Сьогодні Україна у центрі світової уваги через повномасштабну відкриту війну, яку розпочала росія 24 лютого. З перших днів українці отримують безпреценденту підтримку світової спільноти. Політики, економісти, бізнесмени, митці та культурні діячі віддають належне героїчній боротьбі українського народу, надсилаючи матеріальну допомогу, запроваджуючи болючі санкції щодо російського агресора та гуманітарні ініціативи в підтримку. Фешн-спільнота не стоїть осторонь воєнних подій у центрі Європи та категорично засуджує російську агресію.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Белла Хадід, Сара Джесіка Паркер, Блейк Лайвлі та Райан Рейнольдс перерахували гроші в підтримку України
Одним із перших свою повагу України та підтримку засвідчив модний дім Balenciaga. Його креативний директор Демна Гвасалія сам є біженцем з Грузії і чудово розуміє почуття українців:
Війна в Україні викликала біль минулої травми, яку я ношу в собі з 1993 року, коли те саме сталося в моїй рідній країні, і я став назавжди біженцем. Назавжди, тому що це те, що залишається в тобі. Страх, відчай, усвідомлення того, що ти нікому не потрібен. Але я також зрозумів, що насправді має значення в житті: життя, людська любов і співчуття. Ось чому робота над цим шоу цього тижня була для мене неймовірно важкою. Тому що в такий час мода втрачає свою актуальність і своє фактичне право на існування. Тиждень моди виглядає як якийсь абсурд.
Спочатку Демна хотів скасувати шоу, але згодом вирішив, що "добро має перемогти зло". Гвасалія присвятив свою колекцію Україні: на всіх гостей чекали футболки у кольорах українського прапора і символічне дефіле завершувалося теж образами в українських кольорах. Перед початком шоу зачитали вірш Олександра Олеся "Живи Україно, живи для краси".
Модний Дім Шанель заявив про пожервування на суму 2 млн євро двом організаціям, Care and UNHCR, для підтримки біженців — мам та дітей, які перетинають кордон.
Ці бренди зібрані під парасолькою Kering — світового гіганта люксу, який очолює Франсуа-Анрі Піно. Він зазначив:
Найважливішим є гуманітарна ситуація біженців. Я розмовляв з усіма керівниками, і ми вирішили зробити значну пожертву, щоб допомогти біженцям якомога більше. Це на рівні групи, всі бренди також зроблять і свій внесок. Для нас це пріоритет.
Gucci зокрема вже надали $500,000 в Агентство ООН у справах біженців через ініціативу Chime for Change.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українців підтримує світ: проти війни, яку розв'язала Росія висловилися майже всі світові знаменитості
LVMH
Пожертвував 5 мільйонів євро Міжнародному комітету Червоного Хреста (МКЧХ) на допомогу жертвам війни. Крім цього, компанія запускає кампанію зі збору коштів на підтримку МКЧХ, щоб сприяти внеску співробітників групи та її 76 будинків моди.
Бренди належать до модного конгломерату Only The Brave Foundation, який теж співпрацює з Агентством ООН у справах біженців.
Бренд заявив, що підтримує всіх, хто постраждав від війни в Україні:
"Наші серця і думки були з вами з самого початку...".
Олів'є Рустам, креативний директор Balmain написав:
"Показуючи нашу колекцію, ми добре усвідомлюємо, що сьогодні у світі відбуваються важливіші речі. Важко почуватися правильно, зосередившись на подіумі та одязі, оскільки ми з важким серцем слухаємо останні новини. Наші думки і молитви з українцями. Нас надихає їхня гідність, стійкість і відданість свободі. Щоб відчувати себе трохи менш безпорадним, я пожертвував до фонду Надзвичайної ситуації в Україні при Агентстві ООН у справах біженців. Я запрошую всіх, хто поділяє мою стурбованість, розглянути можливість зробити власну пожертву. Ми разом заради свободи ♥️".