"Наша культурна місія – робити все, щоб Україна звучала гучно, доносити правду через мистецтво", - Володимир Завадюк, продюсер шоу "Голос країни"

Голос країни
"Наша культурна місія –  робити все, щоб Україна звучала гучно, доносити правду через мистецтво", - Володимир Завадюк, продюсер шоу "Голос країни"

Інтерв'ю з керівником Big Entertainment Shows Володимиром Завадюком про роботу над креативними проєктами під час війни.

Поділитися:

–  Володимире, давай згадаємо ту саму добу початку повномасштабної війни. Ще 23 лютого був у розпалі 12-тий сезон “Голосу країни”, активно йшли зйомки другого сезону «Ліпсінк батл», а зранку 24-го Україна прокинулася від бомбардувань… Ти пам’ятаєш свої думки? Свої перші слова до команди?

Насправді, впродовж останнього тижня перед повномасштабною війною у команди був тривожний настрій. Проте ми розуміли, що знаходимося, умовно кажучи, «в сезоні», тому намагалися всіляко підбадьорювати одне одного і вірити в те, що нас чекають нові проєкти у мирному житті, але… 24 лютого я прокинувся не від бомбардувань, а від того, що почувався не дуже добре і ще до вторгнення прочитав новину про те, що путін оголосив про початок військової “спецоперації”. Я живу в урядовому кварталі, тому, відчинивши вікно у ванній кімнаті, відразу почув перші вибухи. ЗМІ ще про це не повідомляли. Я почав відразу писати своїм близьким, рідним, своїй команді про те, що почалася війна. Запропонував усім, кому страшно, зібратися в мене. Таким чином перші години з початку повномасштабної війни ми провели разом з колегами. Потім усі роз’їхалися по своїх укриттях.

–  Коли ти зрозумів, що потрібно продовжувати генерувати креативні ідеї? Якими були перші ініціативи? Коли команда почала працювати з новими викликами та новими форматами?

Насправді, ми з самого початку це розуміли. На 2-3 день повномасштабної війни ми почали самостійно створювати патріотичний контент у форматі відеороликів, де артисти, лідери думок, культурні діячі підтримували моральний дух, виконуючи гімн.

Разом з Юлією Жмакіною (директор департаменту ранкового мовлення –  прим.авт) вирішили започаткувати ініціативу «Музична оборона», яка досі функціонує і виходить в ефірі ранкового шоу «Сніданок з 1+1» на YouTube-каналі. Суть проєкту в тому, що артисти через пісні висловлюють свої переживання про війну та свій спротив. Мені здається, це дуже правильна та актуальна історія.

У кожного – свій фронт, у нас цей фронт – культурний. Коли ми переможемо, то ці пісні стануть дуже важливими. Навіть маю мрію зробити окремий концерт, де зазвучать найкращі з цих композицій.

 

“Музична оборона” – патріотичний флешмоб на підтримку українців, який запустив канал 1+1. Учасники шоу «Голос країни» телеканалу 1+1 та зірки шоу-бізнесу активно знімають для соцмереж відео, в яких виконують вже відомі або тільки-но написані пісні про війну та гімн України. Усі відео в межах проєкту «Музична оборона» можна також побачити на Youtube-каналі «Голосу країни».

Потім з’явилася ініціатива від генерального директора 1+1 media Ярослава Пахольчука у колаборації з фестивалем Atlas та Київстаром зробити великий телемарафон, який обʼєднав би навколо теми підтримки України мільйони людей з усього світу. Нам було важливо через формат цього марафону розповісти про нашу ідентичність, підкреслити, що ми не “братський” народ з рф і ніколи ним не були. Нам вдалося зібратися невеличкою командою (менше ніж 7 людей) і зробити цей телемарафон Save Ukraine — #StopWar спільно з партнерами та колегами з інших підрозділів за дуже короткий термін.

Маємо надихаючі результати цього проєкту:

  • понад 80 млн людей з різних куточків планети переглянули наш концерт;
  • ми зібрали більше 40 000 000 грн для вирішення найгостріших гуманітарних проблем, спричинених війною рф в Україні;
  • більше 30 телеканалів по всьому світу синхронно транслювали проєкт;
  • ми об'єднали всі континенти — мешканці більше ніж 50 міст та столиць вийшли на вулиці, щоб підтримати Україну та доєднатися до телемарафону;
  • 30 світових політичних лідерів звернулися до українців та міжнародної спільноти;
  • більше 17 млн людей були об’єднані комунікаційною кампанією в медіа та у соціальних мережах. 

