«Маскарад» на 1+1: як створювалося найказковіше шоу року
Напередодні Нового року, коли кожен мимоволі починає вірити в магію та добру казку, згадуємо головне чарівне шоу року, що минає – «Маскарад» на 1+1.
Другий сезон шоу "Маскарад" вразив навіть досвідченого глядача. По-перше, окрім традиційно приголомшливих вокальних виступів, креативна команда додала в шоу різноманітність номерів: були і акробатичні трюки, і інструментальні виступи, і танцювальні постановки, і навіть фокуси! А, по-друге, персонажі «Маскараду» вражали не лише розкішними костюмами – герої шоу буквально «ожили» на сцені. Вони відкривали рота, моргали, рухали вухами… Те, що відбувалося на сцені, по-справжньому заворожувало, бо нагадувало чарівних казкових персонажів, які раптом стали справжніми реальними артистами. Як у служби стилю телеканалу 1+1 вийшло так реалістично відтворити світ улюблених книжкових героїв та персонажів дитинства, розповідає її керівник Ольга Слонь.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Стало відомо, хто переміг у шоу "Маскарад"
Головне завдання, яке ми ставили собі цього року – зробити не статичних персонажів, а рухливих. Таких, яких хочеться торкатися, розглядати, розмовляти з ними, товаришувати. Ви ж пам'ятаєте, як ми в дитинстві часто вигадували собі друзів або ототожнювали себе з книжковими героями: фантазували, що з ними граємо, вирушаємо у пригоди, боремося, дружимо. Нам хотілося подарувати глядачеві ці казкові відчуття в реальному житті. І в нас вийшло.
РОЗРОБКА КОСТЮМІВ і СТВОРЕННЯ
У другому сезоні під час підготовки персонажів для шоу «Маскарад» ми зробили суттєвий прорив у розробці костюма. По-перше, ми вдосконалювали фрагменти облич героїв: зробили їх більш об'ємними, а за допомогою аніматроніки взагалі «оживили» їх. Наші герої не просто моргали чи рухали вухами, вони передавали емоції та по-справжньому «проживали» свій виступ.
Щоб зробити обличчя героя максимально наближеним до справжнього, ми навчилися гармонійно поєднувати різні технології: від класичного воскового зліпку обличчя до роботи з 3D-форматами. На етапі виробництва є багато наших професійних секретів, які ми, звісно, не поспішаємо розкривати.
Над кожним костюмом злагоджено працювали одразу кілька команд: часом окремо створювалася «голова» і окремо велася робота над костюмом героя. Естетичний гармонійний образ, який глядач бачив у результаті, виходив завдяки тому, що робота всієї команди була узгоджена та вивірена до найменших деталей. Наприклад, продумана робота із пропорціями. Саме у збереженні правильних пропорцій і криється секрет художньої краси або тієї самої магії, до якої часто вдаються кіношники та телевізійники. У нас є два яскраві приклади. Перший – Мотанка, українська лялька чи «берегиня».
Вона виглядала так яскраво і красиво не лише завдяки колоритному національному костюму, а й за рахунок правильних пропорцій: пишну спідницю-«дзвіночок» врівноважував розкішний вінок на голові.
Другий приклад – Гуска Господиня, в костюмі якої ховалася Руслана Писанка. Спочатку телеведуча побоювалася, що її одразу впізнають по лініям фігури, але ми розповіли, яким плануємо зробити костюм героїні і Руслана погодилася. Ми й справді зробили Писанку «невпізнаваною»: за рахунок гіпертрофованих об'ємів пишної спідниці та «голови» з масивним дзьобом зовні було неможливо здогадатися хто ж сховався всередині. Зрештою, зіркові команди так і не змогли відгадати Руслану в костюмі Гусині Господині.
