«Віримо у нашу головну команду – ЗСУ!», – Данило Щестюк, керівник проєктів FootballHub та «ПроФутбол Digital»
Данило Щестюк, керівник проєктів FootballHub та ПроФутбол Digital, розповів про благодійні ініціативи, цінність проєкту “Спортивний фронт” та необхідність бойкотування російських спортсменів.
Повномасштабний наступ росії кардинально змінив життя мільйонів українців, приніс біль та неоціненні втрати. Також війна трансформувала контент, змінивши умови його виробництва. Представники медіаіндустрії щодня висвітлюють ключові події з поля бою та розповідають історії пересічних українців, чий спротив та мужність 4 місяці поспіль захоплюють увесь світ.
Тримають оборону на інформаційному фронті і спортивні Digital-проєкти групи 1+1 media – FootballHub та Профутбол Digital. Редакції цих проєктів, окрім висвітлення ключових спортивних подій, готують матеріали про спортсменів, які боронять Україну на передовій. Також розповідають історії про тих людей, які на собі відчули жахіття від приходу так званого “русского мира”.
Данило Щестюк, керівник проєктів FootballHub та ПроФутбол Digital, спеціально для сайту телеканалу 1+1 розповів про благодійні ініціативи, в межах яких вдається збиратися мільйонні суми коштів завдяки коментуванню футбольних матчів, спорсменів, що вступили до лав ЗСУ, цінність проєкту “Спортивний фронт” та необхідність бойкотування російських спортсменів.
Усі герої, з якими спортивним журналістам доводилося спілкуватися, на собі пережили жахіття війни
На чому нині, крім висвітлення ключових спортивних подій, Digital-проєкти групи 1+1 media – FootballHub та Профутбол Digital – акцентують свою увагу нині?
Окрім висвітлення спортивних новин, ми зосереджуємося на благодійній діяльності та розповідаємо історії про спортсменів, які захищають нашу країну на фронті, або ж пережили пекло на тимчасово окупованих територіях. Таким чином, ми прагнемо доєднатися до масштабної комунікаційної кампанії в межах проєкту “Спортивний фронт” та довести цивілізованому світу важливість блокування російських спортсменів на міжнародній арені. Нині кращим представникам українського спорту доводиться боронити країну на передовій, поки російські спортсмени вільно беруть участь в престижних змаганнях.
Неможливо виділити когось одного, адже всі герої, з якими спортивним журналістам доводилося спілкуватися, на собі пережили жахіття війни, яку розв’язала російська федерація.
Так, у нас вже назбиралася ціла добірка матеріалів, які дійсно варті уваги кожного. Зокрема, у межах Профутбол Digital колеги з редакції записали інтерв’ю з Артемом Федецьким, футбольною арбітринею Іриною Петровою, яка понад 2 місяці перебувала в окупації на Херсонщині та 5 діб у російському полоні, також журналісти поспілкувались з колишнім воротарем "Динамо" і "Дніпра" Святославом Сиротою, який отримав важке поранення на передовій. Вийшли ексклюзивні матеріали з футболістами, які буквально виживали в Маріуполі, та сюжет з представниками футбольного світу, які на Київщині пережили жорстокі напади.
Що стосується історій, висвітлених в межах FootballHub, то колеги підготували інтерв’ю з футболістом ФК Поділля Костянтином Яциком, який став військовим, з гравцем київського “Динамо” Олександром Караваєвим, батьки якого перебувать в окупованому Херсоні, та Віталієм Вернидубом, який допомагає нашим захисникам, та іншими.
Звичайний донат на мінімальну суму дає неймовірний результат
Під час матчу Шотландія-Україна проєкт FootballHub збирав кошти на планшети для ЗСУ. Чи вдалося реалізувати амбітну мету? Чи плануєте проведення подібних ініціатив надалі?
Це була крута ініціатива, яку ми організували у тристоронньому порядку: FootballHub, Благодійний фонд Сергія Притули та компанія Parimatch. Тоді матч Шотландія-Україна ексклюзивно коментували Сергій Притула та футбольний коментатор Вадим Скічко, який зараз служить у лавах ЗСУ.
Під час ефіру нам вдалося зібрати 2 500 000 гривень від глядачів та ще 4 500 000 млн (1000 планшетів) задонатили партнери з Parimatch. Загалом, вдалося зібрати гроші на понад 1500 планшетів для наших бійців. Результат потішив, адже ми змогли чимось корисним допомогти країні та хлопцям, які знаходяться на фронті, даючи можливість нам працювати та жити.
