UA RU

"Привид Києва — це "ми", — ексклюзивне інтерв'ю ТСН з пілотом, який захищає українське небо

ТСН

Інтерв'ю з "привидом Києва", який захищає українське небо.

Військовий пілот винищувача МІГ-29 на позивний "Джус" із перших днів повномасштабного вторгнення боронив Київ та всю Україну з неба. Чи мають наші аси на чому літати? Як нашим вдається на радянських винищувачах протистояти сучасним російським літакам, іще й контратакувати їх. І головне запитання: коли союзники підсилять український повітряний флот, так потрібними нам, новими літаками. Розповідає пілот винищувача в ексклюзивному інтерв'ю для ТСН.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кореспондентка ТСН Наталія Нагорна показала, як працюють парамедики на передовій

Його позивний «Джус», він пілот винищувача і боронить наше небо на МІГ-29. Льотчик розповідає, що для нього майже нічого суттєво не змінилось з 24 лютого:

"Виконуючи навчальні польоти є багато обмежень, які регулюються правилами, а на війні потрібно робити все, що тільки можна, щоб виконати завдання і вижити".

На питання, хто такий "Привид Києва", він зізнається:

«Це "ми", це наш підрозділ, наша бригада, яка з перших годин війни обороняла Київ, Київську область, Північ, Центр України, і продовжуємо це робити досі. З самого першого дня наша бригада збивала і літаки, і вертольоти, і крилаті ракети».

Пілот розповідає історію свого позивного:

«Джус», бо не вживаю алкоголь взагалі. Кожного разу на вечірках, в барах я казав "just juice", і наші американські колеги це помітили під час навчань, які були ще в Україні у 2018 році».

навчання

У жовтні 2018 року в Україні пройшли найбільші авіаційні навчання в історії України "Чисте небо-2018". Учасники - 9 країн, зокрема бойова авіація США, вперше за 20 років у нас сіли винищувачі F-15.  

«Американці для нас імітували росіян і ми проти них намагалися протистояти літакам, які були умовно еквівалентні російським. Іноді у нас за рахунок креативу, гнучких тактик, виходило вражати ці літаки».

Як американські пілоти реагують на успіхи українців, розповідає:

«З першого дня війни вони (колеги із США — прим.) дзвонили нам, питали: «як справи?». В такому інтенсиві вдавалося лише кидати голосові повідомлення: "Ми живі, все ок". Одне з типових питань від американців було: «Невже вони (росіяни - прим.) настільки тупі? Так. І це нам на руку, це нас в деяких моментах рятує. Бо іноді, маючи доволі досконалу зброю, їх тактично «тупі» дії призводять до того, що їхні задачі не виконуються і вони несуть величезні втрати».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Тут побував "русский мир”: пілот легендарної “Мрії” вперше наживо побачив те, що залишилось від літака після пошкодження

"Джус" розповідає про легенду із "Привидом Києва" та захоплення нею у США:

«Коли американці вперше почули про легенду «Привида Києва», їх це настільки зачепило, і вони вигадали емблему "Привида" і почали продавати в Америці, збираючи кошти для нас. Наші льотчики цим також прониклись і ця емблема стала практично офіційною для нашого підрозділу і наразі навіть наших літаках ця емблема нанесена».

Пілот зізнається, що особисто йому не доводилось катапультуватись, це крайня міра, але його колеги це робити і успішно. Зараз деякі уже у строю. Говорячи про інші труднощі, він зазначає, що були й посадки з одним двигуном, і це також не проблема. 

літаки

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кривавий щоденник окупанта: журналістка ТСН отримала рукописні зізнання росіянина про злочини (фото)

Українці в небі воюють на старих радянських МіГ-29 вісімдесятих років, винищувачах Су-27, штурмовиках Су-25 та бомбардувальниках Су-24.

«Сучасна повітряна війна – це війна цифр, війна дальностей, висот, війна коефіцієнтів ймовірності влучання. Який би ти не був герой, який би ти не був патріот – ти не можеш із залізяки витиснути більше, ніж в ній закладено. Тільки деякими хитрощами», – зізнається «Джус».

ворог

Ворог використовує у війні значно сучасніші за наші винищувачі: Су-30 та Су-35 двохтисячних років випуску з солідним озброєнням. Су-30 може запускати  ракети на 110 кілометрів, Су-35 — на 300.

«На жаль, наші радари, які були вигадані ще 40 років назад, не дають можливості конкурувати із сучасними російськими. Звісно, російські не є найкращими у світі, але вони набагато кращі за наші. У нас на озброєнні лише напівактивні головки самонаведення для ракет повітря - повітря: це значить, що після пуску ракети на великій відстані,  я маю її супроводжувати, підсвічувати своїм радаром бортовим, аж до моменту влучання її в ціль.

У нашого ворога ракети з активною головкою самонаведення: це значить, що він її пускає, вона вмикає свій «радарчик» і летить автономно, а він в цей час може оборонятися чи взагалі йти на базу.

Ти летиш, супроводжуючи свою ракету по ньому, на зустріч ракеті, яка летить в тебе. Це і є те саме відчуття, що ти практично камікадзе».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вивів з окупації понад 15 тисяч людей: вражаюча історія вчителя історії з Демидова у «Щоденниках війни»

Чому ж росія не змогла завоювати перевагу в повітрі, адже їх більше і літаки у них кращі, льотчик розповідає:

«Через своє безграмотне планування: вони себе дуже сильно переоцінили і недооцінили наші спроможності. Ми боронимо нашу країну, наші міста, наші сім’ї. Ми самі придумували тактичні прийоми, щоб обманути більш технологічного противника, і це спрацювало.

Наші командири ставлять глобальну задачу, а як її виконувати, як саме, якими прийомами, маршрутами, ми самі вирішуємо. У той час, як росіяни, і це неодноразово було доведено під час їхніх допитів,  тупо виконують накази, навіть коли вони абсолютно смертельні для них».

Пілот винищувача розказує, що для підсилення їм потрібні американські чи європейські літаки. Основне — щоб літак був спроможний ефективно протидіяти авіації противника, протидіяти ворожій ППО та наносити удари по наземним цілям. Наприклад, F16. Але важлива не тільки якість, а й кількість.

F16

F16 – один із найвдаліших винищувачів четвертого покоління. Здатен придушувати протиповітряну  оборону противника. На озброєнні в 25 країнах. Випустили понад 4500 таких літаків. Пілот додає, що F16 чимось схожий на конструктор Lego, його можна по-різному обладнати та модернізувати і мати сучасний літак.

Палата представників Конгресу США схвалила фінансування підготовки українських пілотів на американських винищувачах, виділивши на це 100 млн доларів:

«Ми прийшли з американською стороною до того, що умовно 3-6 місяців потрібно на перепідготовку льотчиків».

літаки

Якщо пілоти отримають такі літаки, хід війни може змінитися кардинально:

«Ми значно знизимо наші втрати наземних сил та ресурсів, ми захистимо наші міста від постійного ракетного терору і набудемо спроможності для ефективного контрнаступу. Ми зможемо боротися з їх ППО і зможемо наносити високоточні удари сучасною високоточною зброєю».

ТСН 2020 ТСН за 2020.02.28

Новини по темі
Продовжуючи відвідування сайту, ви погоджуєтесь на використання файлів cookie і Політикою конфіденційності
Приймаю