Ми вперше цього року робили костюми героїв для акробатичних виступів. Це спричинило додаткову складність, оскільки техніка безпеки в таких випадках понад всі естетичні пориви і змушує знаходити «ювелірні» рішення. Іноді ми двічі виготовляли «обличчя» персонажів через те, що технічно було важливо надати артисту широкий кут огляду для периферичного зору. Простіше кажучи, «зроблене обличчя» не повинно було перекривати видимість і наражати тим самим виконавця на небезпеку під час виконання трюків. Йдеться про костюми Єгипетської Кішки, Нептуна, Ельфа... Наприклад, спочатку ми зробили дуже красиву «голову» Кішці – оксамитову, з витонченими елементами, але й попереджали, що швидше за все при виконанні трюків цей елемент костюма звузить кут огляду… На репетиції наші побоювання підтвердилися і за день до зйомки довелося переробляти "обличчя” костюма: робили його вже на основі балаклави, ширше вирізаючи просвіти для очей. Півтори доби без сну – і Єгипетська Кішка могла безпечно робити трюки.
Дивіться, як це було:
Нептун мав складний акробатичний номер на шесті і було прийнято рішення приховати його обличчя повністю за рахунок пластичного гриму, щоб не обтяжувати знімними елементами. Грим і нереальне перетворення Дікусара – це вражаюча робота гримерів, яка тривала 3,5 години перед кожним виступом.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дмитро Дікусар про роль Нептуна у шоу «Маскарад»: «Тут втілилося в життя те, про що я і не мріяв...»
Дивіться вражаючий виступ Нептуна:
ПЕРСОНАЖ І ЗІРКА
Підбір персонажа для зірки — це завжди певна "хімія", тому що в результаті "успіх" персонажа базується саме на схожості з особистістю "зірки". Наскільки "зірка" відобразить свого персонажа, відіграє його – настільки він і "злетить". Звичайно, це й завдання нашої команди – запропонувати такого героя, який стане справжнім альтер его знаменитості на сцені. Тому ми намагалися підібрати так персонажа, щоб його зовнішність віддзеркалювала так чи інакше якісь цікаві внутрішні якості учасника. І нам дуже пощастило із "зірками": вони із захопленням включилися у створення своїх героїв. Незважаючи на складнощі з примірками та переодяганнями, вагу костюмів, громіздкість окремих елементів, ніхто не скаржився, а навпаки, всі насолоджувалися магією та грою, смакуючи деталі, щоб яскравіше проявити свого героя.
Розглядаємо ПЕРСОНАЖІВ
Всі наші персонажі – це відлуння улюблених історій родом із дитинства. Це улюблені багатьма герої дитячих казок та дуже жадані предмети в іграшкових магазинах, тому їхня поява на сцені викликає виключно теплі почуття. Навіть Бабайка, яким усіх лякали у дитинстві, викликає усмішку – він вийшов у нас неймовірно милим, буквально білим та пухнастим. Діти із захопленням грали з ним на сцені, бо наш Бабайка був добрим та затишним.
Образ Пірата найчастіше асоціюється з «грозою морів», але наш персонаж не лякає, а радше добродушний і велелюбний. На етапі промальовування ескізів у нас народилася вдала ідея зробити йому очниці у вигляді сердечок, що підкреслило його пристрасть до романтичних історій та любов до життя. З таким Піратом так і хочеться податися на пригоди.
Мавка стала чудовим втіленням чарівного витонченого образу української фольклорної міфології. Руслана в цьому костюмі могла не тільки виконувати інструментальні партії, але розмовляти. Це стало можливим завдяки роботі з 3D принтером: ми змогли по формі обличчя артиста максимально точно відкоригувати зовнішній знімний лицьовий елемент костюму. В результаті зроблений м'який та пластичний фрагмент обличчя персонажа ідеально точно повторював «рідні» ніс та губи Руслани.
