Як правильно викликати «швидку», що таке непрофільне та неекстрене звернення – роз’яснення від Національної служби здоров’я

Алгоритм виклику швидкої допомоги та коли швидка може не приїхати? Розповіли в НСЗУ
freepik.com

Як і коли варто викликати швидку медичну допомогу? Дали роз’яснення в НСЗУ.

Поділитися:

Як і коли доцільно викликати швидку медичну допомогу? Що таке непрофільне та неекстрене звернення? Свої роз’яснення дали у Національній службі здоров’я. Там наголошують, що екстрена медична допомога є безкоштовною для всіх мешканців України, і для виклику «швидкої» не обов’язково мати підписану декларацію з сімейним лікарем. Як же і в яких випадках варто викликати «швидку»?

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: МОЗ спростило умови щеплення від COVID-19 для дітей від 12 років: що змінилося

Алгоритм виклику швидкої медичної допомоги в Україні

Отже, щоб викликати бригаду екстреної медичної допомоги, необхідно зателефонувати за швидким номером 103. Доцільно викликати «швидку» у разі:

  • симптомів гострого отруєння;
  • травми;
  • втрати чи порушення свідомості;
  • погіршення стану через тяжкий перебіг COVID-19;
  • кровотечі;
  • ознак інсульту;
  • раптового болю у ділянці серця;
  • розладів дихання;
  • іншого невідкладного стану, який загрожує життю.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вражає молодих та має високий ризик повторного зараження: що відомо про Омікрон

Під час дзвінка на номер 103 варто дотримуватися такого алгоритму:

  • Назвати прізвище, ім’я та по батькові, вік, стать людини, яка потребує допомоги.
  • Назвати власне ім’я і контактний номер телефону (якщо «швидку» викликає не людина, що перебуває у невідкладному стані).
  • Описати стан людини, що потребує допомоги.
  • Відповісти на додаткові запитання диспетчера «швидкої», вони важливі.

Дивіться відео від НСЗУ як викликати швидку: алгоритм дій для пацієнта:

На основі отриманих даних диспетчер кваліфікує звернення за критичністю. Звернення бувають:

►Непрофільні.

►Екстрені.

►Неекстрені.

►Критичні.

Що таке непрофільне та неекстрене звернення?

Якщо звернення неекстрене чи непрофільне, «швидка» на виклик не їде. Непрофільним звернення визначається диспетчером тоді, коли людині достатньо прийняти ліки з домашньої аптечки чи звернутися до сімейного лікаря, щоб покращити свій стан. Наприклад, у хворого висока температура тіла, але він не приймав жарознижуючі препарати, а одразу зателефонував до «швидкої».

Неекстрене звернення потребує оцінки стану хворого лікарем, але не розцінюється як невідкладне. Тобто, людина може самостійно добратися до амбулаторії чи травмпункту для отримання допомоги чи проведення діагностики.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Унікальні симптоми Омікрону та ковідний сертифікат після бустерної дози — розповідає Ігор Кузін у «Сніданку з 1+1»

Такі симптоми, як порушення свідомості, ознаки інфаркту чи інсульту, кровотеча, розлади дихання є ознаками екстреного виклику. У такому разі «швидка» має доїхати до пацієнта за 20 хвилин.

Такі ознаки, як відсутність дихання, масивна крововтрата та інші симптоми вкрай важкого стану дозволяють кваліфікувати виклик як критичний, і тоді бригада медиків має доїхати до пацієнта за 10 хвилин.

Як викликати «швидку», аби вона швидше приїхала? Дивіться корисне відео з шоу "Твій день":

Новини по темі