Заряджені неймовірними результатами вже 29 травня, в День Києва, ми проведемо другий телемарафон одночасно зі столиць України та Німеччини. Впевнений, буде так само зворушливо та масштабно! Все для Перемоги.

Save Ukraine — #StopWar – міжнародний благодійний телемарафон на підтримку України, що мовив з Варшави та став найбільшим телемарафоном в історії телебачення. Лайнап заходу – українські зірки та всесвітньо відомі артисти. Під час марафону до глядачів звернулися політичні лідери багатьох країн світу, що посилило консолідацію міжнародної спільноти у її спротиві російській експансії.

–  В ці складні дні працювати непросто через необхідність перебувати в укриттях, через перманентні проблеми зі зв’язком та постійні переїзди тощо. За які моменти ти особливо вдячний команді і які саме труднощі в комунікаціях довелося долати?

Я вдячний за те, що кожен з них розумів нашу культурну місію –  робити все, щоб Україна звучала гучно, доносити правду через мистецтво, робити все, щоб нас чув світ. Я вдячний команді за згуртованість, попри те, що всім складно. Дуже багато режисерів монтажу під час першого марафону працювали зі сховищ, багато людей волонтерило, нам не завжди вистачало “рук”. Маленькою командою ми робили телемарафон у Варшаві і ще певна кількість людей працювали над ним в Києві під звуки сирен. Чимало людей долучилися до нашої команди – ті, з якими ми ніколи не працювали, але вони всі розуміли важливість проєкту. 

У першу лютневу ніч війни у спільний робочий чат постійно приходили повідомлення про те, як всі ховаються в бомбосховищах, про ракетні удари, про бомби… Це було морально дуже важко. Але вже тепер ми маємо регулярні зустрічі в зумі і постійно думаємо, як саме ми можемо бути корисними далі.

–  Ти завжди в тісному контакті з нашими українськими зірками. Чи помітив, як змінювалися їхні настрої? Чи були несподівані креативні ініціативи, які підхопили? 

Так, ми спілкуємося постійно. Зірки сьогодні переживають ті самі емоції, що і мільйони українців: страх, тривога за майбутнє, хвилювання за родину і гордість за країну. Вони роблять все можливе, постійно пропонують ідеї щодо співпраці. Наприклад, одна з таких ідей лягла в основу благодійного концерту гурту “Океан Ельзи” під назвоюІ все буде добре у київському метрополітені.

Океан Ельзи концерт

В цьому напрямку тісно співпрацюємо з зірками, адже є розуміння, що окрім жахливих кадрів війни, потрібна музика та творчість для того, щоб емоційно не вигоріти від великої кількості негативу, який складно переживати. Я, наприклад, не соромлюся того, що щоденно маю сльози на очах від подій, які відбуваються в моїй країні.

–  Розкажи більше про концерт гурту “Океан Ельзи”: як довго готувалися, що стало найбільшим викликом і яким результатом після цього концерту пишаєшся?

Ми готували концерт “І все буде добре” впродовж двох тижнів, разом із Київстар та гуртом “Океан Ельзи”. Я пишаюся всією командою і, зокрема, нашим головним режисером Андрієм Музикою, продюсером Богданом Шевченко, сценаристкою Оксаною Лісненко…Ці люди на своїх плечах “витягнули” подію та багато для неї зробили.

Перш ніж розпочати організацію, ми довго думали, де провести концерт. Прийшло розуміння, що він має бути в київському метрополітені, враховуючи безпеку і той факт, що саме метро стало прихистком для сотень тисяч киян під час бомбардування столиці. Потім у команди з’явилася ідея щодо Золотих воріт, бо ця станція метро входить до топу найгарніших станцій світу. І вона дуже знакова у культурно-історичному сенсі, нагадуючи про Київ як колиску Європи. Словом, тут зійшлося багато сакральних сенсів і рішення було прийнято.

Концерт Океан Ельзи

–  Були відгуки після концертів, які тебе розчулили і ти відчув, що все робиш правильно – на своєму місці ту справу, яка потрібна людям?

