а В області.

Називайте все своїми назвами.

Правильно сказати — не в області, а в ділянці скронь. Область — це адміністративно-територіальна одиниця (Чернігівська область чи Волинська область).

Тавтологія — ворог української мови. 

Не варто без потреби повторятися чи навантажувати речення зайвим змістом. У нашому прикладі, мовознавець пояснює, навіщо згадувати голову, якщо є інформація тільки про скроні, адже і так зрозуміло, що вони є частиною голови (так само часто ви можете почути твердження: у травні місяці). 

Правильний варіант речення — біль у скронях. Замість довгого та неправильного — головні болі у області скронь.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Ти серйозно? Абсолютно!»: як уникнути поширеної мовної помилки та говорити правильно

Новини по темі