Мотанку ми дуже хотіли зробити яскравою та барвистою, можливо, більш сучасною, без домішків "шароварщини". Для цього ми зробили Мотанці оригінальний національний костюм із ефектними художніми елементами (наприклад, на рукавах сорочки було плетіння стрічками, спідницю щедро прикрашали яскраві китиці у кілька рядів. До речі, сама спідниця була у вигляді спеціального каркасу, кроїлася за формою “діжечки”.
Обличчя "зірки" в цьому костюмі – Валентини Хамайко – прикривала справжня маска фехтувальника, яка добре проглядалася, незважаючи на розшиті візерунки на зовнішній стороні.
Один із самих “чарівних” образів – костюм Інопланетянина. Цей Персонаж підкорив багатьох і здивував умінням «моргати». Тут хочеться наголосити, що наша команда пишається тим, що вони – діти інженерів із монументальною освітою. І ще нам пощастило з підрядниками, які допомогли втілити в життя «магічне моргання», яке викликало захват навіть у досвідченого глядача. Ключовий елемент костюму Інопланетянина – голова – кріпилася, як шолом. Не менш особливою частиною створення цього образу стала тканина. Нам хотілося пошити костюм із матеріалу, який давав би асоціацію з космосом та міжгалактичними героями. Довелося шукати таку тканину 2 тижні, але результат того коштував.
Хочу зазначити, що величезну роль в чарівності образу Інопланетянина зіграв акторський талант Антона Савлєпова, який дуже динамічно та яскраво втілив свого героя на сцені.
Лялька – один із найулюбленіших наших образів. Ми дуже хотіли зробити таку гарненьку до неможливості дівчинку, на яку не вийде глянути без любування. І в нас вийшло. З нею хотілося дружити, грати, слухати її і, на мою думку, вона нікого не залишила байдужою. Обличчя нашої Лялечки – це збірний образ старих порцелянових кралечок. Передбачаючи популярне питання — так, волосся у нашої Лялечки було натуральне.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Руслана прокоментувала участь у шоу "Маскарад" і звернулася до всіх дівчат: "Немає нічого в житті сильнішого, ніж дати життя"
При створенні костюма Гусині Господині ми орієнтувалися на образ душевної господині, дбайливої нянечки, від якої віє затишком та турботою. Це добра і дбайлива рідна “душа”, яка і пиріжків напече, і обійме солодко. До якої приходиш у гості, а все довкола у мереживі і пахне ванількою. І після смачного частування спати покладуть обов'язково на перинці.
Гуска Господиня – це дуже світлий та добрий образ, теплий та душевний. І дуже добре, що саме цей Персонаж став завершальним у другому сезоні.
Хочеться відзначити, що кожен із костюмів був продуманий до найдрібніших деталей і створювався без компромісів з часом та обставинами. Наприклад, на костюми Мавки і на Папуги ми окремо друкували тканину, тому що підходящої в наявності не було: спочатку розробили принт, "зашили" його в матеріал і лише після цього конструктори почали кроїти одяг.
Для Арлекіна ми знайшли приголомшливого художника, який зробив цей костюм (з відсиланням до венеціанських карнавалів) справжнім витвором мистецтва.
Лускунчик – це втілення ялинкової іграшки, яка "оживає" на наших очах, буквально як у казці. Неможливо було відірвати очей і від Капелюшника: неймовірно яскравий барвистий образ вийшов.
До речі, тканину для костюму цього героя ми теж вигадували самі – в її основі створений нами принт (сорочку принтували в кружечки, піджак – у смужки). Спеціально шили взуття – милі шкіряні тапулеточки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Юрій Ткач про шоу «Маскарад»: «Я міг би перевтілитися хіба що в Колобка»
"Маскарад" став справжньою доброю казкою, бо кожен із персонажів був зроблений із душею. У кожному – тепло кропіткої ручної роботи. Нехай добрі та яскраві персонажі цього шоу нагадують, що у світі завжди є місце чаклунству – часом найзворушливіші спогади дитинства фантастично змінюють світ дорослих.