Я дуже переживав, що буде багато коментарів про те, що, мовляв, кому зараз ці концерти потрібні, проте таких коментарів не було. Всі підтримували! Жодного негативу! І я дуже радий, що люди розуміють, що потрібно бути на тому фронті, на якому ти сильний. Вдячний всім за підтримку, бо без неї не було таких масштабних проєктів.

–  Щодо «Голосу країни» – чи є рішення, як має завершитися 12 сезон, який перервала повномасштабна війна з росією?

Ми якраз думаємо про те, як можна завершити цей сезон. Безумовно, для цього рішення безпека в країні є вирішальною, тому ми слідкуємо за фазами, в які переходить війна. Незабаром ми повідомимо про рішення щодо “Голосу країни”, бо, звичайно, цей сезон дуже важливо фіналізувати.

Я впевнений, що це подарує надію багатьом людям, адже шоу “Голос країни” завжди було про Україну, про українську пісню і зараз актуальне, як ніколи.

Завадюк Володимир

–  До речі, на благодійних футбольних матчах Match for peace #StopWarInUkraine саме через українську пісню ви нагадуєте про війну в Україні…

Так. Для серії благодійних матчів ФК “Динамо” ми організовували церемонію відкриття та виступи українських артистів. Кожен перфоманс на матчах для нас важливо супроводжувати меседжами, що сконцентрують увагу міжнародної спільноти на війні в Україні. Наприклад, в Дортмунді Джамала виступила із закликом зупинити геноцид і гуманітарну катастрофу в Маріуполі. В Базелі відбувся виступ Тіни Кароль з нагадуванням, що “Херсон – це Україна”. А під час фінального матчу в Талліні ми закликали врятувати захисників “Азовсталі”.

Ця серія ігор об’єднана зворушливим креативним рішенням: у центрі стадіону ми робили умовний майданчик-сцену, яка візуально передавала контури мапи України. На цьому майданчику збиралися українці — жінки та діти — що були змушені тимчасово покинути Україну через війну. Кожен з них займав те місце на “мапі”, звідки він чи вона родом. 

Це креатив авторства Наталії Лисенкової, Наталії Ровенської та Марії Григоращенко. Меседж ідеї в тому, що переселенці завжди з Україною в серці і хочуть повернутися до своїх домівок.

Match for peace #StopWarInUkraine  — серія благодійних матчів київського «Динамо» на підтримку України. Ініціатори проєкту Match for peace #StopWarInUkraine — футбольний клуб «Динамо» та один з найбільших медіахолдингів у Східній Європі 1+1 media. Організацією виступів та художньою концепцією заходів займається команда 1+1 media і Департамент великих шоу. Під час матчів та завдяки супутнім благодійним заходам і аукціонам лише за квітень сумарно було зібрано понад 22 млн грн, які направлені на вирішення найбільших гуманітарних проблем, спричинених війною рф в Україні.

–  Сьогодні багато креативних діячів переглядають свою творчість, бо війна так чи інакше змінила погляди. Чи думав ти про нові креативні формати після перемоги? Про акценти та фокуси?

Українці – креативна, сильна та потужна нація. Навіть закордоном, у відрядженнях, коли ми організовували марафони чи перфоманси, то відчували, наскільки ми прогресивні. Ми – Європа, і про європейську Україну має знати світ. Тому для мене особисто дуже важливо підкреслювати нашу ідентичність – спрямувати всю свою творчість на те, щоб Україна звучала. Ентертеймент чи документальна історія як формат – це вже другорядне. Головне – реально пронести свою місію.

Кожен з нас зараз може зробити багато для того, щоб про Україну знали в світі: про нашу мову, про наші пісні та звичаї, про те, які у нас креативні та сміливі люди.

–  Усіх нас змінили події війни. У чому твоя точка неповернення після 24 лютого?

Я чітко усвідомив, що найголовніші цінності – це твоє життя, твоя домівка, твої рідні, твоя культура. Кожну подію війни я дуже важко переживаю, в мене таке враження, що всередині мене горе, яке не переривається вже майже третій місяць. Усе, що нас оточувало – це важливо, але чимало речей та питань стали безглуздими порівняно з тим, що відбувається зараз у нас в країні.

Мені дуже хочеться надалі транслювати максимально свободу. Жити щасливим і бути вільним – у своїх поглядах, в своїй ідентичності, у тому, який ти є.  

Завадюк Володимир

Новини по темі