У нашій країні війна йде вже 8 років і мені, як людині родом з Луганська, приємно усвідомлювати, що зараз вся Україна об’єдналася. Переконаний: навіть звичайний донат на мінімальну суму дає неймовірний результат, який конвертується в нашу свободу та незалежність.
Також у межах трансляції матчу Уельс-Україна ви проводили збір коштів на закупівлю позашляховиків для наших бійців. Яку суму вдалося зібрати в межах коментування цього матчу?
Нам вдалося зібрати 300 000 грн та придбати один автомобіль, який вже встигли особисто відвезти і передати підрозділу Юрія Вернидуба. Подібні благодійні ініціативи в межах Digital-проєктів групи 1+1 media продовжуватимемо й надалі. Адже після того, як ми провели два збори, почали отримувати багато заявок і листів, де й чого не вистачає.
Яка частка знайомих спортсменів/коментаторів з твого оточення вступили до лав ЗСУ? Хто з представників великого спорту вразив своєю патріотичною позицією найбільше?
Провідні українські спортсмени продемонстрували свою патріотичну позицію. Дуже багато футболістів займаються волонтерською діяльності, серед них – Роман Зозуля. Також Андрій Шевченко, Олександр Зінченко, Андрій Ярмоленко намагаються бути голосом України на міжнародній арені. Щоб тема війни в Україні, не сходила зі шпальтах газет та продовжувалась обговорюватися у світі. Тенісисти дуже активні. Теж докладають чималих зусиль, аби російських спортсменів дискваліфікували.
Нещодавно одна російська олімпійська чемпіонка звернулася до Томаса Баха, президента Міжнародного олімпійського комітету, що начебто неправильно, що їх відсторонили від змагань. На що наша легкоатлетка Юлія Левченко відповіла: «Поки вас відсторонюють від змагань, нас продовжують вбивати…».
Лише після того, як Міжнародний суд у Гаазі засудить путінський режим, … можна почати обговорення про повернення російських спортсменів у великий спорт.
Чи справедливим є теза про те, що усі російські спортсмени, незалежно від того, за чию збірну чи команду вони виступають, на час війни мають бути відсторонені від будь-яких змагань та роботи?
Абсолютно всі повинні бути відсторонені! Маючи авторитет і велику аудиторію, нехай починають роботу зі своїми громадянами і ставлять їх на істинний шлях, показуючи ті звірства, які робить їхня країна і влада. Лише після того, як Міжнародний суд у Гаазі засудить путінський режим, а росія виплатить репарації і визнає те, що вони зробили, тоді можна почати обговорення про повернення спортсменів у великий спорт.
Нині їм потрібно приймати рішучу позицію щодо злочинного режиму
Ваша команда також воює і в телеграм-армії, яка чинить правильний тиск на компанії, що ще не вийшли з російського ринку. Як в цілому налаштована робота цього інформаційного війська?
У перший тиждень повномасштабної війни ми зрозуміли, що потрібно максимально послабити економіку рф і дати зрозуміти звичайним російським громадянам, кінцевим споживачам, що у них не буде все так солодко. Нині їм потрібно приймати рішучу позицію щодо злочинного режиму.
Загалом, ми охопили 119 компаній і підняли 6 дуже важливих тем. Успіху досягли за 43 напрямками. Як нам здається, дуже хороший показник. Фінальна звітність нашої діяльності знаходиться за цим посиланням.
Всі інші жанри контенту відійшли на другий план
Як в цілому війна, розв’язана росією, вплинула на споживання контенту цільовою аудиторією? Які відгуки ви отримуєте від підписників/глядачів? Крім того, які прогнози по розвитку сфери в цілому?
Зрозуміло, що вся увага зосереджена на новинному сегменті, а всі інші жанри контенту відійшли на другий план. Нині у спортивній індустрії спостерігається падіння трафіку, але ми знаходимо історії футболістів і спортсменів, які актуальні в поточних реаліях, та будуть служити прикладом для інших людей з індустрії та глядачів. Оскільки я оптиміст і живу за принципом «never give up», впевнений, що наша сфера розвиватиметься. До того ж переконаний: український YouTube отримає неймовірний поштовх для сотен нових українських каналів, які раніше тонули в конкуренції з російськомовним контентом. Попит саме на українське зростає.