У межах професійної аудіопремії «Слушно» від MEGOGO AUDIO були відзначені найкращі українські подкасти 2023 року

Аудіопремія Слушно для найкращих українських подкастів: хто став лауреатом

На аудіопремії «Слушно» від MEGOGO AUDIO відзначили найкращі українські подкасти 2023 року.

Поділитися:

На початку жовтня в межах професійної аудіопремії «Слушно» від MEGOGO AUDIO, партнером якої стала група 1+1 media, були відзначені найкращі українські подкасти 2023 року. Цьогоріч було зібрано 135 подкастів, найбільше учасників подалося у категоріях «Про історію та суспільство» (41) та «Про культуру і мистецтво» (31).  

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ведучий Руслан Сенічкін став амбасадором осінніх курсів української мови від Всеукраїнського руху «Єдині»

Команда суспільно важливого проєкту медіагрупи — «Плюсуй українську» — поспілкувалась з переможцями у кожній номінації, аби розкрити імена тих людей, які розвивають українськомовний контент, через свої проєкти порушують проблематику культурно-національної ідентичності, популяризують підприємництво тощо. 

У першому спеціальному матеріалі розповідається про подкасти «Шалені авторки», «Дій. Подкаст про бізнес», «До і після»

Так, проєкт «Шалені авторки» торкається проблематики культурно-національної ідентичності та різних її складових. Зокрема, представляє творчість найкращих українських та закордонних жінок-письменниць — від класики до сучасності. 

«Професори добре знають, що студенти воліли б набувати знань, не турбуючи себе пошуком бібліотеки. До того ж зацікавлення українською літературою вже і перед війною посилювалося. Ми спершу доволі скромно хотіли розповісти про жінок-письменниць, вочевидь недооцінених. Але після 24 лютого стало важливим говорити про ідентичність і пам’ять. Не можна жити серед порожніх п’єдесталів. Ось ми й розповідаємо, скільки у нас вартих уваги першорядних письменників», — коментують «Шалені авторки». 

Слушно 

Автори та ведучі цього подкасту — літературознавці, есеїсти Віра Агеєва та Ростислав Семків. Просуванням проєкту в соцмережах займається філологиня, директорка книгарні Ольга Погинайко, а їхній оператор Андрій Резніченко — затятий читач і вельми добрий знавець літератури. Всі теми майбутніх випусків обговорюють вчотирьох.

«Зараз це розмови про культуру, ґендер та ідентичність. Розмова про ліберальні цінності під час війни дуже важлива. А осмислення параметрів, складових національної ідентичності та колективної пам’яті — тим більш. Після повномасштабного вторгнення ми отримали багато коментарів та навіть прохань продовжувати записувати нові випуски. Відтак ми записали десь із десяток випусків, що не мали відеоверсії — лише аудіотрек. Вони, як ми пізніше зрозуміли, відіграли вкрай важливу, навіть терапевтичну  роль: адже, попри агресію, демонстрували, що культура продовжує існувати та промовляти», — додають «Шалені авторки». 

Наступний подкаст — «Дій. Подкаст про бізнес», який популяризує підприємництво та має на меті надихнути якомога більше людей розпочинати власну справу. Автори переконані: чим більше запускатиметься успішних проєктів, чим швидше розвиватиметься економіка України. Що важливо — проєкт свого існування виходив виключно українською. 

«Ми подкаст про український бізнес і про українську ментальність, тому навіть думки про те, що ми повинні виходити іншою мовою або ж наші спікери повинні виходити іншою мовою, у нас не було! Нас надзвичайно тішило, що велика кількість раніше російськомовних людей переходили з нами на українську, і потім у своїх публічних постах чи відмітках в Instagram і не тільки тішилися з цього: «Ось моє перше українськомовне інтерв'ю», — зазначив Андрій Фединишин. 

Слушно

Під час розмов автори значну частину уваги приділяють практичній діяльності ведення бізнесу. 

«Ми розуміємо потребу наших слухачів і тому нам легко відбирати цікаві теми. Ми шукаємо нові форми для того, щоб закрити  свою потребу і так само допомогти іншим людям позакривати їхні потреби стосовно тем бізнесу. Для нас є важливою дві основні ланки і дві основні аудиторії з якими ми працюємо: перша – це та, яка тільки на шляху до підприємницької діяльності. Інша частина аудиторії – це ті підприємці, які вже працюють, крім натхнення їм потрібні практичні інструменти та речі, які стосуються практичної діяльності ведення бізнесу. Тому велику кількість питань присвячуємо саме цьому аспекту та залучаємо експертів ринку, які дозволяють відповідати на нішеві питання». 

Подкаст, який теж розкриває тему бізнесу — «До і після». Цей проєкт був створений в умовах повномасштабної війни, а його місією стало те, щоб допомогти підприємцям не здатися і продовжувати працювати, попри кризу та велику війну.

«На початку великої війни відчував певний вакуум в інфопросторі. Знав, що більшість підприємців воліють опустити руки. Якщо не буде бізнесу — не буде економіки, робочих місць, податків, бюджету. Переживав, якщо більшість опустить руки — нам кінець. Почав думати, що я можу зробити для нашого українського бізнесу, як допомогти підприємцям не здатися і продовжувати працювати, попри все. Доволі швидко я зрозумів, що можу допомогти тим, що покажу приклад бізнесів, які НЕ здаються. Можу розповісти, як влаштована робота під час війни», — прокоментував автор проєкту Денис Маракін. 

Слушно 

Для авторів важливо, аби герої подкастів знаходилися в Україні, платили зарплатні та мали бізнес-активність. У першому сезоні проєкту були відомі бренди та сталі бізнеси, а в другому — ті бізнеси, які заснувались після 24.02.2022 року.

«Бізнеси відбираю по принципу різноманіття ніш. Хочу показувати аудиторії різні приклади — від айтішки до кавʼярні, від бренду піжам до виробництва тактичного спорядження. Важливо надихати різними підходами та ідеями, адже можливо все». 

Детальніше про цих та інших переможців першої аудіопремії найкращих подкастерів країни «Слушно» можна дізнатися за цим посиланням

Новини по темі